شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
از وقتی گوگل الگوریتم های خود را منتشر کرد، تغییرات عمده و اصلی خود را همیشه اعلام می کند. بعد از الگوریتم های پاندا و پنگوئن بود که مجازات های سخت و سنگینی برای سایت های متخلف اعمال شد و همه فهمیدند که گوگل در راه ایجاد یک محیط خوب و اخلاقی برای جستجوهای کاربران بسیار جدی است و باید جلوگیری از جریمه های الگوریتم در اولویت کاری مان باشد.
البته گوگل همیشه و هر روز در حال بروزرسانی الگوریتم هاست، اما بیشتر آنها بدون اعلام انجام می شوند و ممکن است خیلی ها هم متوجه این تغییرات نشوند. مثلا در سال 2021، گوگل 5150 بروزرسانی و تغییر در الگوریتم انجام داده است.
گوگل، بروز رسانی های مهم و تغییرات اصلی را اعلام و تایید می کند. این تغییرات معمولا در صفحه نتایج و رتبه بندی ها تاثیر می گذارند.
اما وقتی به روزرسانی منتشر شد،
در ترافیک سایت ما موثر است؟
ممکن است ما هم جریمه شویم؟
ممکنه افت رتبه داشته باشیم؟
برای درک تغییرات الگوریتمی و فاکتورهای اصلی موثر در رتبه بندی، مهم ترین بهروزرسانی های سال های گذشته و مجازات های آنها، به همراه فهرست خطرات و راههای جلوگیری از جریمه های الگوریتم و راهکارهای رفع آن، تاریخچه تغییرات الگوریتم های مختلف گوگل، در این مقاله همراه با آژانس دیجیتال مارکتینگ “انجام سئو” باشید.
جریمه های گوگل دو نوع هستند؛ جریمه های الگوریتم و جریمه گوگل. اگر توسط گوگل جریمه شده باشید در سرچ کنسول سایت به شما اخطار می دهد که شما بخش از قوانین و مقررات را نقض کرده اید و به همین علت در نتایج جستجو نمایش داده نمی شوید، ولی اگر در اثر الگوریتم باشد شاهد افت رتبه خواهید بود و هیچ پیامی دریافت نمی کنید.
وقتی پیام دریافت کنید که جریمه شده اید، شما می توانید مشکلات را پیدا کرده و برطرف نمایید و رتبه های خود را پس بگیرید و این یک فرصت است. اما در جریمه های الگوریتمی، این مشکل وجود دارد که شاید شما متوجه علت افت رتبه ها نشوید.
برای جلوگیری از جریمه های الگوریتم گوگل، آپدیت ها و راههای شناسایی و رفع جریمه ها و خطراتی که سایت شما را تهدید می کنند را بررسی می کنیم، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با آنها آشنا شویم.
هدف: قصد گوگل از این بهروزرسانیها، نشان دادن محتوای واقعا با کیفیت و مبارزه علیه اسپم است.
گوگل در یک سال گذشته بهروزرسانی در هسته را چندین بار انجام داد تا محتوای واقعا مفید را رتبه بندی کند و نتیجه مرتبط را به مخاطب ارائه کند. البته در آپدیت مارس 2024 سیاستهای جدید و مفصل گوگل علیه اسپم نیز ارائه شده است.
استفاده از PBN باعث جریمه خواهد شد. خرید لینک و رپورتاژ نیز باید با استراتژی باشد و احتمال بی اثر بودن آنها و جریمه زیاد است.
در اینجا چند نکته مهم که باید رعایت کنید را می گویم که باید به خاطر داشته باشید:
نکته مهم: ارائه این بهروزرسانیها، بهبود تجربه کاربر از جستجو می باشد، بنابراین همیشه نیازهای مخاطبین خود را در اولویت قرار دهید و سعی کنید برای کاربر ارزش ایجاد کنید و محتوایی ارائه کنید که خلق ارزش می کند.
هدف: قصد گوگل از این بهروزرسانیها، نشان دادن نتایج مرتبط و با کیفیت به جستجوی است.
گوگل با بهروزرسانی الگوریتمها غریبه نیست و مرتباً تغییراتی اعمال می کند تا درک بهتری از محتوا داشته باشد و طوری رتبه بندی اعمال کند، بهترین درک و نتیجه مرتبط را به مخاطب ارائه کند.
