شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
دلیل انتشار الگوریتم های گوگل؛ نمایش نزدیک ترین و مرتبط ترین نتیجه برای جستجوی کاربران به آنها است و مخاطب نیز می تواند در زمان کم به بهترین نتیجه دلخواه دست پیدا کند.
یکی از این الگوریتم ها که توانست تحول بزرگی در نتایج جستجو و در خدمات سئو و سئو محلی (Local SEO) ایجاد کند، الگوریتم کبوتر است.
اما شاید برای شما سوال باشد که:
الگوریتم کبوتر گوگل چیست
؟ چه ربطی به سئوی لوکال (سئوی محلی) دارد؟
کبوتر چطوری به کسب و کارهای محلی کمک کند؟
یک تعریف ساده از الگوریتم کبوتر:
اگر در عبارت جستجو شده مخاطب، موقعیت مکانی یا کسب و کار محلی اشاره شده باشد، الگوریتم کبوتر نزدیکترین و بهترین پیشنهاد را در اختیار او قرار می دهد.
اگر شما نیز صاحب یک سایت یا مغازه و دفتر کار هستید و یک بیزینس محلی دارید و می خواهید با ساز و کار این الگوریتم بیشتر آشنا شوید و از آن در جهت رشد کسب و کارتان استفاده کنید، مطالعه این مقاله از آژانس انجام سئو را به شما توصیه می کنم.
گوگل یک موتور جستجوی محتوا محور است اما الان دیگر محتوا فقط متن و تصویر نیست بلکه فیلم، صوت و مکان (لوکیشن) نیز محتوا حساب می شوند و برای اینکه کاربران فضای اینترنت تجربه خوبی از جستجوهای خودشان در این موتور جستجو داشته باشند، الگوریتم های گوگل منتشر شدند.
گوگل برای کمک به کسب و کارهای محلی و بعد از انتشار الگوریتم های مربوط به محتوا و لینک سازی مثل الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، و الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم زبرا یا گورخر، کبوتر یا Pigeon را به باغ وحش مجازی خود اضافه کرد.
ابتدا برای درک بهتر این الگوریتم و قبل از تعریف آن، عبارت “رستوران نزدیک من” را در گوگل سرچ می کنیم.
ببینید؛ نتیجه این جستجو، رستوران های اطراف محلی است که من در آنجا هستم و سرچ انجام دادم را به من نشان می دهد. یعنی گوگل توانست نزدیک ترین رستوران ها را شناسایی کند و به همراه مختصات و نقشه به من نشان دهد. این کار کبوتر گوگل است.
گوگل محتواهای یک سایت را بررسی می کند و بر اساس لیاقت سایت ها، آنها را رتبه بندی می کند تا بهترین و مرتبط ترین سایت به ما را نشان دهد. فاکتورهایی مثل محتواهای مرتبط و یونیک، عکس های دست اول و مرتبط، عبارات و کلمات کلیدی مرتبط و با مفهوم، تکنیکال و سرعت و امنیت و … را بررسی می کند. الگوریتم های قبل از کبوتر، مربوط به محتوا و ارتباط آن با جستجوی کاربر هستند تا بتواند چیزی که مخاطب به دنبال آن است را نشان دهد.
ولی الگوریتم کبوتر، با دیگر الگوریتم ها متفاوت است. ساز و کار و روش این الگوریتم بر اساس موقعیت جغرافیایی و مکان است.
وقتی کاربری در جستجوی خود نام یک مکان را بنویسد، کبوتر گوگل دست بکار می شود و نزدیک ترین و مرتبط ترین مکان را به او نشان می دهد.
وقتی مسافرت می روید و یا اینکه برای انجام کاری و اولین بار به یک شهر غیر از محل زندگی خود می روید، هیچ اطلاعی از رستوران یا مکان های خاص و فروشگاهای آنجا ندارید.
