شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
همیشه یک سری افراد یا کاربران دنبال خدمات یا محصولی که شما ارائه می کنید، می گردند و شما باید با جذب آنها، کسب و کارتان را رونق دهید.
بقا و ماندگاری هر کسب و کار به فروش مجموعه بستگی دارد، ورودی و خروجی هر بیزینسی باید با هم همخوانی داشته باشند.
اما فروش، تبلیغات و جذب مشتری بصورت سنتی با اینترنتی تفاوت دارد و برای موفقیت در تجارت آنلاین، باید از روش های متناسب استفاده کرد. اگر می خواهید کسب و کار سنتی را به آنلاین تبدیل کنید، برای اینکار ابتدا خصوصیات حوزه کاری را تست و بعد به فروش دیجیتال تبدیل کنید. اما برای افزایش فروش، ممکن است سوالاتی ذهن شما را درگیر کند، مثل:
در فروش آنلاین چطور می توانیم فروش خود را بیشتر کنیم؟
آیا سئو در فروش تاثیر گذار است؟
افزایش فروش با سئو امکان پذیر است؟
برای پیدا کردن پاسخ این سوالات و اینکه بتوانید تکنیک های افزایش فروش با سئو را یاد بگیرید، با آژانس دیجیتال مارکتینگ “انجام سئو” در این مقاله همراه باشید.
در دنیای دیجیتال هم افزایش فروش نیاز بی برو برگرد بیزینس هاست و باعث حضور قوی آنها در دنیای دیجیتال می گردد.
شبکه های اجتماعی، سایت و برند شما باید آنقدر قوی شود تا بتوانید فروش بیشتر داشته باشید.
در سال گذشته 2.3 تریلیون دلار فروش، الکترونیکی انجام شده است و پیش بینی کرده تا سال 2023 به 4.8 تریلیون دلار می رسد. در ایران هم فروش آنلاین یا همان فروش اینترنتی بسیار بالاست و روزانه در حال افزایش است.
برای فروش در دنیای امروز و رسیدن به فروش های بالا و گرفتن سهمی از این بازار بزرگ باید یک استراتژی اصولی داشته باشید. می توانید سایت خود را سئو کنید و در کلمات کلیدی اصلی بیزینس خودتان در رتبه های اول گوگل باشید و یا از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز استفاده کنید.
اول باید با این نکته کنار بیایید که دنیای تجارت الکترونیک، یک دنیایی پر رقابت است و هر روز هم به تعداد رقبا افزوده می شود.
خدمات سئو؛ می تواند شما را از رقبا جلو انداخته و با افزایش تعداد کاربران و در نتیجه فروش بیشتر، کسب و کارتان را پر رونق تر کند. البته می توانید از تبلیغات گوگل ادز هم برای افزایش بازدید استفاده کنید.
برای پاسخ به این سوال، ابتدا آمارهای زیر را ببینید:
اصولا سئو قادر است شما را در افزایش فروش کمک کند و مخاطب های بیشتری با سایت و کسب و کار شما آشنا کند و شما آنها را تبدیل به مشتریان وفادار کرده و باعث بزرگ شدن بیزینس تان شوید.
اما سئو همیشه در حال تکمیل و تغییرات جزئی و کلی است. الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر و بروز رسانی هستند و بهترین روش های سئو با گذشت زمان، تغییر می کنند و شما نمی توانید با یک روش، سایت را سئو کنید و همیشه همان کارها را انجام دهید و صفحه اول بمانید.
ممکن است امروز با یک روش، سریع رتبه گرفته و در صفحه اول گوگل باشید ولی یک ماه بعد ملغی شده و افت شدید کنید و یا از صفحات نتایج حذف شوید.
باید همیشه با یک متخصص سئو و صاحب سبک و یا یک شرکت سئو، کار کنید و مطمئن باشید با علم روز کار سئو سایت را انجام می دهد. وبمستر باید از اتفاقات روز سئو مطلع باشد و همیشه آخرین اخبار و تغییرات الگوریتم ها را بداند و مطالعه داشته باشد.
کارفرما باید بداند شما همه کارهای سئو را در جهت افزایش فروش انجام می دهید.
برای اینکه بتوانید با سئوی سایت بتوانید فروش را بیشتر کنید باید از تکنیک های آن استفاده کنید. تکنیک های افزایش فروش با سئو عبارتند از:
در ادامه توضیحات کامل هر کدام از این تکنیک ها را می آوریم تا با رعایت این موارد بتوانیم افزایش فروش داشته باشیم، با ما همراه باشید.
