شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
بنظر من، چه مغازه داشته باشی یا فروشگاه اینترنتی فرقی ندارد و به خدمات سئو نیاز داری!! ولی شاید در مورد سئو کلی سوال داشته باشی، مثل:
چرا به سئو نیاز داریم؟
مغازه که سایت نداره هم می تواند از خدمات سئو استفاده کند؟
من تازه سایت راه اندازی کردم، سئو برای من خوبه؟
چرا باید از خدمات سئو استفاده کنم؟
چرا سایتم را سئو کنم؟
اصلا سئو چیست؟
اگر زیباترین و بهترین سایت را داشته باشی، محصول عالی و با کیفیت یا خدمات بسیار خوب هم در آن ارائه کنی، تا وقتی کسی آن را نبیند، فروش هم نخواهی داشت.
تاپ سئوکار
اگر شما فروشنده محصول یا ارائه دهنده خدمات هستی، این مقاله مخصوص شماست، با “آژانس انجام سئو” همراه باشید تا جواب تمام سوالات یا هر ابهامی در مورد نیاز به سئو دارید، برطرف شود.
این روزها زیاد کلمه سئو را شنیده اید، در اینستاگرام یا همراه با فروش اینترنتی و سایت، اسم SEO هم آمده است. اما سئو چیست؟ و چرا سئو؟
وقتی کاربر قصد خرید و یا استفاده از خدمتی را دارد، ابتدا در گوگل جستجو می کند و طبق پیشنهادهای گوگل سایت های اول را باز می کند و از بین آنها محصول یا خدمت خود را انتخاب می کند.
اما گوگل یا هر موتور جستجویی، به چه ترتیبی این سایت ها را به ما نمایش می دهد؟ چکار کنیم تا سایت ما را هم در ردیف های اول نمایش دهد؟
به کارها و تکنیک هایی که روی سایت انجام می شود تا وبسایت در صفحه اول نمایش داده شود، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا به اختصار SEO که در فارسی به آن “سئو” می گوییم.
در دهه اخیر، سبک فروش و بازاریابی تغییرات زیادی داشته، بخصوص از سال 1399 که به دلیل شیوع و همه گیری کرونا و تعطیل شدن مغازه ها، خرید اینترنتی رشد زیادی داشت و سبک خرید مردم تغییر کرد.
خرید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی به یکی از راههای محبوب برای تهیه مواد لازم روزانه خانواده ها، پوشاک و لوازم الکترونیکی، … و یا حتی مواد اولیه و لوازم شرکت ها و کارخانجات تبدیل شد.
با گسترش خرید اینترنتی، هر روزه به تعداد سایت های فروشگاهی یا خدماتی هم اضافه می شود. اما سایت فروشگاهی که مراجعه کننده و بازدید کننده ای نداشته باشد، فروش هم ندارد.با انجام خدمات سئو سایت فروشگاهی، مراجعین به فروشگاه آنلاین شما بیشتر شده و خریداران شما هم بیشتر خواهند شد.
روزانه میلیاردها جستجو در google توسط کاربران انجام میشود، اما دلیل اهمیت سئو، تعداد بالای سرچ ها نیست. با توجه به هم گیر شدن موبایل، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای کاربران تبدیل شد، زیرا برای پیدا کردن جواب سوالات و یا تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول و یا حتی پیدا کردن بهترین کلینیک زیبایی یا رستوران در آن محلی که هستیم، به راحتی با گوگل مپ قابل استفاده است. نتایجی که پس از جستجو به مخاطبین نمایش داده می شود نقش مهمی در فرایند شناخت و تصمیم گیری برای او بازی می کند.
با سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه سئو، این شانس را خواهید داشت که در لحظه مناسب، به مخاطب معرفی شوید؛ زمانی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارد و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن می گردد و به دوست مورد اعتماد همه یعنی گوگل مراجعه کرده است.
اعتماد کاربران؛ همان برگ برنده ای است که گوگل را به موتور جستجوی بزرگ در دنیا تبدیل کرده است. واقعیت این است که به آنچه حاصل از جستجوی خود در گوگل است، اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل، یا تبلیغات محیطی) به دست ما رسیده است .