استفاده از محتواهای تکراری، کپی و بی ارزش باعث افت شدید رتبه می شود.
در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:
نکته مهم: ارائه این بهروزرسانیها، بهبود تجربه کاربر از جستجو می باشد، بنابراین همیشه نیازهای مخاطبین خود را در اولویت قرار دهید و سعی کنید برای کاربر ارزش ایجاد کنید و محتوایی ارائه کنید که خلق ارزش می کند.
هدف: سایتهایی که آگاهانه و هدفمند لینک می فروشند یا می خرند.
آپدیت لینک اسپم؛ عرصه شده در 14 دسامبر 2022
گوگل در 19 اکتبر تا 21 اکتبر 2022، درست بعد از آپدیت محتوای مفید، بروزرسانی لینک اسپم را انجام داد که بسیاری از سایت ها به مشکل خوردند و رتبه های خود را از دست دادند. به گفته گوگل، سیستم ضد اسپم (هرزنامه) همیشه در حال کار و بروز رسانی است و گاهی ممکن است تغییرات عمده ای روی آن انجام گیرد تا بهتر کار کند. اما اگر این تغییرات عمده باشد و در نتایج تاثیر زیادی داشته باشد، گوگل این تغییرات و بروزرسانی را اعلام می کند.
بهروزرسانی لینک اسپم یا Spam Brain، برای همه زبان ها و به صورت جهانی اعلام شد و هدف این الگوریتم هر دو طرف که آگاهانه و هدفمند لینک می فروشند یا می خرند هستند یعنی هم سایتی که لینک داده و هم سایتی که لینک گرفته است. این اولین باری است که گوگل از سیستم تشخیص هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی خود با عنوان SpamBrain استفاده می کند .
جان مولر به موضوع لینک اسپم در توییتر اشاره کرد و گفت: هدف لینک اسپم، سایت هایی هستند که درگیر خرید و فروش لینک باشند. در آپدیت SpamBrain، انتظار می رفت اعتبار سایت هایی که قبلاً به دلیل بک لینک های خریداری شده، ایجاد شده بود از بین برود.
همانطور که در مطالب گذشته بارها در مورد بهروزرسانیهای اسپم (هرزنامه) توضیح دادهایم، بهترین کاری که صاحبان سایت میتوانند انجام دهند این است که از تاکتیکهای لینک اسپم، خودداری کنند. اگر سایتی همچنان از این بهروزرسانیهای هرزنامه آسیب میبیند، باید از بک لینک های با کیفیت استفاده کند و لینک های اسپم را حذف کند.
برای این کار، اگر تعداد زیادی بک لینک دارید و نمی توانید آنها را حذف کنید باید از گوگل بخواهید آنها را نادیده بگیرد یعنی لینک ها را Disavow کنید.
هدف: صفحاتی از سایت هدف قرار گرفتند که محتوای مفید ندارند.
آپدیت محتوای مفید؛
عرضه: 25 آگوست 2022 – تا 9 سپتامبر 2022 ادامه یافت.
یک فاکتور و سیگنال رتبه بندی که تازگی زیاد از آن استفاده می شود، بروزرسانی محتوای مفید است که براساس ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشین، کار می کند.
هوش مصنوعی Google طوری تنظیم و برنامه ریزی شده که بهطور خودکار محتوایی که ارزش کمی دارد و برای کاربر مفید نیست و ارزش افزوده پایینی دارد را شناسایی کند. این بروز رسانی، ابتدا برای سایت های انگلیسی زبان منتشر شد و آنها را هدف قرار داد و در مرحله بعد، بهروزرسانی محتوای مفید در ۵ دسامبر ۲۰۲۲ برای همه زبان ها و در کل وب شروع بکار کرد و طی دو هفته در تمام دنیا گسترش یافت.
این به روز رسانی، محتوایی را هدف قرار می دهد که تنها هدف آن گرفتن رتبه و در جهت رتبه بندی تولید شده است و هدف اول آن، موتور جستجوست نه کاربر و ابتدا برای موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. درعوض، گوگل پیشنهاد میکند که محتوا اول برای کاربر تولید شود. هدف این به روز رسانی کاهش رتبه سایت هایی که محتوای غیر مفید داشتند، بود.
