09176256031

الگوریتم گورخر گوگل (Google’s zebra algorithm)

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم گورخر گوگل (Google’s zebra algorithm)

الگوریتم گورخر - زبرا

فهرست مطالب

گوگل الگوریتم‌های متنوعی دارد که کار اصلی آنها بهینه‌ سازی نتایج گوگل است. از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل می توان به الگوریتم گورخر گوگل، پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار گوگل اشاره کرد. هر یک از این الگوریتم‌ها برای هدف‌های خاصی طراحی شده‌اند اما در مجموع هدف همه آنها انتخاب بهترین وب سایت برای نمایش در رتبه برتر گوگل برای کاربران است.

گوگل یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های موتور جستجو است که مهم‌ترین هدف آن رضایت مخاطبان و کاربرانش است، این موتور جستجو یک شرایطی را ایجاد کرده که کاربر در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسد؛ در این میان بسیاری از وب سایت‌ها برای کسب رتبه بالا در لیست نتایج گوگل از یک سری تکنیک‌ها و روش‌های سئو کلاه سیاه یا کلاه خاکستری استفاده می‌کردند که گوگل را دور بزنند و بتوانند خیلی سریع از گوگل رتبه بگیرند.

مثلاً در یک محتوا از کلمه کلیدی اصلی زیاد استفاده می‌کردند که این باعث کم ارزش شدن و پایین آمدن کیفیت محتوا می‌شد و کاربر را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند. صرفاً فقط از کلمه کلیدی زیاد استفاده می‌کردند که گوگل فکر کند این محتوا یک مقاله مفصل درباره این موضوع است، اینجا بود که گوگل با طراحی الگوریتم‌های مختلف با وب سایت‌های خاطی برخورد کرد در واقع الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی بهتر بین وب سایت‌ها طراحی شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم در مورد الگوریتم گورخر گوگل صحبت کنیم و با ویژگی‌ها و هدف این الگوریتم آشنا شویم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو همراه باشید.


مشاوره سئو

فهرست مطالب

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر گوگل (به انگلیسی:  Google’s zebra algorithm)؛ یکی از پرکاربردترین الگوریتم‌های گوگل است که مسئول نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی و جلوگیری از کلاهبرداری‌هایی که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد است، این الگوریتم با شناسایی فروشگاه‌های قلابی و بی‌کیفیت اینترنتی آنها را حذف می‌کند. الگوریتم گورخر توسط مت کاتس مدیر سابق بخش اسپم گوگل در مارس ۲۰۱۳ جهت نظارت بر سایت‌های تجاری و فروشگاهی ارائه شد.

با افزایش فروشگاه‌های اینترنتی اکثر مردم خریدهای خودشان را در بستر اینترنت انجام می‌دهند بنابراین گوگل برای حفظ اعتماد کاربران خود الگوریتم گورخر را آپدیت کرده در واقع الگوریتم گورخر گوگل زمانی به وجود آمد که گوگل تصمیم گرفت با سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت مقابله کند و هدف خود را رو جلب اعتماد کاربر قرار داد این به این دلیل بود که بعضی از وب سایت‌های نامعتبر فروشگاهی و یا بی‌کیفیت توانسته بودند توسط استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های کلاه سیاه خود را به رتبه‌ اول گوگل برسانند این امر باعث ناراحتی و نارضایتی کاربران شد بنابراین گوگل با آپدیت الگوریتم گورخر به مبارزه با سایت‌های فروشگاهی قلابی و نامعتبر پرداخت.

به طور کلی هدف از طراحی الگوریتم گورخر (زبرا) حذف سایت‌های فروشگاهی نامعتبر و بی‌کیفیت است. سایت انجام سئو با هدف ارائه خدمات سئو برای سایت‌ها و کسب و کارها شکل گرفته در تمام طول فعالیت خود توانسته به بسیاری از بیزینس ها، با سئو سایت فروشگاهی، سئو سایت شرکتی و خدماتی و سئو سایت پزشکی به جهت افزایش بازدید و شناخته شدن کمک کند این سایت با آنالیز رایگان سایت شما را بررسی می کند تا بدانید از نظر سئو مشکلی دارد یا خیر.