صاحبین کسب و کارهای سنتی، فکر می کنند که برای ورود به فضای فروش اینترنتی، داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند کافیست البته طراحی سایت زیبا و قدرتمند می تواند شروع مناسبی برای یک بیزینس اینترنتی باشد اما تضمینی برای موفقیت آن نیست.
یک فروشگاه کفش را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین ترین قیمت می فروشد، ولی این فروشگاه در یک شهر کم جمعیت، در طبقه زیر همکف پاساژی متروکه و در یک کوچه فرعی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه، چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می کند، همخوانی دارد؟ قطعاً نمی تواند از تمام پتانسیل های خود بهره می برد.
همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه حضوری و کسب و کار سنتی، در میزان مراجعه و تعداد فروش آن موثر است، برای یک سایت اینترنتی هم حضور در نتایج جستجو و کسب جایگاه بالا در عبارات کلیدی هدف، اهمیت زیادی خواهد داشت و برای تحقق این امر مهم فقط به یک چیز نیاز داریم؛ سئو
افرادی که تازه با سئو آشنا شدند، معمولاً سوالاتی برای شان به وجود می آید درک اهمیت سئو و نیاز گوگل به آن را دشوار می کند.سوالاتی مثل:
گوگل هوش مصنوعی دارد، مهندسین نخبه در آن برای بهبود الگوریتم ها و ارائه بهترین پاسخ به کاربر تلاش می کند، چرا هنوز قادر به تشخیص محتوای درست و ارزشمند نیست؟ چرا برای کسب رتبه بالا، باید استانداردهای سئو را در سایت خود رعایت کنیم؟
به این نکته توجه کنید؛ که هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و یا تنها اعتبار سایت نیست، بلکه رتبه بندی آنها برای نمایش به کاربر اهمیت بالایی دارد.
صفحه اول نتایج جستجو ،حداکثر ۱۰ سایت را به کاربران نمایش میدهد و هر سایتی که در رتبه بالاتری باشد، شانس بیشتری برای جلب نظر کاربر و افزایش بازدید دارد. در نتیجه وقتی از سئو صحبت می کنیم؛ با یک رقابت سخت و فشرده روبرو هستیم.
برای گرفتن رتبه بالا، سایت ما باید تجربه کاربری مناسبی داشته باشد و گوگل نیز تاکید زیادی بر روی آن دارد. تجربه کاربری؛ تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست، فاکتور های زیادی مانند سرعت لود صفحه سایت، خوانایی محتوا، دسترسی راحت کاربران به عناصر سایت، اعتبار یک سایت و همچنین اعتبار نویسنده محتوا میتواند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیر گذار باشد.
سایت ها و صفحات زیادی در اینترنت وجود دارند که محتواهایی بسیار مفید و گاهی کاربردی برای کاربران تولید کردند، اما هرگز در صفحه اول و در نتایج بالای جستجو ظاهر نشدند، چرا؟!!
زیرا به جنبه های دیگر سئو توجه نکردند و به الگوریتم E-A-T بی توجه بودند، در نتیجه رقبا با محتوای کمتر و ضعیف، بازدید و فروش بیشتری را تجربه کردند.
البته که سئو با فروش آنلاین رابطه مستقیم دارد. وقتی با سئو سایت فروشگاهی، کاربر وارد وبسایت شما می شود، اگر نکات مربوط به رابط کاربری و فروش در سایت شما رعایت و ظاهر جذابی هم داشته باشد، به راحتی کاربر به خریدار تبدیل می شود.
لازم به توضیح است که وقتی روی کلمات هدف سایت شما در رتبه های برتر صفحه اول گوگل باشد، تعداد کاربری که وارد سایت می شود بسیار بیشتر از مشتری حضوری خواهد بود البته موضوع سایت در تعداد ورودی نقش مهمی دارد. در بعضی از موضوعات کاربران بیشتر هستند. راهای افزایش فروش با سئو زیاد هستند و می توانید با یاده کردن آنها فروش خودتان را چند برابر کنید.