تصور کنید مثلا به بندرعباس آمدید و می خواهید به محل قرار کاری خود (اداره گمرک بندرعباس) بروید. فقط کافی است با گوشی موبایل خود در گوگل نام آن مکان را سرچ کنید. در این شرایط است که کبوتر گوگل به کمک شما می آید و نتیجه جستجوی شما را با ذکر شماره و آدرس در اختیارتان می گذارد.
با کارکرد الگوریتم کبوتر آشنا شدیم، اما چه تاثیری بر سئوی محلی دارد؟
همان طور که از نام آن مشخص است، سئو محلی؛ یعنی بهینه سازی سایت بر اساس موقعیت مکانی. می توانید به عنوان صاحب سایت، کارهایی را روی آن انجام دهید تا بتوانید در نتایج سرچ هایی که به موقعیت های مکانی مربوط است، شما در رتبه های بالا قرار بگیرید.
می توان گفت سئو محلی (Local SEO) یکی از عوامل مهم در موفقیت کسب و کار شما است، چون صاحب هر بیزینسی دوست دارد مشتری بیشتری داشته باشد و بتواند محصول یا خدماتش را به مشتری واقعی ارائه کند.
حال شما اگر بتوانید خدمات و محصولات خود را به مشتریانی که در محدوده شما هستند، معرفی کنید، احتمال خرید آنها بیشتر می شود و باعث موفقیت بیشتر کسب و کارتان خواهد شد.
چندین سال پیش و قبل از همه گیر شدن استفاده از اینترنت، کسب و کارهای محلی تبلیغات خود را در مجله چاپ می کردند و در خانه ها پخش می شد تا مردم محله با تمام بیزینس های اطراف آشنا شوند.
مثلاً تمام آموزشگاهها و سالنهای آرایشی و رستوران و فست فودهای نزدیک به منزل و در محله شما، در این مجله به همراه اطلاعات تماس و آدرس معرفی میشد. این کسبوکارهای محلی مصداق چیزی است که گوگل امروزه با استفاده از الگوریتم کبوتر در موتور جستجوی خود قرار داده است.
اما امروزه دیگر دوست ندارید مجله ورق بزنید تا رستوران نزدیک پیدا کنید و غذا سفارش دهید و کافی است، با گوشی خود آنچه می خواهید سرچ کنید.
گوگل آدرس، عکس، نظرات مشتریان و ساعات کاری آنجا را به شما نشان می دهد. این نشان دهنده قدرت سئو محلی است.
فرض کنید شما در منطقۀ پونک تهران زندگی میکند و یک کاربر اینترنت هستید. با جستجوی عبارت «استخر در پونک» انتظار دارید تنها استخرهایی از طرف گوگل به شما پیشنهاد شود که در منطقۀ و نزدیک به شما باشد.
شما همان جستجوگر محلی یا لوکال سرچر هستید زیرا در عبارتی که جستجو کردید، منطقۀ «پونک» را به عنوان محل یا موقعیت مشخص نمودید.
در واقع عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی اشاره دارد که حتی ممکن است از موقعیت فعلی کاربر فاصله داشته باشد.
گاهی حتی کاربر موقعیت مکانی مورد نظر خود را در جستجوها ذکر نمیکند ولی عبارتی که سرچ کرده، به یک کسب و کار محلی اشاره دارد.
بعنوان مثال شخصی که عبارت: “رستوران سنتی” را جستجو میکند از نظر گوگل به دنبال نزدیکترین و بهترین رستوران با ویژگی سنتی بودن در نتایج جستجو است و در عمل یک جستجوی محلی انجام داده است.
بعد از وارد شدن کبوتر به گوگل، تغییراتی در صفحه نتایج بوجود آمد و در رتبه بسیاری از سایت ها تاثیر گذاشت.
قبل از کبوتر اگر شما جستجو می کردید رستوران های خوب تهران، سایت هر رستورانی که سئو شده بود به شما نمایش داده می شد و ربطی به مکان آن نداشت. مثلا اگر من در تبریز جستجو کی کردم رستوران خوب، رستوران های تهران هم به من نمایش داده می شد.
