شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
در دنیای اینترنت اطلاعات مفید زیادی وجود دارد اما اطلاعاتی که می تواند خطرناک باشد هم در دنیای وب موجود است. محتواهای بسیار خوبی که می تواند رفاه، سلامتی ما را افزایش دهد ولی گاهی اطلاعات غلط هم وجود دارد که تاثیر منفی بر رفاه و سلامت ما دارد.
گوگل این خطرات را دریافت و الگوریتم های جدید را ارائه کرد که بتواند موضوعات مضر و یا موضوعی که احتمال دارد باعث ضرر رساندن شوند را شناسایی کنند.
این الگوریتم YMYL یا Your Money Your Life نام گرفت؛ یعنی پول شما، زندگی (سلامتی) شما. این الگوریتم موضوعاتی که با پول، سرمایه و سلامتی مربوط باشد را بررسی می کند و الزامات رتبهبندی خاصی را برای آنها اعمال میکند.
اما چطور صفحات YMYL را بهینه کنیم تا هرگز شاهد افت ناگهانی رتبه های خود نشویم؟
این پست وبلاگ یک راهنمای کامل در مورد صفحات YMYL است، با آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو همراه باشید تا با یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل بیشتر آشنا شویم.
بعد از ارائه و یا بروزرسانی الگوریتم خاص، گروهی از ارزیابان گوگل کیفیت نتایج جستجو را بررسی می کنند. YMYL یا پول شما، زندگی شما را گوگل در دستورالعمل های ارزیابی معرفی کرد. ارزیابان، گروهی از افراد هستند که به Google برای ارزیابی کیفیت SERP و بررسی نتایج با هدف کاربر از سرچ (Search Intent) کمک می کنند.
موضوعاتی که « خطر آسیب بالایی دارند، زیرا محتوای مربوط به این موضوعات می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت، ثبات مالی، یا ایمنی افراد، یا رفاه یا رفاه جامعه تأثیر بگذارد. ” بر اساس دستورالعمل، YMYL بررسی می شوند.
صفحات مربوط به موضوعات YMYL به بیشترین بررسی کیفیت صفحه برای رتبه بندی نیاز دارند. در نتیجه، متخصص سئو باید بیشتر از بقیه صفحات برای آن وقت بگذارد و به کار بیشتر نیاز دارد.
چه موضوعاتی شامل YMYL می شوند؟
مهم ترین گروه های موضوعی که در دستورالعمل های YMYL مشخص شده اند عبارتند از:
در ادامه هر کدام از این موضوعات مرتبط با YMYL را بیشتر شرح می دهم، با ما در ادامه همراه باشید.
موضوعات مربوط به سلامت و بهداشت شامل اطلاعاتی است که ممکن است بر سلامت جسمی، روانی و عاطفی یک فرد یا گروهی از افراد تأثیر بگذارد. این موارد معمولاً به توصیه هایی در مورد سلامتی، داروها، بیماری ها، سلامت روان، تغذیه و غیره اشاره دارد. مثال ها:
موضوعات مرتبط با ایمنی نیز مانند موضوعات سلامتی و بهداشتی اهمیت ویژه ای دارند. اشاره این موضوعات به محتوا هایی است که احتمال دارد بر ایمنی آنلاین و آفلاین یک شخص یا گروهی از افراد تاثیر بگذارد. موضوعات ایمنی شامل: امنیت سایبری، تکنیک ها و تجهیزات حفاظتی، خطرات و مخاطرات در محل کار و غیره است. مثال ها:
موضوعات امنیت مالی ممکن است بر وضعیت مالی افراد یا توانایی آنها برای حمایت از خود و خانوادهشان تأثیر بگذارد. در اینجا شما صفحاتی در مورد سرمایه گذاری، مالیات، برنامه ریزی بازنشستگی، خرید خانه، پرداخت هزینه دانشگاه، خرید بیمه و غیره پیدا خواهید کرد.