البته قرار بود این الگوریتم به طور خودکار اعمال شود، نه به عنوان یک جریمه موقت. اگر یک سایت دارای محتوای خوبی بود و شواهد نشان می داد محتوا برای مخاطب مفید است، صفحات دارای آن محتوای مفید همچنان می توانستند رتبه خوبی داشته باشند.
برای اینکه بتوانیم کیفیت محتوا را بهتر کنیم می توانیم از چک لیست خود گوگل استفاده کنیم. گوگل این چک لیست را با یک سری از سوالات کوتاه ارائه کرد تا به تولید کنندگان محتوا سایت ها کمک کند.
سوالات چک لیست محتوا عبارتند از:
آیا محتوا در درجه اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای کاربر؟
آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟
آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران میگویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه میکنید؟
آیا صرفاً به این دلیل درباره چیزهایی می نویسید که به نظر مرسوم می رسند و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم).
آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟
آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ میدهد که در واقع هیچ پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن تأیید نشده باشد؟
گوگل همچنین اعلام کرد که اگر سایتی به دلیل بهروزرسانی محتوای مفید رتبهبندی خود را از دست بدهد، اصلاح و بازیابی آن و پس گرفتن رتبه ها، چندین ماه طول میکشد. گوگل پیشنهاد می کند محتوای غیر مفید را حذف کنید، اما پیشنهاد ما، به جای حذف صفحات، استفاده از روش مهندسی معکوس در صفحه نتایج است. ابتدا نوشته یل پست بلاگ مفید و صفحات فرود مناسب و خوب برای مخاطب خود تولید کنید و بعد محتواهای قدیمی را بروز کنید.
هدف: تحت تأثیر وب سایت های چند زبانه و ترجمه شده
آپدیت لینک عنوان؛
عرضه: هفته قبل از 3 ژوئن 2022
در سوم ژوئن 2022 بود که گوگل در مورد یک تنظیم الگوریتمی در مورد عنوان لینک سازی اطلاع رسانی کرد و اعلام کرد:
اگر موتور جستجو عدم تطابق بین زبان عنوان و محتوای اصلی صفحه را بیابد، ممکن است پیوند عنوانی ایجاد کند که با محتوای اصلی مطابقت بیشتری داشته باشد.
این بروز رسانی، سایت های چند زبانه را نشانه گرفت. سایت هایی که متن لینک عنوان نا مناسب داشته باشند در خطر هستند.
گوگل پیشنهاد می کند که در پیاده سازی لینک های عنوان، از روش های مناسب استفاده کنید. روش های مناسب عبارتند از:
هدف: تحت تأثیر همه انواع محتواها
آپدیت در هسته گوگل؛
عرضه: 25 مه 2022 – تا 9 ژوئن ادامه داشت
به گفته کارشناسان، به روز رسانی هسته 22 می یکی از بزرگترین آپدیت ها از سال 2021 بوده است که وب سایت ها را در هر زبان و مکانی را تحت تاثیر قرار داده است. این به روز رسانی به سایت هایی با محتوای تولید شده خودکار که حدود 80 تا 90 درصد از ترافیک خود را از دست داده بودند، ضربه سختی زد.
بهروزرسانی هستهای گوگل در مه 2022 بر همه انواع محتوا و در همه زبانها تأثیر گذاشت، این آپدیت بهویژه وبسایتهایی را تحت تاثیر قرار داد که از محتوای تولید ماشین یا خودکار استفاده می کردند.
سایت هایی که دارای ریدایرکت و تغییر مسیر بودند، تحت تاثیر این به روز رسانی اصلی قرار گرفتند.
یکی دیگر از تأثیرات این بهروزرسانی در وبسایتهای کوچکتر با پیوند داخلی خوب مشاهده شد: اگر آنها قدرت زیادی برای قرار گرفتن در موقعیتهای برتر نداشتند، اگر پیوندهای داخلی متنی مناسبی را انجام میدادند، پس از بهروزرسانی کمی سود میبردند.
تأثیر جالب بهروزرسانی هسته مه 2022، تغییرات در فیچر اسنیپت ها (Featured Snippets) بود. اما چه راهی برای است تا از این بروز رسانی تاثیر مثبت بگیریم؟
بهترن راه، بهبود سیگنال های EAT سایت است. چون ماموریت گوگل مفیدتر کردن نتایج جستجو برای همه است.