خشت اول در سئو، تعیین استراتژی است و اگر خشت اول را درست بنا نکنیم، در ادامه مسیر به مشکل می خوریم.
یک استراتژی دقیق، باعث می شود تمام فعالیت های ما در مراحل تولید محتوا، لینک سازی و سئو داخلی، هدفمند و ارزش آفرین باشد. برای رسیدن به یک برنامه اجرایی در نهایت موفقیت پروژه، نیازمند شناخت کسب و کار و اهداف آن، آنالیز رقبا و تحلیل کاربران هستیم.
باید بدانید رقبا چه کار می کنند و مرتب آنها را آنالیز و تحلیل کرده و بعد مخاطبین را نیز بررسی کنید. تحلیل و آنالیز رقبا باید درست و اصولی باشد و اگر سایت رقیب درست تحلیل نشود ممکن است در ادامه مسیر دچار اشتباه شوید و راه نادرست و اشتباه بروید. با اعتماد به تحلیل نادرست ممکن است راه اشتباه را در پیش بگیرید.
کلمه کلیدی؛ یک عضو جدا نشدنی از سئو سایت است. وزن کلمه، نوع کلمه، کانسپت کلمه کلیدی و … باید بررسی گردد. در حوزه های پر رقابت باید ابر کلمات کلیدی آماده کنید و به صورت پک کامل و آماده برای مراحل بعدی گردد.
بعد به مرحله دیده شدن و رتبه گرفتن برسیم. با کلمات کلیدی مناسب کسب و کار باید آشنا باشید تا بتوانید به هدف نهایی که فروش است برسید. در صورت انتخاب اشتباه کلمه کلیدی، گرفتن رتبه حتی رنک 1، فروش اتفاق نمی افتد.
بطور مثال سایت من در زمینه ارائه خدمات سئو فعالیت دارد و اگر در کلمه “سئو” رتبه یک بگیریم، هیچ فروشی برای من نخواهد داشت و باید روی کلمه خدمات سئو یا انجام سئو سایت رتبه بگیرم.
سایت فروش گوشی موبایل، با کلمه موبایل رتبه یک باشد برای آن فروش اتفاق نمی افتد ولی اگر با کلمه “خرید گوشی موبایل” رتبه بگیرد، افزایش فروش خواهد داشت.
بدون استفاده از کلمات کلیدی مناسب ممکن است مشتریان شما، هیچ وقت شما را پیدا نکنند. کلمات کلیدی ستون اصلی استراتژی سئو سایت هستند.
تصور کنید می خواهید فرش دستباف بفروشید. کلمه کلیدی “خرید فرش دستباف” یک عبارت کلیدی مهم است ولی کافی نیست و باید بسته به بیزینس شما، عبارات مهم دیگر هم آورده شود، مثل: قالی ، گلیم و یا نحوه نگهداری، شستشو … .
از این کلمات هم خانواده باید در تیترها، عکس، داده های مرتبط و فرا داده ها و محتوا باید استفاده کنید. لینک و عنوان ها هم باید بر اساس کلمات هدف، بهینه شوند.
از گوگل ادز می توانید بهترین کلمات را پیدا کرده و در سایت استفاده نمایید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای دیگر مثل استفاده کنید.
طول کلمات کلیدی نیز در سئو سایت بسیار مهم است و باید از کلمات بلند (Long Tail) استفاده کنیم. نیمی از جستجوهای گوگل، عبارات 3 کلمه ای و یا بیشتر هستند. خرید فرش دستباف در تهران. این کلمات نرخ تبدیل بالاتری نسبت به کلمات تک سیلابی دارند و رقابت در آنها نیز کمتر است.
مثلا خرید فرش دستباف در تهران، متمرکز شده در تهران و با تقویت لوکال (سئو محلی) می توانید سریع تر رتبه بگیرید و باعث می شود کاربرانی که در تهران هستند، بیشتر سایت شما را ببینند.
حتی ممکن است مشتری حضوری هم داشته باشید و مخاطبین که شما را در گوگل پیدا کردند به فروشگاه بیایند و حضوری از شما خرید کنند. کلماتی باید پیدا کنید که مشتریان بالقوه دنبال آن هستند و می توانید ارتباط بگیرید.