این گروه از موضوعات همچنین شامل صفحات و سایت هایی است که به کاربران امکان خرید، انتقال پول، پرداخت قبوض و غیره را می دهد. مثال ها:
موضوعات جامعه می توانند بر اعتماد به نهادهای عمومی یا هر منافع عمومی دیگری تأثیر بگذارند. این به اطلاعاتی در مورد فرآیندهای دولت، سیاست ها، افراد، قوانین، برنامه های دولتی، خدمات اجتماعی، رویدادهای بین المللی، تجارت، سیاست، علم و فناوری اشاره دارد. مثال ها:
تمام موضوعات مرتبط دیگر در این بخش قرار می گیرد، موضوعاتی که می تواند به رفاه افراد آسیب وارد کند ولی در هیچ گروهی که در بالا ذکر شد نمی گنجد، آنها را جمع آوری می کنیم. موضوعاتی در مورد خانواده، تحصیل، مشاغل و غیره باشند. مثال:
برای درک بهتر موضوعات مرتبط YMYL را با موضوعات غیر YMYL در اینفو گرافی زیر مقایسه می کنیم تا به شما کمک کند، تفاوت آنها را درک کنید.
اما اگر در یک موضوع شک داشتید که موضوعی به YMYL تعلق دارد، از خودتان بپرسید، “آیا حتی یک مورد جزئی در محتوا درست نباشد، می تواند به یک فرد یا حتی گروهی از افراد آسیب برساند؟” اگر جواب شما بله است، پس موضوع به احتمال زیاد مربوط به YMYL است.
سلب مسئولیت: گوگل به طور رسمی فاکتورهای رتبه بندی برای محتوای YMYL و استفاده از سیگنال های رتبه بندی خاص را تایید نکرده است. اما بهترین و نزدیکترین حدس ها به واقعیت که متخصصین سئو به آن رسیده اند را در ادامه بررسی می کنیم.
در ارزیابی محتوای مرتبط با YMYL فاکتورهای مختلفی وجود دارد که ارزیابان کیفیت آنها را تخمین زده و سنجش میکنند:
بدیهی است که این امتیازات، به خودی خود فاکتورهای رتبه بندی نیستند. با این حال، آنها سرنخ هایی در مورد آنچه که گوگل در مورد محتوای YMYL در نظر می گیرد، به شما می دهند.
سئوکاران پس از تنظیم سایتها بر اساس استانداردهای ارزیابی کیفیت، متوجه رشد محسوس در موقعیتهای ارگانیک شدند.
بنابراین، اکنون هر یک از این فاکتورهای کیفیت را بطور جداگانه شرح می دهم و نکات مهمی در مورد چگونگی بهبود رتبه بندی را با شما عزیزان به اشتراک می گذارم.
هدف صفحه چیزی است که صفحه برای آن ایجاد شده است. هر صفحه یک هدف خاص دارد، یک صفحه ممکن است اطلاعاتی باشد یعنی اطلاعاتی به کاربر انتقال دهد، آموزش دهنده باشد و یا محصولات و خدمات را بفروشد یا سرگرم کننده باشد و هر مورد دیگری.
اما برای محتوای YMYL، بسیار مهم است که یک صفحه تا چه حد به هدف خود میرسد: متن کافی برای انتقال اطلاعات داشته باشد، اطلاعات واضح و روشن باشند، چیزی که بازدیدکنندگان را گیج میکند، تبلیغات مخرب و پاپآپهای مزاحم نیز در آن وجود نداشته باشد.
اگر صفحه ای نتواند هدف خود را برآورده کند، کیفیت پایینی برای آن در نظر گرفته می شود و این ممکن است به معنای از دست دادن رتبه باشد و رسیدن به رتبه های پایین تر.
تخصص، اعتبار و اعتماد (EAT) عواملی هستند که ارزیابان کیفیت گوگل برای سنجش کیفیت کلی یک صفحه وب استفاده میکنند. آنها عبارتند از:
تخصص سازنده محتوا.
معتبر بودن سازنده محتوا، خود محتوا و وب سایت.
قابل اعتماد بودن سازنده محتوا، خود محتوا و وب سایت.
برخی از موضوعات ممکن است توسط نویسندگانی با تخصص کم یا حتی آماتور پوشش داده شود (به عنوان مثال، چاشنی مرغ، بررسی رستوران ها، و دکوراسیون خانه) و خیلی تخصص نویسنده در آن مهم نیست اما با وجود YMYL همه چیز متفاوت است و اینجا، غیرحرفهای بودن کارساز نیست.
