09176256031

آنالیز سئو، تحلیل و بررسی سئو سایت

آنالیز تخصصی و حرفه ای سایت

اگه دوست داری سایتت آنالیز و بررسی بشه و بدونی از نظر سئو مشکلی داره یا نه، فرم زیر و پرکن
ارسال پیام موفق بود
انجام سئو پایه
پایه
  • . بررسی کامل صفحات
  • . بررسی تکنیکال
  • . بررسی سئو محتوا
  • گزارش دهی دقیق
  • . بررسی لینک ها

500هزار تومان

انتخاب و سفارش
وبمسترمحبوب
  • . بررسی کامل صفحات
  • . بررسی تکنیکال
  • . سئو داخلی
  • گزارش دهی دقیق
  • . برسی لینک ها
  • بررسی ارورها

750 هزار تومان

انتخاب و سفارش
حرفه ایپرطرفدار
  • . بررسی صفحات وURL
  • . بررسی تکنیکال
  • . بررسی سئو داخلی
  • گزارش دهی دقیق
  • . بررسی سئو خارجی
  • بررسی ارورها
  • تحلیل سرچ کنسول

1 میلیون تومان

انتخاب و سفارش

آنالیز حرفه ای سایت

منظور از آنالیز بصورت حرفه ای چیست؟یکی از کارهای اصلی و اولیه در سئو، آنالیز وب سایت است.تحلیل کامل سایت و اینکه آیا برای موتورهای جستجو بهینه است یا نه، بررسی از لحاظ کارهای انجام شده در داخل ومعماری یک سایت و همچنین  Off page SEO،  از کارهای آنالز است.

چرا باید سایت آنالیز شود؟

با آنالیز دقیق، به این نتیجه می رسید که با چه استراتژی و پلنی می توانید سایت را رشد دهید و در نتایج جستجو ها سریع تر به رتبه های بالا برسید همچنین برای بهینه سازی سایت چه کارهایی باید انجام دهید.با آنالیز حرفه ای، می توانید نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و بهترین راه برای پیشرفت را پیدا کنید.

چه زمانی باید سایت آنالیز شود؟

بهترین زمان برای آنالیز یک وب سایت، زمان شروع سئو سایت است.آنالیز رقبا نیز جزو مهم ترین اقدامات برای برنامه ریزی و تدوین استراتژی است.البته سایت باید بصورت دوره ای و هر ماه از نظر تکنیکال، لینک سازی، سرعت لود و … آنالیز و چک شود و نقاط قوت و ضعف آن مشخص گردد.همچنین در هنگام گزارش دهی به کارفرما نیز آنالیز کارهای انجم گرفته لازم است.

آنالیز حرفه ای یعنی چه؟

آنالیز یک سایت با ابزار هم قابل انجام است ولی اگر بصورت کامل و حرفه ای بخواهیم یک وب سایت را آنالیز دقیق کنیم، موضوع متفاوت می گردد چون علاوه بر استفاده از ابزارها، باید داده ها تحلیل و بررسی شوند، صرفا بخواهیم با یک ابزار کلی عدد بدست بیاوریم برای ما نتیجه ای نخواهد داشت.اما با تحلیل و بررسی به نتیجه می رسیم که در ادامه چه کارهایی انجام نشود و چه کاری درست است.

بری اینکار باید از یک متخصص کمک بگیریم تا نتیجه برای ما داشته باشد.

شما با آنالیز دقیق به نتایجی مانند:

  • محبوب ترین صفحه سایت خود
  • تعداد بازدید کنندگان
  • کلمات کلیدی محبوب
  • ماندگاری کاربر در سایت
  • مدت زمان مشاهده

علاوه بر سایت خود، باید یک آنالیز دقیق از سایت رقبای خود نیز داشته باشید تا با بررسی بتوانید در مواردی خاص الگوبرداری کنید تا پیشرفت بیشتری داشته باشید.

چه اهمیتی دارد آنالیز سایت بصورت حرفه ای باشد؟

آنالیز بصورت حرفه ای، یک دید و مسیر کامل را به شما نشان خواهد داد.اینکه از کجا شروع کنید و به کجا برسید، تجربه کاربری سایت را بهتر کنید و درکدام قسمت از وب سایت تغییر لازم است.مشکل تکنیکال سایت چیست و چطور برطرف کنیم؟به رتبه های برتر در صفحات سرپ برسیم، با آنالیز حرفه ای امکان پذیر است.

آنالیز کردن دقیق یک سایت، نقاط بهبود استراتژی را به شما نشان خواهد داد.در واقع با داده هایی که دریافت می کنید، می توانید محتوا و تکنیکال سایت را بهبود دهید و در نتایج جستجو، رتبه بهتری بگیرید.