این مثال به ما نشان می دهد که الگوریتم کبوتر، ممکن است بعضی موارد را در نتایج جستجو به ما نشان ندهد ولی همین مورد را در یک جستجوی دیگر برای شما می آورد.
این الگوریتم سعی دارد نتایج جستجو را هرچه دقیق تر شخصی سازی کند و معیار آن نیز موقعیت مکانی جستجوگر و فاصله او با مکان و موقعیت مورد نظرش است.
الگوریتم کبوتر؛ نرخ تبدیل سایت را بالا می برد اما ممکن است باعث کاهش ترافیک وبسایت شما شود. یعنی این الگوریتم بر روی ترافیک و نرخ تبدیل، 2 تاثیر کاملا متفاوت دارد. شاید عجیب باشد! اما چرا؟ و چگونه؟
تصور کنید شما صاحب یک کافی شاپ در بلوار اندرزگو تهران هستید و سایت هم دارید اما آن را برای سئو محلی، بهینه سازی نکرده اید.
زمانی که یک کاربر در شیراز کافی شاپ سرچ کند و سایت شما نمایش داده شود، وارد سایت شده اما چون آدرس شما در محدوده او نیست، بدون هیچ عملی از سایت خارج می شود. ابن باعث می گردد روزانه سایت شما بازدید داشته باشد ولی تبدیل نه، چرا؟ از این تعداد چند نفر در اندرزگو بودند و این جستجو را انجام داده اند؟ صد در صد تعداد بسیار بسیار اندکی بوده و نتیجه می گیریم نرخ تبدیل، یعنی تعداد افرادی که سایت را دیدند ولی از خدمات استفاده نکردند 1 به 100 یا یک صدم است.
زمانی که شما سایت خود را برای الگوریتم کبوتر گوگل بهینه سازی کرده اید. در این حالت سایت شما بیشتر زمانی در نتایج جست و جو به کاربران نمایش داده می شود که کاربران عبارت کافی شاپ در اندرزگو را سرچ می کنند. ممکن است تعداد افرادی که وارد سایت شما می شوند از 100 نفر به 50 نفر کاهش پیدا کند، اما این 50 نفر دقیقا جامعه هدف شما هستند که احتمال سفارش آنلاین آنها زیاد است. اگر نصف این افراد نیز شما را برای سفارش انتخاب کنند، نرخ تبدیل برای سایت 25 به 50 یا 50 درصد خواهد شد!
متخصصین سئو به این نتیجه رسیدند که کبوتر برای کاربران مفید تر از کسب و کارها بوده، چرا؟ چون این الگوریتم شما را در مرکز یک دایره می گذارد و شعاعی برای آن تعیین می کند تا نتایج مرتبط نشان دهد. اما مسئله اینست که این دایره خیلی بزرگ نیست و همه کسب و کارهای اطراف شما را شامل نمی شود.
یعنی کسب و کارها تغییر منفی تجربه کردند با اینکه کاربر به نتایج مرتبط تر و نزدیکتر رسید. البته این یک تغییر مثبت است!
با نحوه کار الگوریتم کبوتر آشنا شدیم، اما سوال مهم این است که این الگوریتم برای همه سایت ها مفید است؟ جواب خیر است. اما چرا؟!
فرض کنید شما یک موسسه خدمات آنلاین بدون محدودیت جغرافیایی دارید (مثل موسسه آموزشی یا خدمات سئو وبسایت ) و می توانید خدمات خود را در کل کشور ارائه کنید. در واقع برای شما فرقی نمی کند که مشتریان شما ساکن تهران و یا جنوب، شرق یا غرب کشور باشند.