Google به صراحت بیان می کند که آنها به بالاترین استانداردهای EAT برای صفحات YMYL اهمیت می دهند. اما چگونه Google با اطلاعات نادرست مبارزه می کند؟ گوگل در این باره می گوید :
” برای این صفحات “YMYL”، ما فرض می کنیم که کاربران از ما انتظار دارند با سخت ترین استانداردهای قابل اعتماد و ایمنی کار کنیم. به این ترتیب، در جایی که الگوریتمهای ما تشخیص میدهند که درخواست کاربر به موضوع «YMYL» مربوط میشود، ما در سیستمهای رتبهبندی خود به عواملی مانند درک خود از اعتبار، تخصص یا قابل اعتماد بودن صفحاتی که در پاسخ ارائه میکنیم، اهمیت بیشتری میدهیم. ”
بیایید نگاهی دقیق تر به کارهایی که باید برای افزایش رتبه در این زمینه انجام دهیم داشته باشیم:
برای افزایش اعتبار صفحه، باید از نویسنده متخصص استفاده کنیم. جان مولر در این زمینه گفت:
گاهی اوقات اینکه چه کسی محتوا را تولید کرده، از کجا آمده، چه کسی محتوا را بررسی کرده اهمیت کمتری دارد ولی گاهی اهمیت آن زیاد است. مثلا اگر من در مورد موضوعات پزشکی می نویسم، باید مطمئن شوم که یک متخصص و پزشک محتوا را بررسی می کند.
اگر توانایی مالی و امکان پرداخت حقوق را دارید، حتما برای تولید محتوا یک متخصص را استخدام کنید تا برای شما محتوای با ارزش و تخصصی تولید کند. اگر موضوع وب سایت شما در زمینه بهداشت و درمان است، برای تولید و بررسی محتوا باید از یک فرد که دارای اعتبار پزشکی است، استفاده کنید. اگر به محتواهایی در مورد گرم شدن کره زمین نیاز دارید، یک دانشمند را برای انجام آن استخدام کنید. در هر صورت، باید از یک حرفه ای و متخصص در حوزه کاری خود استفاده کنید.
نویسنده شما می تواند در چندین زمینه متخصص باشد. با این حال، به عنوان یک قانون و قاعده، باید زمینه های مرتبط با هم باشند. ارتباط تخصص نویسنده واقعاً مهم است، زیرا تعیین می کند که محتوای شما چقدر برای کلمات کلیدی مرتبط شانس رتبه های بالا را دارد.
متخصصین سئو اعتقاد دارند که داشتن یک صفحه اختصاصی برای نویسنده سایت با بیوگرافی، می تواند به سئو سایت کمک کند و اعتبار سایت را افزایش می دهد. البته گوگل می گوید این عامل رتبه بندی مستقیم نیست.
در این صفحه تخصص نویسنده، تحصیلات، جوایز، پایان نامه ها و مقالاتی که منتشر کرده، مقالات علمی، مصاحبه ها و آثار علمی را با جزئیات بنویسید. همچنین حساب او در شبکه های اجتماعی و لینک مقالات را قرار دهید و هر چیزی که تخصص و اعتبار او را نشان می دهد در این قسمت بیاورید.
با این حال اگر در موضوعی مرتبط با YMYL نویسنده شما تخصص نیست، حتما محتوا باید توسط یک متخصص بررسی و تائید شود و در انتها به تمام افرادی که در تولید این محتوا شراکت داشته اند، اشاره کنید.
این دقیقا همان چیزی است که گوگل از صفحات YMYL و یک سایت خوب انتظار دارد، به علاوه انجام این کار باعث می شود خوانندگان شما بیشتر به شما اعتماد کنند.
برای بهتر دیده شدن و بالا بردن اعتبار نویسنده، می توانید در پلتفرم ها معرفی شود، بطور مثال در یک وبلاگ معتبر مهمان باشد و یا در کانال تخصصی یوتیوب بصورت مهمان صحبت کند. حضور قوی و موثر آنلاین نویسنده اعتبار و تخصص او را بالا می برد.
همچنین در انتهای مطالب می توانید یک بیوگرافی خلاصه با عکس و توضیحات بگذارید.