هدف: بهبود نتایج جستجو برای بررسی محصولات با کیفیت بالا
آپدیت نظرات محصول، نسخه 3؛
عرضه: مارس – 11 آوریل 2022
اولین بهروزرسانی الگوریتم بررسی محصول، که برای پاداش دادن به محتوا با تحقیقات دست اول طراحی شده است، در آوریل 2021 فعال شد. دومین بهروزرسانی بررسی محصول در دسامبر دنبال شد.
در 22 مارس 2022، گوگل سومین نسخه از بهروزرسانی بررسیهای محصول را اعلام کرد، عرضه کامل آن حدود سه هفته طول کشید و در حدود 11 آوریل تکمیل شد.
بهروزرسانی امروز، تلاشهای Google را برای ارائه بررسیهای محصولات با کیفیت بالاتر در نتایج جستجو ادامه میدهد.
هدف: فعال کردن معیارهای تجربه صفحه برای url های دسکتاپ
آپدیت تجربه مفید دسکتاپ
عرضه: 28 فوریه – 6مارس 2022
بعد از ارائه الگوریتم تجربه مفید برای موبایل که در سال 2021 منتشر شد، گوگل در 28 فوریه بروز رسانی Google Page Experience را برای کامپیوتر های حز رومیزی یا دسکتاپ (رایانه رومیزی) را شروع کرد، این آپدیت در 6 مارس به پایان رسید.
این الگوریتم، مشابه با الگوریتم تجربه کاربری صفحه برای دستگاه های تلفن همراه است. معیارهای Core Web Vitals را که این الگوریتم پوشش میدهد عبارتند از: LCP، FID، و CLS، و آیتم های مرتبط با آنها اکنون برای رتبهبندی دسکتاپ اعمال میشود. سایر سیگنالهای تجربه صفحه، مانند پروتکل HTTPS و عدم وجود میانافزارهای (Middleware) نفوذی، نیز مانند قبل مهم و حیاتی باقی میمانند. در همین حال، سیگنال سازگاری با موبایل در URL های دسکتاپ قابل اجرا نیست.
معنی میان افزار ( به انگلیسی: Middleware ): یک نرم افزار سیستمی است که خدماتی به نرم افزارهای کاربردی برای آن هایی که از طریق سیستم عامل موجود است ارائه می دهد؛ بنابراین میان افزار مشخصاً قسمتی از یک سیستم عامل، سامانه مدیریت پایگاه داده ها یا یک نرم افزار کاربردی نیست. میان افزارها کار توسعه دهنده را در برقراری ارتباط و انجام دادن کارهای ورودی/خروجی ( I/O ) ساده می کند و آن ها می توانند به هدف مشخص برنامه یشان متمرکز شوند و کار میان افزار ترجمه دستورهای نرم افزاری برای سخت افزار است از جمله میان افزار ها می توان به BOIS اشاره کرد.
منبع: آبادیس
این بهروزرسانی ممکن است در رتبههای دسکتاپ (رایانههای رومیزی) تأثیر بگذارد. اما به این نکته توجه کنید که، امتیاز تجربه صفحه تنها عاملی که بر رتبه بندی شما موثر باشد، نیست. اما باید به آن توجه کرد.
چطوری با بهروزرسانی تجربه صفحه ایمن بمانیم
برای این منظور سه معیار باید در نظر داشت:
بینابینی ها و گفتگوهای مزاحم، از عناصر صفحه هستند که معمولاً برای اهداف تبلیغاتی مانع دیده شدن محتوا توسط کاربران می شوند. این عناصر با بخشی از صفحه همپوشانی دارند و مزاحم کاربر می شوند و گاهی باعث می شوند محتوای صفحه برای کاربر مبهم شود و نتواند مفهوم صفحه را درک کند.
در گزارش های سرچ کنسول سایت، عملکرد صفحات دسکتاپ از نظر تجربه صفحه، را می توان بررسی کرد. گزارش تجربه صفحه اکنون شامل دو داشبورد جداگانه است. این گزارش به صورت درصدی از url خوب و تعداد کل را نشان میدهد. البته این اعداد تقریبی هستند، زیرا عوامل مختلفی در بازه های زمانی مختلف در اندازه گیری استفاده می شوند. همچنین به بخش حاوی هشدارها و خطاهای Core Web Vitals نیز متصل می شود که نشاندهنده تعداد URLهایی است که نیاز به اصلاح دارند.
