شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
شما یک فریلنسر یا یک شرکت سئو را برای بهینه سازی سایت خود انتخاب می کنید و آنها سایت شما را بهینه و سئو می کنند، اما ممکن است شما نتوانید متوجه شوید که این کار برای سایت تان مفید بوده یا نه؟ و چند سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد، مثل:
به اهداف سئو رسیده ایم؟
آیا باز دهی که مد نظرتان بوده را دارد؟
آیا هزینه های سئو، منطقی و بر اساس انتظار شما بود؟
چطور سایتمان را به صفحه اول گوگل برسانیم؟
اگر در سئو هم هدف گذاری کنید، بهتر می توانید سایت و پیشرفت آن را رصد کنید، اماهدف گذاری در سئو چطور انجام می شود؟ آیا مفید است؟
برای آشنایی با اهداف سئو، اولویت بندی و نحوه بررسی پیشرفت سایت، با آژانس انجام سئو همراه باشید تا تمام این موارد را بررسی کنیم.
اهداف سئو، مشخص و قابل اندازه گیری است چون در یک بازه زمانی مشخص قابل انجام است. در این دوره تمام مسیرها و هدف های کوچک تر باید به سئو کمک کنند تا کاربر و مخاطب هدف از طریق جستجو طبیعی و سرچ ارگانیک به شما برسند.
با اجرای تکنیک و راهکارهای فروش، کاربران را به مشتری و در مرحله بعد آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. نتیجه همه این اهداف، افزایش فروش با سئو است.
با اجرای سئو در سایت، در بازه زمانی شش ماه تا یک سال، با تمرکز در اجرای آن، به نتایج دلخواه می رسید و بهترین نتیجه برای سایت و فروش آنلاین شما اتفاق می افتد. بدون نقشه راه و هدف مشخص، تمام فعالیت ها و صرف هزینه و انرژی، ممکن است به هدر رود و شما را از رسیدن به خواسته ها دورتر کند.
سئو یکی از مهم ترین و ضروری ترین اجزاء استراتژی های بازریابی دیجیتال است، عدم توجه و هماهنگی با اهداف سئو، در درازمدت به شما و کسب و کارتان آسیب می زند و تلاش های شما بی نتیجه می ماند.
داشتن هدف در تمام مراحل کاری از واجبات است، در سئو هم باید اهداف بصورت اسمارت ( SMART) باشد تا بتواند به موفقیت و رشد بیزینس شما کمک کند و تا سال ها بعد نیز اثرات آن در رشد بیشتر ببینید.
هدف گذاری در تمام مراحل برای کسب و کار باید بر اساس اصل هدف گذاری SMART باشد که هدف گذاری در سئو هم از این قاعده پیروی می کند. پنج اصل SMART (اسمارت) عبارتند از:
Specific , Measurable , Achievable , Relevant , Time Based
برای درک بهتر و بررسی اهداف سئو و منطبق بودن با قانون اسمارت هر کدام از ویژگی ها را جداگانه بررسی می کنیم.
در هدف گذاری به سبک اسمارت، اولین نکته خاص بودن و مشخص بودن هدف است. اگر هدف مشخصی نداشته باشید، برنامه ریزی هم نمی توانید برای رسیدن به آن انجام دهید.
در هدف گذاری برای سئو، باید مشخص کنید که از انجام سئو چه چیزی می خواهید، مثلا باید هدفی در نظر بگیرید مثل “به 50 کلیک روزانه برسم”
هدفی که انتخاب می کنید باید قابل اندازه گیری باشد، اگر نتوانید آن را اندازه گیری کنید، متوجه نمی شوید به آن رسیدید یا نه، چقدر راه را درست طی کردید؟
در اهداف سئو، شما از طریق سرچ کنسول سایت خودتان و گوگل آنالیتیکس، می توانید کارهای سئو سایت را اندازه گیری کنید و با تحلیل و بررسی بفهمید که کارهای سئو درست انجام شده یا نه.
وقتی یک سئوکار حرفه ای، سایت شما را سئو کند، در گزارش های ماهیانه این اطلاعات را به شما می دهد و شما می توانید رشد سایت خود را کنترل کنید.
هدف باید قابل دسترسی باشد یعنی هدفی را انتخاب کنید که به آن می رسید. در اهداف سئو نیز باید آن هدف در دسترس باشد. بطور مثال شما باید هدفتان از سئو سایت رسیدن به صفحه اول در شش ماه باشد ولی نمی توان انتظار داشت در یک ماه به رنک 1 برسید.
هدف تعیین شده باید در راستای اهداف اصلی شرکت یا بیزینس شما باشد. با انجام سئو باید بطرف هدف اصلی بروید و زودتر به آن برسید
همیشه هنگام هدف گذاری ها، یک جدول زمانی برای آن نیز داشته باشید و مشخص کنید در چه مدت زمانی می خواهید به هدفتان برسید. تاریخ شروع و پایان برای هرکدام از بخش ها مشخص کنید. با این کار هم به بهتر شدن سئو سایتتان کمک می شود و هم رسیدن به هدف راحتتر انجام می گردد.
