شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)؛ بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است. کلمات کلیدی و استفاده مناسب از آنها می تواند تفاوت بین شکست و موفقیت در یک بیزینس آنلاین باشد.
اما کلمه کلیدی چیست؟
جرا کلمه کلیدی مهم است؟
کلمه کلیدی یا کیورد، چه نقشی در سئو دارد؟
برای تبدیل شدن به یک حرفه ای و پیدا کردن جواب این سوالات، به دست آوردن مزیت رقابتی برای جذب مشتریان بیشتر، تعامل و موفقیت کلی برای اهداف بازاریابی دیجیتال خود آماده شوید و اطلاعات لازم در این زمینه بدست آورید.
در این پست وبلاگ قصد داریم اهمیت کلمات کلیدی، انواع کلمات کلیدی و نقش آنها در سئو را بررسی کنیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو همراه باشید.
کلمه کلیدی اصطلاحی است که برای شناسایی یک موضوع (یا موضوع خاص) یا مرتبط استفاده می شود. می توان اینطور تعریف کرد: کلمه یا عبارتی است که می تواند برای کمک به شناسایی و توصیف یک مفهوم یا موضوع خاص استفاده شود. در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی دیجیتال، کلمه کلیدی؛ کلمه یا عبارتی است که برای هدف قرار دادن مخاطب خاص و همچنین بهینه سازی محتوا برای الگوریتم های موتورهای جستجو استفاده می شود.
تعریف ساده از کلمه کلیدی: کلمه یا عبارت (یک یا چند واژه) که هدف و مضمون و معنای مطلب را نشان می دهد. اما در سئو و دنیای وب، کلمه یا عبارتی که مخاطبین در موتور جستجو مثل گوگل، اطلاعات مورد نیاز و جواب سوالاتشان را پیدا می کنند. یعنی، کلمه، عبارت یا واژه هایی که کاربران در موتورهای جستجو، سرچ می کنند تا به جواب سوال یا مشکل خود برسند کلمه کلیدی می گوییم و اولین قدم در سئو سایت است.
البته باید قبل از اینکه با کلمه کلیدی آشنا شوید، باید با سئو آشنا باشید، اما اگر نمی دانید، پیشنهاد می کنم ابتدا مقاله “سئو چیست؟ ” را بخوانید.
هدف اصلی یک کلمه کلیدی شناسایی و تعریف موضوع یک وب سایت، وبلاگ یا سایر محتوای آنلاین است و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا به سرعت اطلاعات مرتبط با جستجوی خود را پیدا کنند. مهم است که یک وب سایت یا وبلاگ به درستی بهینه شود تا مطمئن شود محتوای آن برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است. داشتن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خوب در عناوین، کپی و تگ های متا می تواند به افزایش سئو و افزایش رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کند.
کلمات کلیدی برای سئو را می توان به 4 نوع اصلی تقسیم کرد:
درک هر یک از این انواع می تواند به بازاریابان کمک کند تا محتوا و کمپین های آنلاین مؤثرتری ایجاد کنند، به طوری که محتوای آنها شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجوی مرتبط داشته باشد.
کلمات کلیدی دم کوتاه (به انگلیسی: Short Tail Keyword) به عبارات جستجویی اطلاق می شود که فقط از یک یا دو کلمه تشکیل شده است. این کلمات کلیدی اغلب از نظر ماهیت عمومی ترین هستند و به عنوان گسترده ترین راه برای توصیف یک موضوع خاص عمل می کنند. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی دم کوتاه می تواند «لپ تاپ» باشد. این کلمات کلیدی معمولاً بیشترین حجم جستجو را دارند، اما همچنین رقابتی ترین هستند – زیرا طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند، تمایل دارند بیشترین رقابت را از سایر وب سایت ها و مشاغل به خود جلب کنند.
کلمات کلیدی دم بلند یا دم دراز (به انگلیسی:Long Tail Keyword)؛ عباراتی هستند که حداقل از سه کلمه تشکیل شده اند. اینها عبارات جستجوی خاص تری هستند که امکان جستجوی دقیق گوگل را فراهم می کنند.