الگوریتم های گوگل چطور اعتبار، تخصص و اعتماد را بررسی می کنند؟ گوگل چطور با اطلاعات نادرست و غلط مبارزه می کند؟
گوگل با سیگنال هایی که دریافت می کند، اعتبار یک صفحه را مشخص می کند، شناخته ترین این سیگنال ها Page Rank است که از لینک های موجود در وب برای درک اعتبار استفاده می کند. بنابراین بک لینک از منابع معتبر برای سایت خود بگیرید. همیشه رقبای اصلی خود را زیر نظر داشته باشید و براساس قدرت دامنه آنها و تعداد بک لینک استراتژی درست براس سایت خود بچینید تا رنک بهتری بگیرید.
به یاد داشته باشید؛ هنگام اجرای کمپین لینکسازی، سعی کنید لینکهای dofollow دریافت کنید زیرا آنها اعتبار را به سایت شما منتقل می کنند.
با این حال، دریافت لینک های nofollow از منابع معتبر نیز مفید است. اگرچه آنها سیگنالهای مستقیم برای رتبهبندی نیستند، ولی وجود آنها لازم است و لینکهای nofollow میتوانند باعث افزایش ترافیک شوند و به ایجاد آگاهی از برند شما نیز کمک می کنند.
تنها کار مهم شما دریافت لینک های جدید نیست، شما باید بک لینک های موجود را نظارت کنید زیرا ممکن است برای سایت شما مضر باشند.
اکثر سئوکارها بر این باورند که بک لینک های بی کیفیت می توانند آسیب بیشتری به سایت شما بزنند یعنی سود که ندارند و ممکن است ضرر بیشتری هم داشته باشند. قبلاً آنها از ترس آپدیت الگوریتم پنگوئن به سادگی آنها را رد کردند. اما اکنون، با توجه به اظهارات گوگل مبنی بر اینکه لینک های بد را می توان به سادگی نادیده گرفت، بسیاری از سئوکاران ترجیح می دهند آنها را نادیده بگیرند (تا زمانی که عواقب آن را ببینند).
اما وقتی در مورد YMYL و قابل اعتماد بودن صحبت می کنیم، لینک های سمی نه تنها می توانند سایت شما را به سمت جریمه بکشانند، بلکه می توانند سایت شما را با به اصطلاح “محله های بد” مرتبط کنند.
وقتی محتوای YMYL و غیر YMYL در سایت خود دارید، ممکن است گوگل را سردرگم کند. ممکن است به سادگی نداند که چگونه سایت شما را رتبه بندی کند.
جان مولر دراین باره گفت:
“نکته دیگر این است که، من فکر می کنم اگر وب سایتی دارید که موضوعات بسیار حساس و همچنین موضوعات بسیار بی اهمیت را پوشش می دهد. سپس برای الگوریتمهای گوگل همیشه چالش برانگیز است که بفهمند چگونه با آن وبسایت برخورد کنند. بنابراین صرف نظر از هر چیزی در مورد YMYL یا EAT یا هر چیز دیگری، اگر تقریباً در رابطه با محتوا این ترکیب از متضادهای بسیار قطبی را دارید، فرض میکنم که الگوریتمهای Google همیشه در پی یافتن نحوه رتبهبندی وبسایت شما هستند. ”
بنابراین، جداسازی این دو به دو سایت متفاوت امن تر خواهد بود. به عنوان مثال، شما می توانید یک زیر دامنه یا یک زیر شاخه روشن برای نوع خاصی از محتوا ایجاد کنید.
ممکن است بپرسید اسکیما چه ربطی به EAT دارد و چگونه می تواند به بهبود آن کمک کند. توجه کنید که: داده های ساختاریافته به موتورهای جستجو اطلاعاتی واضح درباره موجودیت های سایت شما و روابط بین آنها می دهد.
در اینجا انواع طرحواره هایی وجود دارد که می توانید استفاده کنید: شخص، سازمان، نویسنده، بررسی شده توسط و نقل قول.
اسکیما به Google کمک میکند تا پانل دانش بسازد، و داشتن آن برای نهادهای شما برای سایتها و نویسندگان YMYL بسیار مهم است. به این ترتیب، اطلاعات مربوط به نویسنده یا سازمان را مستقیماً به Google ارسال می کنید. لازم نیست داده ها را از منابع مختلف بازیابی کند، به این معنی که سریعتر شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در نظر می گیرد.
همه نشانها، گواهینامه ها، certifications، بررسیها، داستانهای موفقیت کاربران و غیره، میزان قابل اعتماد بودن شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو نشان میدهند.