هدف: ایجاد تعادل در رتبه بندی جستجوی محلی
آپدیت Vicinity update
عرضه: 30 نوامبر – 8 دسامبر 2021
این بهروزرسانی مربوط به کسب و کارها و شرکتهایی است که دارای مکان هستند و موقعیت فیزیکی و محلی برای بیزینس دارند، و نیاز به مشاهده در Google Maps دارند، می باشد.
گوگل در 16 دسامبر بود که اعلام کرد بروزرسانی جستجوی محلی به پایان رسیده است، این آپدیت از 30 نوامبر شروع شده بود و تا 8 دسامبر ادامه داشت. نتایج بر اساس این بروزرسانی، نزدیکترین محل به درخواست کننده (جستجوگر) نشان داده می شود.
گوگل به کسب و کارها برای بهبود نمایش آنها در جستجوی محلی اشاره کرد که بر اساس آن، نتایج بر اساس سه معیار اصلی رتبه بندی می شوند، این معیارها عبارتند از:
برای استفاده از این الگوریتم و عملی ساختن پیش نیازها، بهتر است به توصیه های زیر عمل کنید و آنها را انجام دهید:
1- کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید.
2- اطلاعات کسب و کار را در Google به طور کامل پر کرد.
3- عکسهای مربوط به بیزینس تان را در آن آپلود کنید.
4- مکان کسب و کار خود را تأیید کرد.
5- ساعات کاری صحیح و مشخص شده باشد و آن را ثبت کنید
6- به بررسی ها و پرسش های کاربران پاسخ دهید.
هدف: بررسی معتبر برای محصولات
آپدیت بررسی محصول
عرضه: 1 دسامبر 2021 – 3 هفته بعد برای زبان انگلیسی
در اول دسامبر 2021 بود که گوگل از یک بروزرسانی بزرگ مربوط به “بررسی محصول” خبر داد. این آپدیت از آوریل شروع شد و ابتدا به زبان انگلیسی منتشر شد و بر نحوه رتبه بندی و بررسی محصول در موتور جستجو تاثیرگذار بود.
این به روز رسانی، سایت هایی با بررسی های متعدد و محتوای با کیفیت پایین دارند را تحت تاثیر قرار می دهد.
پیشنهاد گوگل برای در امان ماندن از این بروز رسانی، پایبند بودن به ارائه محتوای با کیفیت، طوریکه صحت بررسی ها را ثابت کند. علاوه بر دستورالعملهای نوشتن نظرات که در ماه آوریل منتشر شد، چند نکته دیگر نیز وجود دارد:
هدف: محتوای مفید و حذف هرزنامه
آپدیت اسپم
عرضه: 11 نوامبر
از ژوئن 2021، گوگل یک سری به روز رسانی ضد اسپم و هرزنامه را منتشر و اجرا کرد که اولین مورد از این مجموعه، پاسخ گوگل به مقاله های نیویورک تایمز بود برای جلوگیری از تهمت به افراد و اشاعه آن در دنیای مجازی در سطح وب که تهمت آنلاین را پخش می کنند. گوگل حتی مفهوم جدیدی را ایجاد کرده است که آن را known victims (معنی لغوی: “قربانیان شناخته شده”) نامیده است.
به گفته NYT ، غول جستجو در حال تغییر الگوریتم خود بود تا از ظاهر شدن وب سایت های تهمت آمیز در لیست نتایج، زمانی که شخصی نام یک فرد را جستجو می کند، جلوگیری کند. این بخشی از یک تغییر عمده در نحوه کاهش محتوای مضر توسط گوگل بوده است.
به گفته گوگل،
بهروزرسانیهای هرزنامه با محتوایی سروکار دارند که از دستورالعملهای ما پیروی نمیکنند. بهروزرسانیهای اصلی صرفاً تنظیمی برای نحوه ارزیابی کلی محتوا هستند.
Cloaking یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که در آن محتوای ارائه شده به خزنده موتور جستجو با محتوای قابل مشاهده و ارائه شده به مرورگر و کاربر، متفاوت است. هدف از پنهان کاری، فریب دادن موتورهای جستجو برای نمایش صفحه ای است که در غیر این صورت نمایش داده نمی شد.