ولی چرا از کلمات لانگ تیل استفاده کنیم؟
حجم جستجوی کلمه کلیدی تک سیلابی معمولا بالاست ولی رقابت هم زیاد است به غیر از این موضوع، مهمترین بحث این است که در این کلمه ها هدف از جستجو (intent) مشخص نیست و مبهم هستند. بطور مثال کلمه “سئو” مشخص نیست کاربر دنبال خدمات سئو است یا آموزش و یادگیری و یا کلاس حضوری آن، اما عبارت خدمات سئو سایت فروشگاهی، کاملا هدف و اینتنت کاربر مشخص است.
به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی دم بلند برای لپ تاپ می تواند “لپ تاپ دل گیمینگ” باشد. کلمات کلیدی دم دراز ترافیک جستجوی کمتری نسبت به کلیدواژههای کوتاه عمومی دارند، اما معمولاً بسیار هدفمند هستند و کاربر واجد شرایط تری را وارد میکنند . منظور از کاربر واجد شرایط، کسی که از قبل به دنبال یک محصول یا خدمات خاص است و احتمال بیشتری دارد که به یک مشتری تبدیل شود و از کالا یا خدمات استفاده کند.
با توجه به اینکه لانگ تیل کیوردها، حجم سرچ کمتر ولی هدفمند تر دارند، استفاده از آنها مزیت هایی دارد مانند:
کلمات کلیدی محلی هر کلمه یا عبارتی است که به یک شهر یا منطقه خاص مربوط می شود. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی محلی برای یک فروشگاه زیبایی ممکن است “فروشگاه لوازم آرایش در شهر بندرعباس” باشد. این نوع کلمات کلیدی مخصوصاً برای مشاغلی مفید هستند که میخواهند به مخاطبان محلی یا منطقهای دست یابند، زیرا میتوانند به جذب مخاطب مناسب کمک کنند و در عین حال سؤالات نامربوط را فیلتر کنند. کلمات کلیدی محلی به ویژه اگر در ترکیب با انواع دیگر کلمات کلیدی استفاده شوند موثر هستند.
[wpdatatable id=13]
کلمات کلیدی یکی از جنبه های مهم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستند. در یک چشم انداز آنلاین رقابتی فزاینده، کلمات کلیدی ابزاری حیاتی برای بهینه سازی موتورهای جستجو و برندسازی آنلاین هستند. آنها به عنوان راهی برای کسب و کارها برای متمایز شدن از رقبای خود با هدف قرار دادن جستجوهای خاص و اطمینان از دسترسی به محتوای آنها برای مشتریان بالقوه عمل می کنند.
کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو ضروری هستند و اطمینان حاصل می کنند که موتورهای جستجو وب سایت شما را به درستی فهرست می کنند و همچنین به بهبود رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای وب سایت شما اطمینان حاصل می کند که موتورهای جستجو وب سایت شما را مرتبط با یک جستجوی خاص تشخیص می دهند، که به بهبود دید و رتبه بندی وب سایت شما کمک می کند.
با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص، کسب و کارها می توانند اطمینان حاصل کنند که به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا می کنند. با درک نیازهای کاربران، کسبوکارها میتوانند محتوای خود را حول کلمات کلیدی خاص متمرکز کنند و به آنها اجازه میدهند تا با برقراری ارتباط با مشتریان در سطح فردی، روابط معناداری با مشتریان ایجاد کنند. یک استراتژی کلیدواژه موثر همچنین باید شامل کلمات کلیدی طولانی باشد، که تغییرات خاص تری از یک کلمه کلیدی گسترده تر هستند و به محدود کردن جستجو به مخاطبان خاص کمک می کنند.
در عصر دیجیتال، کمبود رقابت وجود ندارد. با استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی، کسب و کارها می توانند دید خود را در SERPS افزایش دهند و در نتیجه کلیک های بیشتری بر روی وب سایت خود داشته باشند. استفاده از کلمات کلیدی نه تنها کمک کننده است.