همچنین بخشی از نظرات مشتریان را در سایت درست کنید.
HTTPS را در سرورهای خود فعال کنید
داشتن گواهی HTTPS برای سایت یک فاکتور رسمی رتبه بندی است . امروزه تقریباً 80 درصد از سایتها از HTTPS بهطور پیشفرض استفاده میکنند . با این حال، بسیاری از سایت های کوچک (به عنوان مثال، سایت های بیمارستان ها یا شرکت های بیمه) وجود دارند که هنوز از HTTP استفاده می کنند.
برای YMYL، فعال کردن HTTPS ضروری است. بنابراین، اگر به دلایلی، سایت شما گواهی TLS/SSL ندارد، آن را دریافت کنید. و فراموش نکنید که سالانه آن را تمدید کنید.
بدون HTTPS، اشخاص ثالث می توانند از ارتباطات محافظت نشده برای فریب بازدیدکنندگان شما سوء استفاده کنند تا آنها اطلاعات حساس خود را به اشتراک بگذارند یا بدافزار نصب کنند.
اینطور نیست که اگر موضوعات YMYL را پوشش می دهید، فقط باید به بک لینک ها اهمیت دهید. لینک های خروجی نیز مهم هستند.
بررسی هایی که توسط وب سایت Reboot Online انجام شد، ثابت کرد که لینک های خروجی مرتبط به سایتهای معتبر تأثیر مثبتی بر رتبهبندی دارند. بنابراین به منابع معتبر لینک دهید و این باعث می شود گوگل بیشتر به شما اعتماد پیدا کند.
از نظر گوگل یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی کیفیت محتوا است همیشه گوگل تاکید دارد که محتوای با کیفیت و کاربرپسند تولید کنیم. این امر به ویژه برای محتوای YMYL مهم است زیرا چنین موضوعات مهمی سختترین الزامات کیفیت را دارند. نکات اساسی برای ارزیابی کیفیت محتوا عبارتند از:
اما برای درک بهتر کیفیت خوب برای محتوا، در ادامه هر کدام از این موارد ارزیابی کیفیت را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.
دستورالعملهای ارزیابی برای سنجش کیفیت تاکید میکنند که میزان محتوا بسیار مهم است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید صفحات بزرگی با هزاران کلمه ایجاد کنید تا فقط موتورهای جستجو را راضی کنید. محتوا را باید برای کاربر تولید کنید نه موتورهای جستجو.
همه چیز در اینجا ساده است: میزان محتوا بستگی به گستردگی موضوع آن دارد. هرچه جنبه های بیشتری را پوشش می دهید، تعداد کلمات نیز بیشتر باید باشد. می توانید ابتدا 10 نتیجه اول SERP را بررسی نمایید و از آن برای تولید محتوای بهینه استفاده کنید و ببینید میانگین تعداد کلمه استفاده شده چقدر است.
برخی حقایق و اطلاعات در طول زمان تغییر می کنند و شما هم باید همیشه این تغییرات را پیگیری کنید زیرا محتوای شما باید دقیق و به روز باشد.
در دستورالعملها ، Google همچنین ادعا میکند که انتشار محتوای تازه و به روز همیشه به نفع شماست:
” به یاد داشته باشید که هنگام رتبهبندی به پرسش و معنای فعلی آن فکر کنید. فرض می کنیم کاربران به دنبال اطلاعات فعلی در مورد یک موضوع، جدیدترین مدل محصول، آخرین وقوع یک رویداد تکرار شونده و غیره هستند، مگر اینکه در پرس و جو مشخص شده باشد. ”
بنابراین، به طور مرتب صفحات خود را به روز کنید تا همیشه سبز باقی بمانند و تایید گوگل را دریافت کنید.
نوشتن یک عنوان (Title) خوب برای محتوا حیاتی است و در دستورالعمل ها از آن عنوان نشانه ای از کیفیت خوب ذکر شده است. بنابراین اطمینان پیدا کنید که تایتل های (Title) شما گمراه کننده و یا دروغ و برای کلیک نباشند زیرا این نوع از عنوان ها اعتبار سایت شما را از بین می برند. عنوان شما باید هدف صفحه را نشان دهد و یک توصیف کلی از آن باشد.