این بروزرسانی سایت هایی که از Cloaking استفاده می کنند و یا کیفیت پایین دارند را هدف قرار می دهد. موارد که باید رعایت شود:
از ایجاد لینک ها و تکنیک های کلاه سیاه خودداری کنید و محتوای با کیفیت و مناسب جستجوی کاربر منتشر نمایید. محتوای منتشر شده باید جواب سوال کاربر را کامل بدهد و دیگر نیازی به سرچ مجدد نداشته باشد.
هدف: ارائه نتایج جستجوی مرتبط تری به درخواست های کاربر
آپدیت عنوان صفحه
عرضه: آگوست 2021
در 24 آگوست، گوگل بهروزرسانی برای عنوان صفحه را تایید کرد. در این بروزرسانی، عناوین موجود در نتایج جستجو، ممکن است با متن صفحه متفاوت باشد. سئوکاران میدانند که گوگل قبلاً هم تغییرات جزئی در عناوین ایجاد می کرد، چیزی مانند اضافه کردن نام تجاری به عنوان. اما با این به روز رسانی، عنوان ممکن است به طور کامل با یک برچسب، تگ H1 جایگزین شود. علاوه بر تگهای HTML، هنگام تولید عنوان جدید برای SERP، گوگل ممکن است متن مهم دیگری را در صفحه و همچنین انکر تکست های متنی روی لینک هایی که به صفحه اشاره میکنند، در نظر بگیرد.
آیا SEO کارها می توانند آنچه را که اکنون در SERP برای صفحات خود دارند کنترل کنند؟ البته تصمیم با گوگل است.
گوگل تاکید دارد از عنوان درست استفاده شود، اما مواردی که در نوشتن عنوان رعایت نشود مشکل ساز خواهد شد، عبارتند از:
ما عنوان های زیادی را بررسی کردیم و متوجه شدیم که گوگل، به عناوین بسیار کوتاه، برند یا همان نام تجاری (که با نام دامنه مطابقت دارد) را اضافه کرده و عنوان را تغییر داده است. برای عناوین خیلی طولانی نیز، از تگ های H1 استفاده می کرد که گاهی از آن کلماتی حذف و نام برند را نیز اضافه می کرد.
علاوه بر این، چندین علامت نگارشی در عنوان وجود دارد که نباید از آنها استفاده کنید، مثل؛ دو نقطه، خط تیره و نوار عمودی.
توصیه می کنیم عناوین خود را بهینه و در حد معقول بنویسید، طول آنها بین 55 تا 60 کاراکتر باشد، عنوان جذاب باشد نه پر از کلمات کلیدی، و نه از علامت گذاری توضیحی در آن استفاده کنید.
گوگل به اصلاح الگوریتم ادامه می دهد و یک موضوع بازخورد برای به روز رسانی عنوان صفحه شروع کرده است.
هدف: بهبود نتایج جستجو و کاهش اثربخشی تکنیک های ساخت لینک فریبنده
آپدیت لینک اسپم
عرضه: 26 ژوئیه 2021
26 ژوئیه گوگل از بروز رسانی در الگوریتم لینک اسپم خبر داد. این آپدیت مثل روز انتشار خود داغ بود و گوگل با افتخار گزارش داد که در طول یک دهه، اثربخشی لینک بیلدینگ کاهش پیدا کرده است. اما متخصصین سئو معتقدند که هنوز سایت هایی هستند که از لینک های اسپم برای رتبه بندی استفاده می کنند.
هدف این به روز رسانی مبارزه با هرزنامه ها و پاداش دادن به سایت هایی با محتوای با کیفیت بالا و تجربه کاربری خوب است. به عنوان بخشی از تلاش مداوم خود برای مبارزه با لینک اسپم، اگر سایتی مورد حمله (سئو منفی) قرار گیرد، ممکن است Google اقدامات الگوریتمی و دستی را انجام دهد. به همین دلیل است که ما باید سایت را در برابر جریمه لینک، ایمن سازی کنید.
رعایت نکردن موارد زیر احتمال جریمه تئسط گوگل دارد و خطرناک است:
1-حذف لینک های با کیفیت پایین و Disavow کردن آنها
2-لینک سازی با روش های کلاه سفید
3. مراقب لینک های خروجی خود نیز باشید.
اگر محتوای اسپانسری (حمایتی) یا پیوندهای وابسته در سایت خود دارید، آنها را با ویژگی rel=”sponsored” منتشر کنید یعنی از تگ اسپانسر برای این نوع لینک استفاده کنید.