در این حالت الگوریتم کبوتر گوگل نه تنها به شما کمکی نمی کند، بلکه می تواند تعداد مشتریان شما را کاهش دهد. بنابراین شما به عنوان صاحب یک سایت و مسئول سئو آن باید بدانید که سایت شما نیازمند آن است که برای الگوریتم کبوتر گوگل بهینه شود یا خیر؟
برای افزایش قابلیتهای جستجو محلی، گوگل صدها سیگنال رتبه بندی خودش را در بخش سرچ و مپ بهینه تر کرد. در حقیقت، پارامترهای رتبهبندی مکانی بر اساس موقعیت کاربر در این الگوریتم دستخوش تغییراتی شد؛ تغییراتی که کمک میکند تا کسبوکارهای محلی و نزدیک کاربر نشان داده شود. این هدف گوگل بود که با معرفی الگوریتم کبوتر خود توانست گامی مثبت در این جهت بردارد. با اینکه در اوایل دچار ایرادات زیادی بود؛ اما کم کم تا الآن همه موارد برطرف شده و شاهد تغییراتی در صفحهنمایش جستوجو هستیم.
به عبارتی، اگر شما قبل از سال 2014 در نقطهای از تهران، عبارت رستورانهای نزدیک من را سرچ میکردید، فهرستی از کل رستورانهای تهران برای شما نمایش داده میشد؛ اما حالا نزدیکترینها را همراه با لینک و در گوگل مپ در صفحه نتایج را خواهید دید.
تغییراتی که تا الان در الگوریتم کبوتر به وجود آمده است، در واقع شامل برطرف شدن مشکلات فنی آن است و الآن شاهد یک الگوریتم عالی با نمایش نتایج مناسب هستیم.
مهمترین نکتهای که صاحبان کسب و کار باید آن دقت داشته باشند، این است که وب سایت خود را در کلمات کلیدی مبتنی بر مکان بهینه کنند. در حقیقت به جای تمرکز روی عبارات کلی که شانس نمایش را با تعداد رقبای زیاد و قوی کاهش میدهد، بهتر است که از عبارتها و کلمات اختصاصی تر استفاده کرد.
بعد از انتشار هر الگوریتم تازه یا آپدیت آن که وارد دنیای وب و صفحات سرپ میشود، همیشه خبر خوب برای همه ندارد! اما چرا؟! چون باعث ضرر برای بعضی از سایت ها می شود. مثلا زمانی الگوریتم پاندا منتشر شد روی 12% از نتایج سرچ اثر گذاشت و یا وقتی کبوتر در وب انگلیسی فعال شد، املاک آنلاین افت شدیدی داشتند و باعث کاهش 63% در این حوزه شد که خیلی از مدیران این سایت ها شاکی شدند.
بعد از آپدیت کبوتر و اضافه شدن ویژگیهای بیشتر به آن، در برخی از صنفها با توجه به اعمال نتایج جستجوی محلی رشد قابل توجهی در گوگل داشتند. این صنفها عبارتند از:
همچنین راهاندازی این الگوریتم در کسب و کارهای زیر، رشد بسیار کوچکی ایجاد کرده است:
اما یک جنبه مثبت قضیه هم ایجاد شغل های جدید بود! درست است که بعضی کسب و کارها از این قضیه ضرر کردند، اما همین الگوریتم باعث ایجاد کسب و کار های جدید و رشد آنها شد. مانند سایت های “دایرکتوری” یا همان directory است که با اسم وبسایت مرجع هم شناخته میشود.
الگوریتم کبوتر گوگل باعث بوجود آمدن سایت های مرجع یا همان دایرکتوری شد که خیلی زود پرمخاطب و پرکاربرد شدند. حتما شما هم از این نوع سایت ها استفاده کرده اید. این نوع سایت ها فهرستی از مکان ها یا خدمات ارائه و با هم مقایسه می کنند و شما می توانید بین آنها بهترین را برای خودتان انتخاب کنید.
اگر با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) آشنا باشید…! وای آشنا نیستید؟!!! پس ابتدا مقاله سئو چیست؟ را بخوانید و بعد ادامه مطلب
وقتی در جستجوهای خود، نام یک منطقه یا محله باشد، در حقیقت شما از سئوی محلی استفاده می کنید و همانطور که از اسم آن پیداست و تا حدی میتوان حدس زد که چرا به آن “محلی” یا همان Local میگوییم. در این نوع سرچ ها، محتوای عبارت شما با مختصات مورد نظر شما ارتباط پیدا میکند که بخشی از این کار را کبوتر انجام میدهد!