علت نامگذاری الگوریتم گورخر گوگل(زبرا)

علت اول اگر به ظاهر گورخر نگاه کنیم می‌بینیم که پوست بدن گورخر دارای یک الگوی راه راه و سیاه و سفید است که قسمت سفید بدن گورخر نوری غیر پولاریز منعکس می‌کند، این نور باعث دفع حشرات می‌شود، علت دوم این الگوریتم از یک الگوی سیاه و سفید مانند سایر الگوریتم‌های گوگل مثل: الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن و دزدان دریایی و… پیروی کرده است. در واقع علت نامگذاری الگوریتم زبرا یا گورخر به خاطر ویژگی دفع پلاریزاسیون است. الگوریتم زبرا مانند حیوان گورخر به دفع و حذف سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت و نامعتبر می‌پردازد. این الگوریتم به شکلی طراحی شده است که از حمله کلاهبرداران و اسپم‌ها جلوگیری کند.

 نکته اول: اگر شما قصد دارید در گوگل رتبه بگیرید خوب است که این الگوریتم‌ها مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم گورخر گوگل و… را بشناسید. امااصلاً مهم نیست که خودتان را درگیر این مسئله کنید که وای الان گوگل می‌خواهد سایت شما را با چه الگوریتمی بررسی کند و رتبه بدهد! همین که درست کار باشید و نخواهید مردم را گول بزنید و مقالات و محصولات مناسبی را در اختیار کاربران بگذارید و باعث شوید کاربر مشکلش رفع شود شما از گوگل رتبه می‌گیرید.

نکته دوم: اگر خودتان با انجام خدمات سئو آشنا نیستید، از یک متخصص سئو کمک بگیرید و یا از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید.

الگوریتم گورخر یا زبرا گوگل

چگونه الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهیم؟

الگوریتم گورخر مانند سایر الگوریتم‌های گوگل به دنبال جلب رضایت کاربران است، اگر می‌خواهید این الگوریتم را تحت تاثیر قرار دهید و وب سایت خود را بهینه کنید بهتر است که به دنبال راهکارهایی باشید تا رضایت مشتریان خود را جلب کنید در ادامه به بررسی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم.

1- رابط کاربری بالا و در دسترس بودن

اگر به دنبال این هستید که سئو وب سایت خود را بالا ببرید در مرحله اول باید به نیازهای کاربر توجه کنید و وب سایت خودتان را متناسب با نیازهای کاربران طراحی کنید از این رو داشتن یک وب سایت با رابط کاربری بالا می‌تواند الگوریتم گورخر گوگل را تحت تاثیر قرار دهد. طراحی وب سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربر با ورود به آن احساس راحتی کند همچنین گزینه‌های مختلف وب سایت شما باید در دسترس کاربر باشد.

2- محتوای بهینه

محتوا یکی از بخش‌های مهم و اساسی در دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید؛ از این رو وب سایت فروشگاهی شما باید محتوایی مناسب به کاربران ارائه دهد. علاوه بر محتوایی که برای بلاگ فروشگاه خود می‌نویسید باید برای محصولات خود تولید محتوا کنید یعنی برای هر محصول محتوای منحصر ایجاد کنید و مشخصات و توضیحات آن را به طور کامل به کاربر شرح دهید.

 اگر وب سایت شما محصولات مشابه دارند از یک محتوای یکسان برای تمامی آنها استفاده نکنید و سعی کنید با ایجاد تغییراتی هر چند کوچک محتوای جداگانه‌ای برای هر محصول قرار دهید؛ استفاده از ویدیو معرفی محصولات می‌تواند پیشنهادی مناسب باشد شما می‌توانید برای هر محصول ویدیو معرفی کوتاهی تهیه کنید و در آن مشخصات و ویژگی‌های محصول را شرح دهید و در صفحه معرفی محصولات خود قرار دهید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که محتوا باید برای کاربر نوشته شده باشد و نیاز مخاطب برطرف شود. در الگوریتم محتوای مفید (helpful content) بر تولید محتوای مفید برای کاربر (People first content) تاکید دارد.