اما یک سوال که ممکن است سوال خیلی از شما هم باشد؛ گوگل کلمه کلیدی یک صفحه را چطور تشخیص می دهد؟
از کجا می فهمد کلمه کلیدی ما چیست؟
الگوریتم های گوگل، چطور تشخیص می دهند یک صفحه مقاله یا محتوای چند هزار کلمه ای را با چه کلمه کلیدی به مخاطب نشان دهد؟
در ادامه به این موضوع می پردازیم و با هم بررسی می کنیم که گوگل چطور کلمات هدف هر صفحه را تشخیص میدهد. مهم ترین مواردی که به گوگل در تشخیص کلمه کلیدی هر صفحه کمک می کنند، عبارتند از:
در ادامه با ما همراه باشید تا تمام این موارد را بررسی کنیم و توضیحات کاملی در مورد آنها بدهیم.
عنوان (Title)، اولین بخشی است که الگوریتم های گوگل به آن برای تعیین کلمه کلیدی هدف در صفحه دقت می کنند. در اصل وجود کلمه کلیدی در عنوان، پیش نیاز سئو محتوا و یکی از مهم ترین موارد در سئو است.
یک مثال عملی؛ دقت کنید، کلمه کلیدی این مقاله که در حال خواندن آن هستید، عبارت “کلمه کلیدی” است و دقیقا همین عبارت هم در عنوان صفحه وجود دارد.
دومین بخش که گوگل برای بررسی کلمه کلیدی اصلی، آن را کنترل می کند و به آن سر میزند، متا توضیحات صفحه است. منظور از متای توضیحات همان متا دیسکریپشن، یعنی قسمتی که در نتایج جستجو، پایین وب سایت شما و زیر عنوان نشان داده میشود.
اصولا کلمه کلیدی باید بین 1 تا 3 بار در این توضیحات استفاده شود.
وقتی مقاله در مورد یک موضوع می نویسیم، بطور قطع از کلمه کلیدی و خود موضوع بیشتر از بقیه کلمات در متن استفاده می کنیم.
مثلا عبارت “کلمه کلیدی” در این مقاله تا الان بارها استفاده شده، زیرا این متن در مورد همین عبارت است و بیشتر از بقیه کلمات از آن استفاده می کنیم. پس گوگل نیز با بررسی تعداد دفعات تکرار کلمات در صفحه، کلمه کلیدی را تشخیص داده و آن را پیدا میکند.
وقتی مقاله متنی در ک صفحه منتشر می کنیم، از تیتر ها یا عنوان های H1, H2, H3…H6 برای بخش بندی متن اصلی و کمک به کاربر برای درک بهتر متن، استفاده می کنیم. گوگل هم از زیر عنوان ها برای تشخیص کلمه کلیدی و مفهوم متن از آنها استفاده می کند.
در همین متن زیر عنوان هایی که استفاده شده به این شکل است:
تیتر 2 یا H2:
تیتر 3 یا H3
تیتر 4 یا H4
متن جایگزین تصویر یا آلت تصویر (ALT) ویژگی در بخش کدهاست و زمانی که عکس به هر دلیلی در سایت نمایش داده نشود، جایگزین آن شده و در مقابل دید کاربر در می آید. اصولا زمانی که شما در مورد موضوعی بنویسید، هر از گاهی هم باید متن جایگزین تصاویر را به کمک همین کلمه کلیدی پر کنید.
یکی از مهم ترین مواردی که به گوگل برای تشخیص کلمه کلیدی کمک می کند، لینک داخلی است. این یعنی وقتی که شما با کلمه کلیدی به یک صفحه لینک می دهید، به گوگل می گویید که دقیقا این صفحه قرار است با چه عبارت یا عبارت هایی بهینه شود. مثلا لینک دادن با کلمه کانسپت کلمه کلیدی به مقاله “کانسپت کلمه کلیدی” ، به گوگل می فهمانید که کلمه کلیدی این صفحه، کانسپت کلمه کلیدی، است.