ممکن است خاطب به وبسایت شما مراجعه کند ولی زود خارج شود، با آنالیز و تحلیل می توانید دلیل آن را متوجه شوید و آن را رفع کنید و مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

آنالیز حرفه ای و تحلیل سایت چه مزیتی دارد؟

با آنالیز، تحلیل و بررسی کردن سایت، شما در جریان روند سئو و رشد سایت قرار می گیرید و نسبن به سئوی سایت تسلط کامل پیدا می کنید.اگر قسمتی از سایت نیاز به بهبود داشته باشد و یا یک ارور یا خطایی داشته باشد، سریع می توانید آن را رفع کنید.مهم ترین مزیت آنالیز حرفه ای هم همین است که همیشه نسبت به سئو سایت مسلط هستید و مسیر درست و رو به رشد دارید.

مهم ترین مزایای آنالیز بصورت حرفه ای عبارت است از:

  • پیشرفت سریع تر نسبت به رقبا
  • جذب مخاطب جدید
  • تبدیل مخاطب به مشتری و راضی بون مشتریان
  • اصلاح نقاط ضعف سایت
  • پیشگیری از تهدید رقبا
  • بهبود و ارتقا کیفیت سایت

انواع روش ها برای آنالیز سایت

برای آنالیز یک وب سایت، از 2 روش می توان استفاده کرد، این دو روش عبارتند از:

  1. آنالیز سئو سایت توسط متخصص سئو
  2. آنالیز سئو سایت با ابزارها

اما این دو روش چه تفاوتی دارند؟در ادامه توضیح کامل تر می دهیم.برای درک بهتر تفاوت آنالیز توسط یک متخصص سئو با استفاده از ابزار، تفاوت در تحلیل و بررسی است.ابزارها فقط فاکتورهای اجرا شده در سایت را بصورا آمار و داده تحویل ما می دهد و نمی توانیم متوجه نقاط ضعف و قوت سایتمان بشویم.

اما وقتی یک کارشناس سئو آنالیز یک سایت را انجام می دهد، تحلیل و بررسی کامل انجام می دهد و نسبت به نوع بیزینس شما راهکار ارائه می کند و با این راهکارها شما می توانید شاهد پیشرفت سایت شوید.

ابزارهای آنالیز و تحلیل

برای آنالیز وبسایت ها، ابزارهای زیادی بصورت رایگان یا پرو موجود است و هر کدام از این ابزارها، عملکردهای متفاوتی دارند و هر کدام جنبه های متفاوتی از سایت را بررسی می کنند.لازم به ذکر است با استفاده از یک ابزار نمی توان کار آنالیز را کامل انجام داد و باید از چند ابزار استفاده کرد.

در ادامه چندین ابزار مهم و کاربردی را که در آنالیز کمک می کنند معرفی می نماییم، این ابزارها عبارتند از:

  • GT Metrix
  • Google Search Console
  • Moz
  • Google Analytics
  • Google Page Speed
  • SEMrush

به جز این ابزارها، ابزار زیاد دیگری نیز هست. در ادامه توضیحات هر ابزار و کارایی های آنها را بررسی می کنیم.

آنالیز و تحلیل سرعت سایت با GT Metrix

یکی از فاکتورهای مهم و موثر در رتبه بندی سایت، سرعت لود آن سایت است.سرعت هم برای کاربر مهم است و هم گوگل.در نظر بگیرید کاربر از نتایج جستجو به سایت شما رسیده است ولی باید منتظر بماند تا سایت بالا بیاید.تحقیقات نشان داده مخاطبین بعد از حدود 5 تا 6 ثانیه، اگر سایت باز نشد سراغ سایت دیگری می روند.

ما با آنالیز تمام صفحات سایت شما، علت اصلی کند بودن سایت را پیدا و را ه حل آن را ارائه می کنیم.این نکته مهم را در نظر بگیرید سرعت فقط مربوط به صفحهاصلی نیست و تمام صفحات باید سرعت لود مناسب داشته باشند.

GT Metrix یکی از ابزارهای خوب در تحلیل و بررسی سرعت سایت است که می توان از آن برای آنالیز و تست سرعت استفاده کرد و مشکلات آن سایت را پیدا کنیم.

تحلیل و آنالیز حرفه ای باGoogle Search Console

بهترین و دقیق ترین ابزار تحلیل سایت، سرچ کنسول خود سایت است که عصای دست یک وبمستر و متخصص سئو می باشد.استفاده از داده های سرچ کنسول برای اصلاح استراتژی، پلن محتوایی، پیدا کردن کلمات کلیدی جدید، پیدا کردن صفحاتی که به کار کردن بیشتر نیاز دارند و … لازم است.یک متخصص سئو باید بتواند سرچ کنسول را تحلیل و با داده های آن سایت را آنالیز کند.