3- به نظرات کاربران اهمیت دهید

شما باید این امکان را برای کاربران فراهم کنید تا نظرات خودشان را درباره محصول خریداری شده از وب سایت شما را ثبت کند و آن نظر را به دیگر کاربران نمایش دهید هنگامی که مشتریان بالقوه شما نظرات مثبت کاربران را مطالعه می‌کنند اعتماد بیشتری نسبت به فروشگاه شما پیدا کرده و احتمال خرید آنها بالاتر می‌رود همچنین تعداد نظرات کاربران و کیفیت آنها الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

4- از کدهای Schema استفاده کنید

شما می‌توانید برای محصولات خود از زبان نشان گذاری اسکیما استفاده کنید و کد اسکیما را برای صفحات مختلف وب سایت خود فراهم کنید. اسکیما یا داده های ساختار یافته به گوگل برای شناخت صفحه سایت کمک می کنند.

5- اینماد تهیه کنید

داشتن اینماد این اطمینان را به کاربر می‌دهد که با یک وب سایت امن مواجه‌اند گرفتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) علاوه بر اینکه اطمینان کاربر را به همراه دارد الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای دریافت آن باید به سایت اینماد مراجعه کنید و مدارک لازم ارائه نمایید.

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی

6- مشخصات فروشگاه را ثبت کنید

تلفن، آدرس و سایر مشخصات کسب و کار خود را در وب سایت خود ثبت کنید تا در معرض دید کاربران قرار بگیرد. با این کار علاوه بر جلب اطمینان کاربر نظر الگوریتم گورخر را هم جلب می‌کنید پس از ثبت آدرس فیزیکی فروشگاه، آن را در گوگل مپ ثبت کنید تا سه و محلی وب سایت خود را بالاببرید.

7- پشتیبان آنلاین

برای وب سایت خود پشتیبانی آنلاین را فعال کنید تا کاربران بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند داشتن پشتیبان آنلاین نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد و احتمال خرید کاربران را بالا می‌برد.

اینفوگرافی الگوریتم زبرا - تحت تاثیر قرار دادن الگوریتم گورخر

هدف اصلی الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر به مبارزه با سایت‌های ناامن و بی‌اعتبار می‌پردازد و از رتبه گرفتن سایت‌های سطح پایین و کم اعتبار جلوگیری می‌کند.

حذف فروشگاه‌های اینترنتی که قصد سوء استفاده از اطلاعات کاربران را دارد

حذف فروشگاه‌های اینترنتی فیک 

حذف سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت و بی‌اعتبار

جلوگیری ازهک اطلاعات کاربران

از بین بردن خرده فروش‌های سطح پایین و ضعیف

حذف سایت‌های فروشگاهی که قوانین را دور می‌زنند

الگوریتم گورخر در سئو سایت چه تاثیری دارد؟

الگوریتم گورخر گوگل بر روی سئو سایت‌های فروشگاهی تاثیر زیادی دارد بنابراین این الگوریتم با سایت‌هایی که بر ضد الگوریتم گورخر گوگل کار می‌کنند توسط الگوریتم گورخر جریمه می‌شوند. جریمه این الگوریتم به این شکل است که از نتایج صفحه گوگل حذف می‌شوند و مشاهده آن سایت برای کاربران مقدور نیست. ممکن است بعضی از جریمه‌های گوگل برای اولین بار اتفاق افتاده باشد و بعد از چند روز یا چند ماه بخشیده شوند.

سخن پایانی درباره الگوریتم زبرا گوگل

بسیاری از کسب و کارها امروزه از بستر اینترنت برای فروش خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند. در این بین افراد سودجویی وجود دارند که از این بستر برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند، به دلیل وجود این افراد موتور جستجوی گوگل تحمیلاتی را در نظر گرفت تا امنیت کاربران را به هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی حفظ کند.

یکی از مهم‌ترین این موارد ارائه و آپدیت الگوریتم گورخر یا زبرا است که بر روی سایت‌های فروشگاهی تمرکز بالایی دارد، در این مقاله در مورد الگوریتم گورخر گوگل یا همان زبرا صحبت کرده‌ایم و علل به وجود آمدن این الگوریتم را برای شما توضیح داده‌ایم.

سایت انجام سئو با هدف ارائه خدمات سئو برای سایت‌ها و کسب و کارها شکل گرفته در تمام طول فعالیت خود توانسته به بسیاری از سایت‌ها به جهت افزایش بازدید و شناخته شدنشان کمک کند این سایت با آنالیز رایگان سایت شما را بررسی می کند تا بدانید از نظر سئو مشکلی دارد یا خیر.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما مجاز به استفاده از این تگ های HTML می باشید: <a href=""> <abbr> <acronym> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>