روی کار آمدن سایت های دایرکتوری، یکی از تاثیرات الگوریتم کبوتر است و به کاربران این امکان را می دهد که در زمان کوتاهی به نتیجه مورد نظرشان برسند.
اگر شما عبارت کافی شاپ سعادت آباد را جست و جو کنید، سایت های دایرکتوری مجموعه ای از کافی شاپ های این منطقه را به همراه آدرس و جزئیات به شما نمایش می دهند. تا شما بتوانید در زمان کوتاه تری به سایت این فست فودها دسترسی پیدا کرده، آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین سایت را انتخاب کنید. تصویر زیر یک سایت دایرکتوری در زمینه فست فود سعادت آباد است.
الگوریتم کبوتر گوگل چه تاثیراتی روی سئوی سایت ها داشته؟ به طور کلی می توان گفت در مواردی مانند موارد زیر موثر بوده است:
در ادامه در مورد هر کدام از این موارد و تاثیر آنها در سئو توضیحات بیشتری می دهیم، با ما همراه باشید.
یکی از اثرات کبوتر گوگل در نتایج جست و جو، شخصی سازی آن است. یعنی چه؟
گوگل همیشه سعی دارد نتایج مرتبط و مورد نیاز کاربر را به او نشان دهد. در بخش های بالا به این مساله اشاره کردیم که اگر کاربران عبارت “کافه رستوران در بندرعباس” را جست و جو کنند، رستوران های همان منطقه برای او نمایش داده می شود. اما اگر کاربران تنها عبارت “کافه رستوران” را جست و جو کنند چه نتایجی برای آنها نمایش داده می شود؟
تا قبل از استفاده گوگل از الگوریتم کبوتر، زمانی که شما یک عبارت عمومی مانند رستوران را جست و جو می کردید، ده ها سایت برای شما نمایش داده می شد که شاید تنها تعداد محدودی از آنها به شما نزدیک بودند. اما الگوریتم کبوتر گوگل حتی برای عبارت های کلیدی عمومی نیز دست به کار شده و سعی می کند بهترین نتایج را برای شما نمایش دهد.
برای مثال اگر شما کلمه “کافه رستوران” را در بندرعباس جست و جو کنید نتایج آن با همین عبارت جست و جو شده در کیش متفاوت بوده و گوگل نتایج را شخصی سازی شده تر و البته مفیدتر به شما نمایش خواهد داد.
الگوریتم کبوتر در زمان کوتاهی توانست کسب و کارهای محلی را متحول کند. این الگوریتم موقعیت محور بود و قصد گوگل نمایش نتایجی به کاربران بود که بر اساس محله یا منطقه باشد.
این الگوریتم صاحبان کسب و کارهای مختلف را به فکر انداخت تا سئو محلی سایت خود را بهبود دهند و دریافتند که با بهینه سازی سایت خود برای الگوریتم کبوتر، می تواند تعداد کاربران خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده و مشتریان هدف خود را راحت تر پیدا کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند.
یکی دیگر از تغییرات حاصل از این الگوریتم، تغییر ظاهر نتایج صفحه جستجو (SERP) بخصوص ظاهر پک گوگل بود.
پک همان بخشی است که در نتایج جست و جو به شما نمایش داده شده و شما می توانید موقعیت مکانی و اطلاعات سایت مورد نظر را تنها با یک کلیک پیدا کنید. تصویر زیر نشان دهنده پک نمایش داده شده توسط گوگل قبل و بعد از الگوریتم کبوتر است.
گوگل اسم این نوع نمایش را “پک هفتتایی” گذاشته بود که تا قبل از اعمال الگوریتم کبوتر به کاربران نمایش داده می شد. اما در عکس سمت راست، فقط سه نتیجه نشان داده شده است که به آن “پک جدید سهتایی” گفته می شود و این نتیجه بعد از اعمال الگوریتم کبوتر است. نتایج در پک 3 تایی با توجه به موقعیت مکانی کاربر بهینه شده و کمک می کند کاربران در زمان کوتاه تری به نتیجه دلخواه خود برسند.