این سوالی است که خیلی ها می پرسند و جواب آن بله و صد درصد بله است. وقتی سایتی طراحی و اجرا می شود، به خودی خود مراجعه کننده ای هم ندارد. برای افزایش مراجعین 3 کار می توانید انجام دهید:
اما هر کدام از این روش ها چطور انجام می شوند و کدام یک برای سایت تازه تاسیس بهتر است؟با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر توضیح دهیم.
برای اینکه مخاطب به شما برسد، باید تبلیغات وسیع انجام دهید، اما اینطور تبلیغی بودجه بسیار زیادی هم می خواهد.تبلیغات محیطی یا در رسانه های جمعی، هزینه های بسیار زیادی دارد و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط اصلا به صرفه نیستند.
یکی دیگر از راههای افزایش ورودی به سایت ها، برند بودن و شناخت مخاطب از بیزینس ماست. بطور مثال فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که یک برند است و خیلی از مخاطبین با نام آن را سرچ می کنند.
وقتی تازه به دنیای کسب و کار وارد شده باشیم، هیچ کس برند ما را نمی شناسد و برای برندینگ باید کلی هزینه و زمان صرف کرد.
برای یک کسب و کار تازه تاسیس از نظر هزینه و زمان اصلا صرفه اقتصادی ندارد.
انجام سئو سایت برای افزایش ورودی یک سایت تازه تاسیس بهترین و به صرفه ترین راه است.شما با سئو کردن سایت خود بعد از حدود 4 تا 6 ماه می توانید ورودی روزانه قابل قبولی داشته باشید که البته از نظر تعداد بستگی به حوزه فعالیت شما دارد.
شاید در نگاه اول این سوال خنده دار باشد و همه بگویند: چطور بدون سایت در گوگل باشم؟ نه سئو فقط برای سایت است. اما من می گویم سئو برای هر کسب و کاری مفید و لازم است. مغازه دار یا فروشگاهی که بصورت سنتی فروش دارد هم می تواند با سئو به درآمد بیشتری برسد.
چطور؟ مگه میشه؟
البته که امکان دارد. شما با سئو محلی و استفاده از نقشه های گوگل و سئو روی آنها، می توانید افزایش مشتری و فروش بیشتر داشته باشید.
برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله سئو محلی مراجعه کنید.
با سئو سایت آشنا شدیم، اما شاید برای کسی هنوز هم این سوال باشد که چرا سایتم را سئو کنم. دلایل سئو سایت عبارتند از:
برای توجیه انجام دادن سئو روی سایت هر کدام از این دلایل را بیشتر توضیح می دهیم با ما همراه باشید.
گوگل، مهمترین موتور جستجوی دنیاست و بالای 90 درصد سرچ ها از طریق این موتور جستجوگر در دنیای اینترنت انجام می گیرد. بیشتر از 75% از کاربران نیز در 3 سایت اول محصول یا خدمت مورد نیاز خود را می یابند.
اگر بخواهید سایت شما در این نتایج نمایش داده شود باید خدمات سئو سایت استفاده کنید تا در نتایج به جستجوگران نمایش داده شوید.
زمان لازم برای رسیدن به صفحه اول گوگل و رتبه های بالا، به چند عامل بستگی دارد:
ممکن است در یک کلمه کلیدی، رقابت زیاد نباشد و شما با تولید محتوا بتوانید خیلی زود رتبه بگیرید ولی در حوزه دیگر، نیاز به لینک سازی و صبر بیشتر باشد.
یکی از مزیت های مهم سئو، افزایش مشتری و نشان دادن شما به مخاطب هدف است.هر مدیر کسب و کاری تمام تمرکز خود را روی جذب مخاطب هدف خود می گذارد.با سئو کردن سایت ورود مخاطب هدفمند می شود که این مورد بهترین راه افزایش فروش نیز هست.
همانطور که در ردیف قبل توضیح دادیم با سئو سایت، مخاطب هدف وارد سایت ما می شود و در نتیجه فروش نیز افزایش پیدا می کند.