محتوایی که در سایت منتشر می کنید باید تازه، دسته اول و یونیک باشد. کلمات کلیدی بدون محتوا به درد نمی خورد و باید محتوا داشته باشید. محتوا یک وسیله است برای استفاده از کلمه های کلیدی اما تنها یک وسیله نیست بلکه یک ابزار برای تبدیل مخاطب به مشتری است.
محتوا را باید هدفمند تولید کنید و هر محتوا یک هدف داشته باشد و طوری از آنها استفاده کنید که بتوانید تبدیل قوی داشته باشید یعنی تبدیل مخاطب به مشتری،
محتوا برای چی نوشته میشود؟
باید جواب این سوال را بدانید و از کال تو اکشن CTA در محتوا استفاده کنید. محتوایی را در اختیار مشتری بگذارید که با کیفیت باشد و باعث اشتراک گذاری توسط آنها شود و با این روش کلی مخاطب جدید پیدا می کنید.
همیشه باید همه جا و جلوی چشم مخاطب باشید، وقتی مخاطب دنبال یک مطلب می گردد و یک کلمه را در گوگل سرچ می کند، کلی مطلب از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی و … پیدا می کند. اما وقتی شما همه جا باشید، به احتمال زیاد شما را می بیند.
ممکن است مخاطب به شبکه اجتماعی یا سایت شما برسد و زمانی محتوای جذاب و بهتری داشته باشد، مخاطبین قبل از رقبا شما را پیدا می کنند و یک فرصت طلایی برای برقرای ارتباط با آنها دارید و می توانید آنها را با یک محتوای هدفمند و کال تو اکشن مناسب به مشتری تبدیل کنید.
انواع محتوا که می توانید تولید کنید عبارتند از:
محتوا، رکن اصلی بازاریابی در داخل سایت است و ما را بلد (Bold) می کند. وقتی استراتژی درست داشته باشید، محتوا ما را بالا می برد و کاربر به سمت ما می کشاند البته محتوا باید با کلمه کلیدی مربوط بهینه شده باشد و مطمئن باشید که با محصول یا سرویس شما مرتبط است.
این که فکر کنید بعضی از شبکه های اجتماعی به درد من نمیخورد، اشتباه است و باید از آنها برای رشد و پیشرفت استفاده کنید. مثلا فیس بوک، توییتر اینکه بگوییم کسی استفاده نمی کند چون فیلتر هستند، این ها شبکه های اجتماعی بسیار قوی هستند. در این شبکه ها می توانید برای برندینگ استفاده کنید و برند شما شناخته شود و با سرچ ممکن است به شما برسند.
با توجه به رشد روز افزون شبکه های اجتماعی، می توان از آنها برای رشد المان های سئو استفاده کرد. در برخی از کشورها بیش از نیمی از کاربران وب برای پیدا کردن محتوای جذاب در فیسبوک جستجو می کنند. در ایران نیز بسیاری از مردم برای پیدا کردن خدمات یا کالاهای مورد نیاز خود از اینستا استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی یک فرصت بزرگ برای دسترسی به مخاطب جدید و بعد تبدیل به مشتری است.
شبکه های اجتماعی یک راه بسیار عالی برای نشان دادن چرایی استفاده مردم از سازمان شماست. یعنی خودتان می توانید با این شبکه ها، پرسونال برندینگ برای رشد برند استفاده کنید. یک صفحه اینستاگرام در بعضی از حوزه ها می تواند از سایت هم بهتر باشد و مخاطب زیادی برای بیزینس شما جمع کند و باعث افزایش فروش شود.
یکی از تکنیک های جدید که در سال های اخیر زیادتر شده است، تمرکز به محتوای محلی است. یعنی استفاده از نام محل (شهر، خیابان یا محله) برای جذب مشتریان نزدیک به محل کسب و کار شما. مثلا محتوای محلی: خرید لباس در تهران یا خرید لباس ورزشی در منیریه. یعنی از نام دقیق خیابان یا محله (اگزکت در محله حتی خیابان) استفاده کنیم. سئو محلی با رشد موبایل هر روز بهتر و بیشتر می شود. طبق تحقیقات در حدود 30 درصد از جستجوهایی که با موبایل انجام شده است، بر اساس محل بودند و از تمام افرادی که سرچ انجام دادند، حدود 70 درصد، بعد از جستجو و پیدا کردن محل به انجا مراجعه می کنند.
مثلا فردی که عبارت ” ارزانترین رستوران میدان ولیعصر” را سرچ می کنند به اولین رستوران مراجعه می کند. شما وقتی داخل محدوده باشید و روی سئو محلی کار کرده باشید، گوگل شما را به مخاطب نشان می دهد و وقتی هم کسب و کار بر اساس خواسته کاربر باشد 100% افزایش مشتری خواهید داشت.