عناوین شما باید توصیفی باشند و به وضوح نشان دهند که محتوا در مورد چیست. یک روش معمول این است که یک کلمه کلیدی در ابتدای آن اضافه کنید تا مشخص شود محتوای شما دقیقاً در مورد چه چیزی قرار است باشد.
کپی از نوشته ها و آثار دیگران منجر به بی اعتباری سایت شما می شود و یک محتوای به عبارت ساده، تکراری خواهید داشت که رتبه نخواهد گرفت.
هنگامی که چندین نتیجه جستجو با محتوای یکسان و تکراری وجود دارد، Google هرگز همه آنها را با هم در SERP قرار نمی دهد زیرا کاربران از آن سود نمی برند و فقط یکی را انتخاب کرده و به کاربر نشان می دهد و ممکن است صفحه و محتوای شما در این نبرد کامل شکست بخورد یعنی یا پیروز می شود یا می بازید.
بنابراین، نه تنها باید یک محتوای منحصر به فرد و یونیک تولید کنید، بلکه باید مطمئن شوید که هیچ کس محتوای شما را کپی نمی کند و این یک مشکل بزرگ است چون شما می توانید نویسنده خوب و کپی رایترهای صادق استخدام کنید که متن یونیک بنویسند، اما چگونه متوجه می شوید که محتوای شما به سرقت رفته است؟
اولین راه حل برای شما این است که خودتان را با چنین چیزهای جزئی اذیت ندهید و فقط به بالا بردن قدرت دامنه خود تمرکز کنید و آن را قوی کنید. از نظر تئوری، ممکن است به شما کمک کند تا محتوای خود را بالاتر از محتوای فریبکاران و سارقین محتوا ببرید و رتبه بالا بگیرید.
از تبلیغات زیاد، پاپ آپ های آزار دهنده، لینک های زیاد تبلیغاتی خودداری نمایید.
البته تبلیغ خوب است و گوگل هم تبلیغات را دوست دارد اما فقط تا زمانی که به تجربه کاربر لطمه ای وارد نکند و مخاطب اذیت نشود. بنابراین، اگر یک سایت YMYL راه اندازی می کنید، قبل از قرار دادن هر گونه تبلیغات یا پاپ آپ در سایت خود به دقت بررسی و خوب فکر کنید.
از گذاشتن تعداد زیاد تبلیغات مزاحم و لینک های وابسته در سایت خودداری کنید. ممکن است برخی از این تبلیغات شایسته یک سایت معتبر نباشند و احتمال دارد Google شما را به عنوان یک سایت تبلیغاتی بشناسد و نه برای کمک به کاربران و باعث می شود از نتایج حذف شوید.
در مورد تبلیغات آزار دهند و مزاحم پتنت گوگل را بخوانید.
محتوای شما باید کاملاً استاندارد و سازماندهی شده باشد، این مورد کم اهمیت نیست و باید رعایت کنید. ساختار محتوا درست و اصولی باشد، قابل فهم برای مخاطب باشد، درباره موضوع پیچیده ننویسید و بازدیدکنندگان شما نباید هنگام خواندن متن شما، مشکل داشته باشند.
سواد نویسنده محتوا بسیار مهم است و متنی با دستور زبان ضعیف، حتی اگر توسط یک متخصص نوشته شود، معتبر تلقی نخواهد شد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک ویراستار بعد از نوشتن، متن شما را ویراستاری کند و از نظر املایی و دستور زبان اشکالات را رفع کند و یا حداقل از هوش مصنوعی برای غلط گیر املایی و دستور زبان استفاده کنید.
ارزیابان کیفیت، توجه ویژه ای به اطلاعات موجود در وب سایت های YMYL دارند.
در دستورالعمل ها به موارد زیر اشاره شده است:
” درک اینکه چه کسی مسئول یک وب سایت است، بخش مهمی از ارزیابی EAT برای اکثر انواع وب سایت ها است. صفحات با کیفیت بالا باید اطلاعات واضحی در مورد وب سایت داشته باشند تا کاربران با اعتماد به سایت احساس راحتی کنند.