هدف: حذف صفحات هرزنامه از نتایج جستجوی برتر
آپدیت لینک اسپم
عرضه: 23 ژوئن 2021
در 24 ژوئن، گوگل در مورد انتشار به روز رسانی اسپم، برای بهبود نتایج جستجو خبر داد.
بر اساس گزارش ها، گوگل به طور مداوم الگوریتم های هوش مصنوعی را بهبود می بخشد تا بهترین نتایج در صفحه جستجو قرار دهد و از کلاهبرداری آنلاین و فریب گوگل برای تغییر نتایج، جلوگیری کند. این الگوریتم ها روزانه 40 میلیارد صفحه هرزنامه را شناسایی می کنند. چنین صفحاتی تهدیدی برای امنیت آنلاین هستند زیرا ممکن است بدافزار نصب کنند و اطلاعات خصوصی کاربران را به سرقت ببرند. گوگل ادعا می کند که در طی چندین سال، میزان محتوای تولید شده یا
در 24 ژوئن، گوگل در مورد انتشار به روز رسانی اسپم، برای بهبود نتایج جستجو خبر داد.
بر اساس گزارش ها، گوگل به طور مداوم الگوریتم های هوش مصنوعی را بهبود می بخشد تا بهترین نتایج در صفحه جستجو قرار دهد و از کلاهبرداری آنلاین برای تغییر نتایج جلوگیری کند. این الگوریتم ها روزانه 40 میلیارد صفحه هرزنامه را شناسایی می کنند . چنین صفحاتی تهدیدی برای امنیت آنلاین هستند زیرا ممکن است بدافزار نصب کنند و اطلاعات خصوصی کاربران را به سرقت ببرند. گوگل ادعا می کند که در طی چندین سال، میزان محتوای تولید شده ماشینی یا مخدوش به صورت خودکار را تا 80 درصد کاهش داده است. در میان سایر عوامل، تکنیکهای سئو سیاه را شناسایی و خنثی میکند، مانند:
برای حفظ امنیت، دستورالعملهای مدیر وبسایت را دنبال کنید تا از امنیت و اعتبار صفحات خود اطمینان حاصل کنید. از کنسول جستجو برای نظارت بر وضعیت امنیتی استفاده کنید. زمانی که شخصی امنیت سایت شما را به خطر انداخت، ممکن است در کنسول اخطاری دریافت کنید.
و به یاد داشته باشید که جلوگیری از هک آسانتر از بازیابی از آن است. بنابراین از بهترین روش ها برای محافظت از امنیت سایت خود استفاده کنید.
شده به صورت خودکار را تا 80 درصد کاهش داده است. در میان سایر عوامل، تکنیکهای سئو سیاه را شناسایی و خنثی میکند:
طرح های پیوند
پر کردن متن با کلمه کلیدی
تغییر مسیرهای یواشکی
صفحات درگاه
پنهان کاری
محتوای بی ارزش
اگر صاحب سایت هستید، برای حفظ امنیت، دستورالعملهای مدیر وبسایت را اجرا کنید تا از امنیت و اعتبار صفحات خود اطمینان حاصل کنید. از کنسول جستجو برای نظارت بر وضعیت امنیتی استفاده کنید. زمانی که شخصی امنیت سایت شما را به خطر انداخت، ممکن است در کنسول اخطاری دریافت کنید.
و به یاد داشته باشید که جلوگیری از هک، همیشه آسانتر از بازیابی از آن است. بنابراین از بهترین روش ها برای محافظت از سایت خود استفاده کنید و امنیت آن را بالا ببرید.
با تاریخچه بروز رسانی الگوریتم های گوگل تا 15 مارس 2023 آشنا شدیم، و متوجه شدیم هر بروزرسانی چه هدفی را دنبال می کند، خطراتی که برای سایت ما ممکن است داشته باشد را شناختیم و راهکارهای مناسب برای در امان ماندن و جلوگیری از جریمه های الگوریتم را معرفی کردیم.
تمام این بروزرسانی ها، یک هدف مشخص دارند، محتوا باید جواب کاربر را بدهد. گوگل تمام تلاش خود را می کند تا صفحه نتایج جستجو بهینه تر شود و سایت هایی که محتوای با کیفیت تر دارند در رتبه های اول قرار گیرند.
بنابر این تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکل مخاطب خود انجام دهید و سعی کنید درد مخاطب خود را درمان کنید.