در یک صفحه از سایت، چند کلمه کلیدی داریم؟
شاید شما هم فکر کنید که هر صفحه فقط یک کلمه کلیدی دارد، البته درست این است که بگوییم؛ یک صفحه سایت، فقط یک کلمه کلیدی اصلی دارد ولی می تواند چند کلمه کلیدی فرعی ولی مرتبط هم داشته باشد. یعنی هر صفحه از سایت میتواند برای چند کلمه کلیدی مختلف ولی مرتبط به هم سئو شود.
بطور مثال همین مقاله؛ کلمه کلیدی اصلی: کلمه کلیدی
کلمات کلیدی فرعی آن عبارتند از:
نکته مهم: کلمات کلیدی فرعی، یا مترادف کلمه کلیدی اصلی هستند یا ارتباط معنایی زیادی به آن دارند. بنابراین هر کلمه ای نمیتواند به عنوان کلمه کلیدی فرعی استفاده شود.
از نظر تعداد کلمه در یک عبارت، تقسیم بندی کردیم اما از نظر مفهومی می توان کلمات کلیدی را به 3 بخش تقسیم کرد:
برای درک بهتر، در ادامه هر کدام را توضیح می دهیم، با ما همراه باشید.
منظور از کلمه کلیدی اصلی، کلمه ای است که ما دوست داریم بهتر از بقیه کلمات در نتایج جستجو رتبه بگیرد که در سئو از آن بیشتر استفاده می کنیم.
کلماتی که که با کلمه کلیدی اصلی ما هم کانسپت هستند و در یک صفحه و با کلمه اصلی بکار می روند. بطور مثال : “کلمه آموزش سئو” که با کلمه “یادگیری سئو” هم کانسپت است.
کلمات LSI که مخفف latent semantic indexing است و به عباراتی گفته می شود که از نظر معنایی به کلمه کلیدی نزدیک باشد. موتور جستجو با استفاده از آنها درک بهتری از متن می تواند داشته باشد. متاسفانه خیلی ها به LSI کلمه کلیدی فرعی می گویند که این اشتباه است.
مثلا شما در یک مقاله می خواهید با کلمه کلیدی اصلی ” سریال شهرزاد” مطلب بنویسید، LSI سریال شهرزاد: حسن فتحی، محسن چاوشی، آهنگ شهرزاد، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی …
گوگل صفحه را بررسی می کند و عباراتی که در صفحات مرتبط دیگر دیده و متوجه می شود که این صفحه در مورد سریال شهرزاد است.
پیدا کردن کلمات کلیدی، اولین قدم از استراتژی سئو سایت است. در اصل می توان گفت:
مجموعه اقداماتی است که یک متخصص سئو و یا صاحب یک وبسایت، انجام میدهد تا لیستی از کلماتی که میخواهد سایتش با آنها در موتورهای جستجو رتبهبندی شود و در نتایج نمایش داده شود را آماده کند. برای تهیه چنین لیستی، ابتدا باید بررسی کنید که مخاطب شما چه عبارات یا عناوینی را در گوگل جستجو میکنند. با کمک این لیست از کلمات کلیدی می توانید استراتژی محتوایی سایت خود را تنظیم و آماده کنید.
کلمات کلیدی به درک بهتر بازار هدف و اینکه مخاطبین در جستجوی چه محتوا، خدمات یا محصولاتی هستند، بسیار کمک میکند.
نکته مهم: این عملیات باید بهطور مستمر و منظم انجام شود تا سایت شما بر اساس نیاز مخاطب بهروزرسانی شود.
اهمیت اول پیدا کردن کلمات کلیدی، این است که مشخص می کند مخاطبان هدف از چه عباراتی برای جستجو استفاده میکنند و کلمات نامناسب، نا مرتبط و تهیه یک لیست کم ارزش، باعث میشود ترافیکی به سایت شما وارد نشود.