وب سایت هایی در مورد موضوعات YMYL نیاز به اعتماد بالاتری دارند، بنابراین آنها به طور کلی به اطلاعات رضایت بخشی در مورد اینکه چه کسی مسئول محتوای سایت است نیاز دارد. علاوه بر این، فروشگاههای با کیفیت بالا و وبسایتهای معاملات مالی نیز به اطلاعات شفاف و رضایتبخش خدمات مشتری نیاز دارند تا به کاربران در حل مشکلات کمک کنند. ”
بنابراین باید به صفحات درباره ما، تماس با ما، اعضاء تیم و غیره توجه کافی داشته باشید و آنها را با دقت و کامل تولید کنید.
خوش نامی و شهرت سایت شما، ارتباط تنگاتنگی با افزایش EAT دارد، بنابراین باید به آن توجه زیادی داشته باشید. برای برندینگ و بالا بردن شهرت خود به موارد زیر توجه کنید.
در شبکه های اجتماعی فعال باشید و برند خود را قوی کنید. حسابهای فعال رسانههای اجتماعی با فالوورهای زیاد و بهروزرسانیهای مکرر میتواند نشانهای از محبوبیت برند شما باشد.
اما چطوری این کار را انجام دهیم؟
در همه شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشیم و با نام برند در فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام، ردیت و غیره حساب کاربری فعال ایجاد کنید. از آنجایی که پستهای رسانههای اجتماعی میتوانند رتبهبندی شوند. وقتی یک رسانه پر مخاطب داشته باشید، اعتماد کاربران نیز به شما بیشتر می شود.
شما همچنین باید در تمام سایت های فرومی، وب 2 نیز فعال باشید. اگرچه نمی توانید مستقیماً آنها را کنترل کنید، اما همچنان می توانید شهرت خود را در آنجا مدیریت کنید. به همه نظرات و نظراتی که دریافت می کنید، از جمله نظرات منفی، پاسخ دهید.
همچنین از مشتریان و خوانندگان خود بخواهید تا نظرات خود را در سایت ثبت کنند و آنها را تشویق کنید تا این کار را انجام دهند.
همچنین میتوانیددر پلتفرمهایی که افراد ممکن است سؤالات ناراحتکننده بپرسند یا درباره شما بد بگویند، ردیابی کنید و مشتریان وفادار خود را به آنجا بفرستید (در صورت لزوم). به این ترتیب، می توانید از برتری عددی نظرات مثبت، که گوگل آن را به حساب می آورد، پشتیبانی کنید.
و در آخر اگر مکان فیزیکی و یا فروشگاه دارید، حتما در گوگل مپ کسب و کارتان را ثبت کنید و از مشتریان خود بخواهید به شما امتیاز بدهند.
البته انجام همه این فرایندها ساده و سریع نیستند و نتیجه زود بازده هم ندارند اما باید تلاش کنید و استمرار داشته باشید و همه بک لینک های معتبر را به سایت خود اضافه کنید. در مورد دستاوردهای خود صحبت کنید و همه آنها را به مخاطبین نشان دهید. این امر به افزایش اعتبار شما کمک می کند.
از ابزارها استفاده کنید و ببینید درباره برند شما در شبکه های اجتماعی چه می گویند،آیا محبوبیت دارید؟ از نظر خوانندگان چه مشکلی دارید؟ برای پیگیری شهرت آنلاین خود می توانید از Awario و یا Google Alerts استفاده کنید.
به این ترتیب خیلی راحت می توانید برند خود را زیر نظر بگیرید و از نظرات مشتری های خود، مراجع و مقالات و سایر اطلاعات ایجاد شده با خبر شده و ردیابی کنید.
این کار به شما کمک می کند تا به موقع از خطرات احتمالی به برند خود با خبر شوید و آنها را برطرف نمایید.
سئو سایت YMYL یک کار مشکل و زمان بر است و فرآیند آن نسبت به سایت های دیگر متفاوت و سخت تر می باشد زیرا فاکتورهای رتبه بندی مشخصی وجود ندارد و باعث پیچیده تر شدن انجام آن می گردد.
تنها راه برای فهمیدن این موضوع و اینکه چه چیزی برای یک سایت YMYL درست است، بالا بردن استانداردهای تولید محتوا و بررسی و آنالیز آنها در بازه های زمانی مشخص است.
اگر یک سایت YMYL دارید و تجربه کافی برای انجام سئو سایت ندارید، می توانید از خدمات مشاوره حرفه ای تیم ما استفاده کنید.