با اهمیت الگوریتم کبوتر گوگل آشنا شدیم و متوجه شدیم چه تاثیراتی در نتایج جستجو دارد و چه تاثیراتی در سئو سایت ها. اما با توجه به اینکه این الگوریتم در سئو موثر است، باید بدانیم که برای بهینه کردن سایت خود از نظر این الگوریتم باید چه کارهایی انجام دهیم؟
چطوری سایت را برای الگوریتم کبوتر بهینه کنیم؟
چه فاکتورهایی برای کسب جایگاه در جستجوی محلی موثر هستند؟
برای پاسخ به این موارد و نمایش سایت ما در رتبه های بالا در لوکال سئو، اجرای موارد زیر می تواند کمک کند:
از دیگر راهکارهای بهینه سازی سایت از نظر این الگوریتم گوگل، ثبت محل کار و موقعیت جغرافیای خود در گوگل مپ است. با این کار گوگل درک دقیق تری از موقعیت مکانی شما به دست می آورد و در نتایج جست و جو شما را اولویت قرار می دهد و یه مخاطب نشان می دهد.
البته با توجه به تحریم های گوگل، امکان ثبت نقشه برای لوکال بیزینس در ایران وجود ندارد، اما می توانید به عنوان یک کاربر کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید.
برای ثبت محل کار خود در نقشه گوگل می توانید هم از طریق موبایل و هم از کامپیوتر اقدام کنید. ثبت موقعیت جغرافیایی در گوگل بسیار ساده است. یک جیمیل فعال داشته باشید و وارد گوگل مپ شوید.
آدرس خود را روی نقشه پیدا کنید و راست کلیک نمایید و گزینه “یک مکان جا افتاده” یا ” Add a missing place” را انتخاب نمایید.
دسته مربوط به حوزه کاری خود را انتخاب کنید و ساعت کاری روزهای هفته، شماره تلفن، آدر وبسایت را وارد کنید و اطلاعات را ارسال نمایید.
دقت کنید برای تاثیر بهتر هنگام ثبت اطلاعات، اطلاعات تماس، ساعات کاری، تصویر، نام، زمینه فعالیت و اطلاعات دیگر را وارد کنید.
ربات های گوگل توانایی درک و شناسایی آدرس و شماره تلفن را دارند و آنها در سئوی محلی موثرند. از این رو شما می توانید با قرار دادن آدرس و شماره های تماس خود در فوتر سایت که به طور خودکار در تمامی صفحات تکرار می شود، دل الگوریتم کبوتر را به دست می آورید!
این اطلاعات در صفحات باید یکسان باشد، تا گوگل دچار سردرگمی نشده و تاثیر بهتری بر سئوی سایت بگذارد. علاوه بر ورود اطلاعات در فوتر، حتما یک صفحه تماس با ما هم داشته باشید و در آن اطلاعات تماس، شماره تلفن، ایمیل و آدرس خود را ثبت کنید.
با سایت های دایرکتوری یا مرجع و عملکرد آنها آشنا شدیم. یکی از روش هایی که می تواند نظر الگوریتم کبوتر را به خود جلب کند، ثبت سایت خود در دایرکتوری ها و وبسایت های ثبت آگهی است. بهتر است سایت خود را در چند سایت دایرکتوری ثبت کنید تا تعداد کاربرانی که وارد سایت شما میشوند به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.
می توانید در سایت های ثبت آگهی رایگان مثل دیوار، شیپور اطلاعات خود را ثبت کنید.
از دیگر پارامترهای کلیدی که بر الگوریتم کبوتر تاثیر می گذارد، ثبت نظرات کاربران و مشتریان است. ثبت نظرات می تواند بر سئوی محلی تاثیر گذاشته و سایت شما را در نتایج بالای جست و جو قرار دهد. از مشتریان و کاربران خود بخواهید که نظرات خود را راجع به شما، خدمات و محصولاتتان بیان کنند. حتی می توانید با استفاده از ترفندهایی مانند جایزه، کد تخفیف، قرعه کشی و غیره آنها را به ثبت نظرات راغب کنید.