بهعنوان مثال ممکن است شما برای نامگذاری محصولاتتان از کلمات خاص استفاده کنید. این میتواند یک تصمیم بازاریابی هوشمندانه باشد چراکه مخاطبانتان راحتتر نام محصول شما را به خاطر میسپارند. اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر سایتتان را بر اساس آن کلمات خاص بهینهسازی کنید در نهایت برای آن کلمات رتبهی خوبی میگیرید اما ممکن است ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد نکند زیرا کاربران زیادی آن عبارات خاص را جستجو نمیکنند.
بنابراین همیشه کلماتی را انتخاب کنید که ارزشمند باشند و مخاطبین بیشتری جذب سایت شما کنند. هرچند پیدا کردن کلمات کلیدی اصولی زمانبر است، اما نتیجه آن جذب بیشتر مخاطب هدف است.
درواقع تحقیق کردن برای کلمات کلیدی به شما کمک میکند به سؤالات زیر پاسخ دهید:
یک مرحلهی مهم در فرایند پیدا کردن کلمات کلیدی بررسی صفحات نتایج جستجو SERP گوگل است. بهتر است قبل از انتخاب کلمات کلیدی، صفحات SERP را بررسی کنید تا به خوبی از رفتار کاربران و چیزی که به دنبال آن هستند با خبر شوید تا یک لیست از کلمات کلیدی خوب و هدفمند درست کنید.
هنگامی که نوبت به بهبود بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) وب سایت یا وبلاگ شما می رسد، باید اهمیت کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آنها را درک کنید. خزنده های موتورهای جستجو به دنبال بخشهای خاصی از زبان هستند، و داشتن کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما میتواند به شما کمک کند تا در رتبهبندی ارتقا پیدا کنید و به بهتر دیده شدن در فضای آنلاین کمک می کند و ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. در ادامه نگاهی به نحوه استفاده موثر از کلمات کلیدی برای بهبود سئوی خود می پردازیم.
اولین گام در استفاده موثر از کلمات کلیدی برای بهبود سئو، تحقیق در مورد مرتبط ترین کلمات برای موضوع شما است. ممکن است ساده به نظر برسد، اما این مهمترین بخش فرآیند است. شما می خواهید از کلمات کلیدی استفاده کنید که ارتباط نزدیکی با آنچه در مورد آن صحبت می کنید و مخاطبان شما احتمالاً آن ها را جستجو می کنند. با نگاه کردن به رقبای خود شروع کنید و ببینید آنها برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می گیرند و همچنین تحقیق کنید که چه کلمات کلیدی معمولاً توسط موتورهای جستجو استفاده می شود.
هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید، نوبت به ایجاد یک استراتژی می رسد. این شامل انتخاب چند کلمه کلیدی اصلی است که روی آنها تمرکز می کنید و همچنین اصطلاحات یا کلمه فرعی (ثانویه) و طولانی مرتبط با آن کلمات کلیدی اولیه. همچنین عبارات و کلمات مفید برای مخاطبین که با عبارت جستجو شده کاربر همخوانی دارد.
یافتن کلمات کلیدی مناسب برای هر کمپین سئوی موفق بسیار مهم است. برای شروع، باید بدانید که مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند. با طوفان فکری فهرستی از موضوعات کلی مرتبط با کسب و کارتان شروع کنید. سپس، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و Ubersuggest و یا سایت کیوردچی برای پیدا کردن و ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بالقوه استفاده کنید. سپس این فهرست اولیه را می توان با تجزیه و تحلیل حجم جستجو و رقابت کلمات کلیدی اصلاح کرد.
هنگامی که کلمات کلیدی ایده آل شما شناسایی شدند، گام بعدی این است که شروع به بهینه سازی محتوای خود با آنها کنید. کلمات کلیدی شما باید در عناوین صفحه، سرفصل ها، متن اصلی و توضیحات متا درج شوند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که از آنها به طور طبیعی استفاده کنید. نوشتن محتوای مملو از کلمات کلیدی که به طور طبیعی خوانده نمی شود، راهی مطمئن برای آسیب رساندن به شانس شما برای رتبه بندی خوب در نتایج موتورهای جستجو است.