اگر می خواهید افراد به فروشگاه فیزیکی شما بیایند باید به محتوای محلی تمرکز کنید. حتما سایت شما با موبایل سازگار باشد و چک کنید سایت ریسپانسیو باشد. حدود 70 درصد سرچ ها در ایران شاید هم بیشتر الان با موبایل انجام می گیرد که نکته بسیار مهمی است و باید رعایت شود.
برای بالا بردن فروش باید به تکنیک های داخلی سئو مسلط باشید. یکی از دلایل این است که سئو داخلی باعث میشود وبسایت شما کاربر پسند باشد.
مثلا به کلمات کلیدی مرتبط به صفحات مرتبط لینک بدهید با این کار، کاربران به همه محتواهای مرتبط با سرچ شان دست پیدا می کنند و هم موتور جستجو راحت تر محتواهای جدید را پیدا می کند. وقتی ربات موتور جستجو وارد صفحه ای بشود با لینک سازی درست همه را کرال و چک می کند و گر مرتبط باشد به رتبه گرفتن نیز کمک می کند.
مواردی که باید در سئوی داخلی رعایت کنید عبارتند از:
مدیریت اعتبار فقط برای سئو نیست بلکه یک المان اصلی برای سایت است و نباید نادیده گرفته شود. مدیریت اعتبار یعنی کنترل این که: وقتی افراد به دنبال کسب و کار شما در فضای وب می گردند چه چیزی میبینند؟
باید دقت کنید که در مورد شما چطوری صحبت می کنند. اگر مشتری ناراضی داشتید حتما با تعامل و صحبت با او ببینید از چه چیزی ناراحت است و تا می توانید و اگر منطقی باشد، آن را رفع کنید و رضایت او را بدست آورید.
مثال یک رستوران دارید و یک مشتری در گوگل مپ نارضایتی خودش را اعلام می کند یا در شبکه اجتماعی کامنت منفی می گذارد. مشتری جدید اولین چیزی که می بیند، نقدها، جدل ها و کامنت ها در شبکه اجتماعی است.
تصویری که مخاطب از شما با این موارد و شبکه اجتماعی می گیرد، منفی است و به احتمال زیاد تصمیمی می گیرد به این رستوران نیاید. مدیریت اعتبار یعنی وقتی دنبال شما می گردند، بهترین چهره شما را ببینند و یا چهره مناسب نه کلا یک چهره منفی. بین مثبت و منفی باید تعادل برقرار باشد و بهترین چهره با چند کار هوشمندانه و ریز می تواند کامل شود و مدیریت اعتبار به درستی صورت بگیرد. این کارها عبارتند از:
با رعایت این موارد می توانید مدیریت اعتبار خود را به درستی انجام دهید.
با یک استراتژی یکپارچه و در مسیر خود یکسان و یکنواخت و با اندکی تغییر رو به رشد ادامه دهید. وقتی می خواهید از سئو بهترین بهره را ببرید باید با حوصله و زمان لازم و با سواد کافی عمل کنید.
وقتی می خواهید سئو را برون سپاری کنید اول از تخصص فرد مطلع باشید و بدانید متخصص است یا نه و بعد همکاری را آغاز کنید تا در آینده به مشکل نخورید زیرا سئو یک فرآیند زمان بر است و اگر اشتباه کنید چندین ماه عقب می مانید. همیشه در قراردادها همه موارد را شفاف ذکر کنید و تعهدات دو طرف کاملا مشخص باشد.
دنیای دیجیتال و فروش اینترنتی، رقابت زیاد و سخت است و برای رسیدن به فروش بالا و کسب درآمد معقول، باید ارزش افزوده به مخاطب بدهید و همیشه یک مزیت رقابتی بیشتر نسبت به رقیب داشته باشید.
سئو می تواند به شما در این راه کمک کند، به شرطی که بصورت اصولی و استاندارد سایت را سئو کرده باشید و از راهکارهای آن برای افزایش فروش استفاده کنید.
برای انجام خدمات سئو، از یک متخصص یا شرکت سئو کمک بگیرید تا در ادامه و آینده به مشکل برخورد نکنید و اگر خودتان سئو انجام می دهید، از مشاور سئو استفاده کنید. برای فروش خدمات سایت و سئو می توانید به ما پیام دهید.