مهم ترین ویژگی های سرچ کنسول عبارتند از:

گزارش عملکرد کلی سایت: با استفاده از این ابزار می توانید میزان دقیق ورودی به سایت در کلمات کلیدیمختلف، تعداد نمایش صفحات سایت، تعداد کلیک روی هرکدام و نرخ تبدیل آنها را ببینید.

خطاهای سایت: صفحاتی که ایندکس نشده اند، صفحاتی که دسترسی آنها بسته شده، ریسپانسیو صفحات و … تمام خطاها را می توانید در سرچ کنسول ببینید و آنها را رفع کنید.

تجربه کاربری: از دیتاهای سرچ کنسول می توانید در مورد تجربه کاربری سایت، سازگاری با موبایل اطلاع پیدا کنید و در صورتیکه موبایل فرندلی نباشد، ایرادات را در سرچ کنسول ببینید.

لینک های داده شده به سایت و لینک داخلی: در سرچ کنسول می توانید لینک هایی که از سایت های دیگر به شما داده شده و همیچنین لینک های داخلی هر صفحه را ببینید و بررسی کنید.

آنالیز و تحلیل با سایت ماز Moz

استفاده از سایت ماز برای  پیدا کردن بک لینک و آنالیز رقبا به ما در تحلیل سایت خودمان کمک بزرگی میکند.عملکرد کلمات کلیدی، بودجه خزش از دیگر قابلیت های ابزار ماز پرو است.مهمترین ویژگی های ماز عبارتند از:

کلمات کلیدی: این ابزار به ما در پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی سایت بر اساس سختی و میزان جستجو کمک می کند.

بودجه خزش: این ابزار به ما در پیدا کردن خطاهای خزش و افزایش بودجه خزش کمک می کند.

بهینه کردن سئو داخلی: ابزار ماز، موضوعاتی که به ترافیک و جذب مخاطب کمک می کند به  ما پیشنهاد می دهد که بر اساس سایت های مشابه با ماست.

پیدا کردن بک لینک: این ابزار بک لینک رقبا را به ما نشان می دهد و می تواند در پلن سئو خارجی و لینک سازی به ما کمک کند.

ابزار Google Page Speed

این ابزار هم مانند جی تی متریکس، برای آنالیز سرعت لود سایت است.با این ابزار می توانید سرعت هر صفحه از سایت را بررسی و آنالیز کنید و در حالت موبایل یا کامپیوتر جدا تست کنید و با بررسی و رفع خطاها، سرعت سایت را بالا ببرید.

SEMrush و تحلیل سایت

ابزار SEMrush گزارش های دقیق و جامعی از سایت به شما می دهد.هردفعه که وارد سایت SEMrush  و به پنل داشبورد وارد شوید، تغییراتی که در رتبه کلمات کلیدی و میزان ترافیک سایت انجام شده را هم برای جستجوی ارگانیک و هم در حالت تبلیغات، به شما نشان می‌دهد. این گزارش‌ها را برای دوره‌های زمانی مختلف می توانید از سایت بگیرید و استفاده کنید.مهم ترین ویژگی های اس اس ام راش SEMrush عبارتند از:

آنالیز و مقایسه رقبا: با هر کلمه کلیدی می توانید سایت خودتان را با رقبا مقایسه کنید و برای تحلیل از این دیتا استفاده نمایید.

کلمات کلیدی: این ابزار پیشنهاد های مناسبی از کلمه کلیدی به شما می دهد و می توانید از آنها استفاده کنید.

بررسی کردن سایت: با این ابزار می توانید سایت را بررسی و خطاهای احتمالی را ببینید و سریع برطرف نمایید.

سئو داخلی: با این ابزار شما می توانید فاکتورهای رتبه بندی سایت را چک کنید و برای بهبود آنها پیشنهاد هایی می دهد را بررسی و استفاده کنید.

 Screaming Frog تحلیل سئو داخلی

Screaming Frog یک نرم افزار است که برای تحلیل سایت و سئو داخلی بسیار کارآمد و مفید است این نرم افزار مانند گوگل از خزنده استفاده و کل سایت را کراول می کند.مهم ترین مزایایی آنالیز با Screaming Frog عبارتند از:

پیدا کردن لینک های شکسته: شما با استفاده از این نرم افزار می توانید لینک های شکسته شده داخلی یا خارجی سایت را پیدا و اصلاح کنید.

آنالیز عنوان و متا: این نرم افزار تمام صفحات سایت را بررسی و یک گزارش کامل به شما می دهد.اگر در سایت صفحه ای عنوان و متا نداشته باشد و یا تکراری باشد به شما نشان می دهد.

صفحات 404: با این ابزار شما می توانید تمام صفحات 404 سایتتان را بیابید و آنها را برطرف کنید.وجود صفحات 404 باعث هدر رفتن بودجه خزش و بوجود آمدن زامبی پیج می شود و به سئو سات ضربه می زند.