هنگامی که محتوای شما با کلمات کلیدی بهینه شد، گام بعدی انتشار و ترویج آن است. اگر از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده می کنید، ضروری است که نسخه تبلیغاتی شما حاوی کلمات کلیدی مناسب باشد، زیرا این امر به شما کمک می کند راحت تر به مخاطب هدف خود برسید. علاوه بر این، ارسال وب سایت خود به دایرکتوری های مربوطه، ایجاد حساب های رسانه های اجتماعی و توزیع محتوا از طریق ایمیل نیز می تواند به تبلیغ محتوای شما کمک کند.
مرحله نهایی در فرآیند هدف گذاری کلمات کلیدی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج است. از Google Analytics برای اندازه گیری عملکرد خود استفاده کنید
کلمات کلیدی نقش اساسی در بازاریابی دیجیتال دارند. هنگامی که کلمات کلیدی به طور موثر استفاده شوند، می توانند به جذب مخاطب مرتبط به محتوای شما و همچنین افزایش رتبه موتور جستجو کمک کنند. ساخت کلمات کلیدی جذاب مهارتی است که با تمرین و حوصله می توان به آن مسلط شد. چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام ایجاد کلمات کلیدی خود به خاطر داشته باشید تا حداکثر تأثیر را تضمین کنید.
اولین قدم در ساختن کلمات کلیدی عالی، صرف زمان برای شناسایی عبارات بالقوه ای است که می توانند با محتوای شما مرتبط باشند. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs Keywords Explorer برای شناسایی کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا استفاده کنید. مطمئن شوید که فقط مواردی را انتخاب کنید که دقیقاً محتوایی را که می خواهید منتشر یا تبلیغ کنید منعکس می کند. به خاطر داشته باشید که داشتن یک کلمه کلیدی عمومی به اندازه داشتن چندین کلمه کلیدی خاص موثر نیست زیرا هدف قرار دادن آنها با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آسان تر است.
هنگامی که کلمات کلیدی بالقوه را شناسایی کردید، گام بعدی این است که رقابت را بسنجید. به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی بسیار رقابتی برای هدف گذاری با سئو دشوارتر است. بهترین گزینه این است که روی کلمات کلیدی بلند با رقابت کمتر تمرکز کنید. اینها حجم جستجوی کمتری دارند، با این حال عبارات کلیدی بسیار خاص تر هستند و بنابراین هدف گذاری آنها آسان تر است.
هنگامی که چند کلمه کلیدی بالقوه را شناسایی کردید و رقابت را سنجید، گام بعدی تعیین ارتباط است. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی با محتوایی که می خواهید تبلیغ کنید مرتبط هستند و نتایج دلخواه را ارائه می دهند.
در چشم انداز دیجیتال امروزی، کلمات کلیدی نقش مهمی را در موفقیت بازاریابی ایفا می کنند. با درک اهمیت کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو، مشاغل در هر اندازه می توانند قدرت خود را برای ارتباط با مشتریان بالقوه آنلاین به کار گیرند. کلمات کلیدی نه تنها ابزاری برای دسترسی به مشتریان هستند، بلکه برای تعریف برندها و تقویت دید در نتایج موتورهای جستجو نیز ضروری هستند. این مقاله تاثیر کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال و اینکه چگونه کسب و کارها می توانند از آنها برای تقویت حضور آنلاین خود استفاده کنند را بررسی می کند.