نمونه هدف گذاری به روش SMART در SEO :
[wpdatatable id=4]مهمترین اهداف سئو کدامند؟
انسان برای بقا و زندگی به خوراک و هوا احتیاج دارد، سایت هم برای بقا و پویا بودن به سئو نیاز دارد. اما اهداف سئو چیست و برای چه سایت به سئو نیاز دارد؟
مهم ترین اهداف سئو عبارتند از:
اما چرا این موارد مهم ترین اهداف در بهینه سازی سایت هستند؟ با ما همراه باشید.
اولین و مهم ترین مسئله و دغدغه همه صاحبین کسب و کار، در هر شغلی فروش است. چه فروش محصول باشد چه فروش خدمات، تفاوتی ندارد و یکی از اهداف سئو نیز افزایش فروش و درآمد بیشتر برای سایت است.
ابتدایی ترین هدف از سئو کردن یک سایت، افزایش ورودی است. اول باید کاربر به سایت مراجعه کند تا بعد بتوانید فروش انجام دهید.
وقتی در سرچ ها رتبه های بالا داشته باشید و در صفحه اول کاربران شما را ببینند، افزایش ورودی، فروش هم اتفاق می افتد. مهم ترین هدف سئو نیز نشان دادن سایت در صفحه اول سرچ است.
با سئو و نشان دادن سایت به کاربران، افزایش ورودی خواهید داشت. با به روز کردن سایت و رعایت نکات UX و UI تبدیل خواهند شد.
بعد از هدف گذاری و سئو کردن سایت، چگونه پیشرفت سایت را اندازه گیری کنیم؟ از کجا بفهمم سئو چقدر روی سایت تاثیر گذاشته است؟
برای این منظور علاوه بر رشد سایت و بالا آمدن با یک سری از کلمات کلیدی، می توانیم با ابزارهای تحلیلی سئو را آنالیز و تحلیل کنیم تا اگر در قسمتی درست عمل نکردیم، استراتژی را تغییر دهیم و مسیر را اصلاح کنیم.
بهترین ابزارهای تحلیل و آنالیز سئو عبارتند از:
بهترین و کامل ترین ابزار تحلیل سایت، سرچ کنسول خود سایت است. اطلاعات بسیار مفیدی سرچ کنسول به وبمستر می دهد که با تحلیل آنها می تواند مسیر سئو سایت را مشخص کند.
آنالیتیکس؛ یکی از بهترین ابزارهای رایگان گوگل است که آمار بسیار مفیدی از کاربران سایت به ما می دهد. مثل تعداد کاربران، مدت زمان ماندگاری، کاربر کدام صفحه را بازدید کرده و … که با آنالیز و تحلیل می توانید مشکلات احتمالی وبسایت خود را پیدا و اصلاح کنید.
سمراش (SEMrush) یک سایت فوق العاده، یک ابزار خوب برای وبمستر است تا بتواند هم رقبا را آنالیز کند و هم سایت را بررسی و کنترل کند. کلمات کلیدی، بک لینک ها و کلی اطلاعات دیگر هم از رقبا و هم سایت خودتان بدست می آورید.
یکی از قدیمی ترین ابزارهای وبمستران برای آنالیز، سایت ماز (Moz) است. این ابزار اطلاعات کامل و خوبی از لینک های رقبا و اعتبار هر صفحه و سایت به ما می دهد.
با اصول هدف گذاری آشنا شدیم و الان وقت آن است که برای سایت خودمان هدفی مشخص و زمانبندی شده برای انجام سئو آن بچینیم.
اگر برای شروع انجام کارهای سئو سایت به کمک نیاز دارید و یا اگر مطمئن نیستید که چطور پلن سئو و هدف گذاری آن را انجام دهید، ما به شما کمک می کنیم و این خدمات را برای شما انجام می دهیم. با ما در ارتباط باشید.
شما با واگذاری سئو سایت خود به ما، شاهد پیشرفت و نتایج عالی خواهید بود.
با همکاری با یک آژانس انجام خدمات سئو حرفه ای مثل ما، نظاره گر رشد وبسایت خودتان باشید.
هدف گذاری اسمارت در سئو کردن سایت، یعنی تمام اصول و موارد اسمارت را در نظر بگیریم.بطور مثال:هدف رسیدن به صفحه اول گوگل. این نمی تواند یک هدف درست و در راستای اسمارت باشد، بلکه هدف درست سئو باید اینطوری در نظر بگیریم:
در کلمه “X” ظرف مدت 6 ماه به 5 رتبه اول گوگل می رسیم.
افزایش ورودی و مشتری و در نهایت افزایش فروش، مهم ترین اهداف در سئو می باشند. با سئو و رسیدن به رتبه های بالا می توان به این اهداف رسید.