البته به این نکته توجه کنید که سئوی سایت باید اصولی و توسط متخصص سئو انجام شود. به شرطی افزایش فروش دارید که روی کلمات درست سایت شما در نتایج نشان داده شود.
فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی با موضوع لباس کودک دارید و کاربران با جستجوی کلمه “خرید لباس کودک” به شما برسند، احتمال خرید است اما با کلمه “لباس” به سایت شما برسند، قطعا خریدی انجام نمی شود.
بطور مثال کاربری سرچ می کند: “خرید لباس پسرانه 7 سال” و سایت شما توسط گوگل نمایش داده شود احتمال خرید زیاد است اما اگر روی کلمه ” لباس کودک” یا “لباس” بالا باشید، کسی که این کلمه را جستجو کرده خریدار نیست و دنبال عکس کارهای جدید یا کاتالوگ است. بنابر این باید به هدف جستجوی کاربر یا Search Intent توجه کنید و آن را در تحقیق کلمه کلیدی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید.
بنابراین سئو اصولی، حرفه ای و درست باعث افزایش فروش می شود.
وقتی سایت شما بهینه سازی شده باشد و در رتبه اول باشد از نظر افرادی که سرچ می کنند، از اعتبار زیادی برخوردار است.همچنین رتبه یک گوگل را همه به عنوان مرجع آن حوزه می شناسند.
بنابراین با سئو درست می توانید اعتبار بیزینس خود را زیادتر کنید.
هم از نظر اقتصادی و میزان هزینه برای تبلیغات و هم از نظر مدت زمان اثر آن، سئو سایت بسیار ارزان تر است.تا زمانی که تبلیغ شما در حال انجام است اثر دارد و به محض قطع آن، تاثیر تبلیغ کمرنگ خواهد شد.
هزینه تبلیغات محیطی یا در رسانه ها، برای کسب و کارهای کوچک و متوسط صرفه اقتصادی ندارد.
اما انجام سئو اصولی تا مدت ها اثر گذاری خود را برای کسب و کار و فروش آنلاین شما دارد.
برای برند سازی، هزینه و زمان زیادی لازم است.در شروع راه اندازی یک بیزینس، برندینگ امکان پذیر نیست و زمان زیادی لازم دارد ولی با سئو می توان به این امر کمک کرد و خیلی سریع تر برندسازی انجام داد.
وقتی یک بیزینس متولد می شود یعنی یک رقیب به آن صنعت اضافه شده است اما برای سبقت از رقیب و افزایش فروش چه باید کرد؟در فروش آنلاین می توان با انجام سئو اصولی در یک بازه زمانی 6 تا 12 ماهه از خیلی از رقبا پیشی گرفت اما در دنیای تجارت سنتی امکان سبقت از رقبای قدیمی بسیار کم است.
از مزیت های سئو حرفه ای این است که به راحتی و در زمان کم می توان رقبا را پشت سرگذاشت.
با اهمیت سئو در سایت ها و بخصوص سایت های فروشگاهی و خدماتی آشنا شدیم و متوجه شدیم دلیل استفاده از خدمات حرفه ای سئو، بالا بردن فروش و برندینگ می باشد. البته SEO باید اصولی و حرفه ای باشد تا نتیجه دلخواه بگیریم.
[wpdatatable id=3]برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بعد رتبه 1، بستگی به 3 عامل دارد:کلمه کلیدی هدف، کیفیت سایت شما، رقبا و میزان رقابت در آن کلمه.
بر اساس تجربه برای رسیدن به رتبه های بالا بین 4 تا 8 ماه حداقل زمان لازم است.
برای گرفتن رتبه بالا در صفحه نتایج و افزایش فروش، جذب مخاطب هدف، برندینگ و اعتبار به سئو نیاز داریم.
بله البته؛ با استفاده از سئو محلی و با کمک از نقشه های گوگل و استفاده از گوگل مپ می توان از فروشگاه سنتی هم با سئو افزایش درآمد داشت.