فاکتور مهم و موثر دیگر بر سئوی محلی و الگوریتم کبوتر، دامنه سایت است. برای ثبت سایت همانطور که می دانید ابتدا باید دامنه را ثبت کنید و می توانید از دامنه های مختلفی مانند net.، com، ir و غیره استفاده کنید. دامنه .ir مربوط به ایران است و در صورت ثبت سایت با پسوند ملی توجه سئوی محلی و الگوریتم کبوتر بیشتر به شما جلب خواهد شد.
زمانی که شما سایت خود را ثبت می کنید، می توانید از هاست های مختلف ایرانی و یا خارجی استفاده کنید. شاید استفاده از هاست های خارجی برای شما مزایایی به دنبال داشته باشد اما اگر شما در ایران فعالیت می کنید، استفاده از یک هاست ایرانی می تواند بر سئوی محلی تاثیر زیادی بگذارد. الگوریتم کبوتر ابتدا IP سایت ها را بررسی کرده و برای کاربران ایرانی، آی پی های ایرانی را در اولویت قرار می دهد.
استفاده از طرحواره یا زبان نشانه گذاری (اسکیما)، به گوگل کمک می کند که محتوا سایت شما را بهتر تشخیص دهد و آن را در نتایج بالای جست و جو به کاربران نمایش دهد.
از محتوا، تصاویر و ویدیوهایی که مربوط به یک مکان و محل کسب و کار و موقعیت شماست، در سایت استفاده کنید. این کار باعث ارسال یک سیگنال قوی به گوگل برای سئو محلی می شود و الگوریتم کبوتر اولویت بالایی برای شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی در آن منطقه قائل خواهد شد.البته فراموش نکنید که اصول پایه لوکال سئو را نیز رعایت کنید تا زودتر به آنچه که میخواهید، برسید.
نکته آخر ولی مهم؛ وقتی که روی الگوریتم کبوتر کار می کنید، الگوریتم های دیگر گوگل و فاکتورهای موثر بر سئوی سایت را فراموش نکنید! سعی کنید محتواهای مفید برای کاربران منتشر کنید، برای صفحات، بک لینک بگیرید، از تصاویر مرتبط و یونیک، فیلم و انیمیشن های مرتبط، صوت استفاده کنید.
البته فراموش نکنید باید به موارد مهم الگوریتم E-E-A-T یعنی تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد توجه کنید و در سایت رعایت نمایید و راهکارها مناسب که به سئوی سایت شما کمک می کند و اعتبار سایت را نزد گوگل بالا می برد، پیاده سازی نمایید.
هدف اصلی گوگل نشان داده بهترین، مرتبط ترین نتیجه به جستجوی کاربران است و الگوریتم کبوتر نیز مانند دیگر الگوریتم های گوگل، به دنبال همین هدف است. اما اولویت این الگوریتم بیش از هر چیز دیگر، محل و موقعیت جغرافیایی است و نتایج را بر اساس آن به کاربران نمایش می دهد.
توصیه می کنیم با استفاده از راهکارهای بهینه سازی سایت برای این الگوریتم، سایت خود را بر اساس این موارد بهینه کنید تا در نتایج، رتبه های بهتر کسب کنید و ترافیک سایت را افزایش دهید و مشتریان هدف جذب نمایید.
اگر تجربه و تخصص لازم برای انجام خدمات سئو سایت را ندارید، می توانید از مشاوره سئو استفاده کنید.
سایت انجام سئو با هدف ارائه خدمات سئو برای سایتها و کسب و کارها شکل گرفته در تمام طول فعالیت خود توانسته به بسیاری از سایتها به جهت افزایش بازدید و شناخته شدنشان کمک کند این سایت با آنالیز رایگان سایت شما را بررسی می کند تا بدانید از نظر سئو مشکلی دارد یا خیر.