بهینه سازی موتورهای جستجو برای ظاهر شدن در بالای SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. سئو شامل بهینه سازی محتوا در سراسر یک وب سایت برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط است. علاوه بر سئو، کسب و کارها همچنین باید تلاش کنند تا مطمئن شوند که صفحات آنها به راحتی قابل پیمایش است و زمان بارگذاری صفحه خوبی دارند. با استفاده از کلمات کلیدی با دقت ساخته شده و بهینه سازی وب سایت ها، کسب و کارها می توانند دید خود را افزایش دهند و به مخاطبان بیشتری دست یابند.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند به کسب و کارها کمک کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنند. هنگامی که مشتریان به دنبال محصولات یا خدمات هستند، ممکن است کلمات کلیدی مرتبط را در موتور جستجوی مورد نظر خود جستجو کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری به دنبال نوع خاصی از خودرو باشد، ممکن است «ماشین اسپرت» را جستجو کند. کسبوکارها با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در مطالب بازاریابی خود، مانند وبسایتها، وبلاگها و تبلیغات، میتوانند به طور مؤثری دامنه تلاشهای بازاریابی خود را افزایش دهند.
وقتی صحبت از استفاده از کلمات کلیدی می شود، باید طوری محتوا را نوشته شوند که هدف کاربر را پوشش دهند و مخاطب درک درستی از مطلب داشته باشد و بتواند جواب سوال خود را بیابد.
اگر به دنبال افزایش دیده شدن وب سایت خود به صورت آنلاین و دستیابی به مخاطبان بیشتری هستید، پس تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی ضروری است. نوشتن محتوا با کلمات کلیدی راهی عالی برای بهبود بهینه سازی کلی یک وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است و افراد بیشتری را به سایت شما جذب می کند. دانستن نحوه نوشتن با کلمات کلیدی یک مهارت مفید است که می تواند به بهینه سازی بهتر محتوا، وبلاگ ها و سایر رسانه های مبتنی بر متن کمک کند.
بهینه سازی موتورهای جستجو، که اغلب به سئو خلاصه می شود، فرآیند استفاده از کلمات و عبارات خاصی است که در موتورهای جستجو ظاهر می شوند، زمانی که یک مصرف کننده چیزی خاص را جستجو می کند. محبوب ترین موتور جستجو گوگل است و پس از آن موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ و یاهو قرار دارند. از طریق سئو می توانید با استفاده از کلمات کلیدی در تمامی رسانه های نوشتاری مانند وبلاگ ها و مقالات، دید کسب و کار و وب سایت خود را افزایش دهید.
سازماندهی کلمات کلیدی که برای حداکثر بهینه سازی استفاده می کنید، کلیدی است. مطمئن شوید که تحقیقات خود را در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و تصمیم بگیرید که کدامیک برای محتوای شما کاربرد بیشتری دارند. هنگامی که تعدادی از کلیدواژه های کاربردی را شناسایی کردید، آنها را بر اساس ربط مرتب کنید و کاربردی ترین آنها را در ابتدا و موارد کمتر کاربردی را در انتها نگه دارید. با این حال از کلمات کلیدی زیادی استفاده نکنید – در هر پاراگراف بیش از تعداد کمی از آنها استفاده نکنید، و از همه آنها در یک پاراگراف استفاده نکنید.
برای بهینه سازی دید موتورهای جستجو و جذابیت برای مصرف کنندگان بالقوه، استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مناسب در متن ضروری است. مطمئن شوید که کلمات کلیدی را که انتخاب کرده اید در آن پیاده سازی کنید
با تعریف کلمه کلیدی و اهمیت آن، آشنا شدیم اما باید توجه داشته باشید که پیدا کردن کلمه کلیدی درست پایه شروع سئو است و اگر این مرحله اصولی و هدفمند اجرا نشود، در ادامه مسیر بهینه سازی سایت به مشکل خواهیم خورد.
هدف کاربر از جستجو نیز باید در مرحله تحقیق کلمه کلیدی در اولویت باشد تا بتوانیم یک کیورد ریسرچ درستی انجام دهیم. پیدا کردن کلمه کلیدی، در ظاهر بسیار آسان است اما در عمل به این سادگی نیست و باید توسط متخصص سئو انجام شود. برای فروش خدمات سئو می توانید به ما پیام دهید.