شما میتوانید در اینجا متن دلخواه خود را درج نمایید.
چک لیست، بهترین شیوه برای کنترل کارهاست. در سئو نیز می توانیم از چک لیست استفاده کنیم تا به بهترین روش بتوانیم مراحل بهینه سازی سایت را انجام دهیم.
چک لیست حاضر، کامل ترین چک لیست سئوی موجود است که برای رفع مشکلات سئو سایت بدون دردسر به آن نیاز دارید و هم برای مبتدیان مناسب است و هم برای افراد حرفه ای ارزشمند است. البته اگر مبتدی هستید، ابتدا مقاله “سئو چیست؟” را بخوانید و بعد برای چک لیست اقدام کنید.
برای رسیدن به رتبه های برتر، افزایش تبدیل و ترافیک ارگانیک، ورود به دیسکاور می توانید از این چک لیست که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو تهیه شده، استفاده کنید.
برای شروع به کار انجام سئو سایت و هنگام استفاده از این چک لیست، به ابزارهایی برای پیاده سازی سئو نیاز دارید. مهم ترین آنها عبارتند از:
بعد از انجام کارهای هر قسمت و اتمام هر مرحله، کادر مربوطه را تیک بزنید. این به شما کمک می کند تا پیشرفت کلی پروژه خود را ببینید. برای هر مرحله و در هر قدم، وقت بگذارید – این کیفیت کار را بالا می برد و اهمیت کار انجام شده را نشان می دهد.
در زمان شروع هر سایت، ابتدا باید جنبه های سئو را در نظر بگیریم تا در آینده، سایت به دردسر نخورد. مراحل اولیه برای یک سایت جدید عبارتند از:
استفاده از این پروتکل امنیتی برای همه سایت ها توصیه شده است و برای سایت هایی که تراکنش مالی دارند و اطلاعات حساس کاربران را جمع آوری می کنند، ضروری است.
بهتر است همان ابتدا از این پروتکل استفاده و آن را فعال نمایید. البته می توانید بعد هم به HTTPS مهاجرت کنید، اما ممکن است باعث مشکلاتی شود و یا اجرای آن نادرست باشد.
موتورهای جستجو نسخه های با www و بدون www از یک صفحه را، به عنوان دو صفحه متفاوت می بینند. به عبارت دیگر، آنها تکراری محسوب می شوند باید نام دامنه متعارف برای سایت تنظیم کنیم.
هر دو نسخه ایندکس می شوند و حتی جریمه الگوریتمی ممکن است ایجاد شود. با این حال، برای به دست آوردن بهترین نتایج رتبه بندی، مطمئن شوید که گوگل نسخه ای را که شما به عنوان نسخه اصلی انتخاب کرده اید در نتایج جستجو نمایش می دهد.
برای طراحی و ساخت سایت، از یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا، استفاده می گردد.
CMS ها ممکن است چالش های بیشتری برای سئو ایجاد کنند. به عنوان مثال، ممکن است به طور خودکار محتوای تکراری و URL های بد تولید کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است محدودیت هایی در نحوه سفارشی کردن عناصر اصلی روی صفحه داشته باشند.
یک CMS خوب باید عملکرد خوب و در آینده نیز جوابگو باشد. به عنوان مثال، یک CMS مناسب SEO به شما این امکان را می دهد:
یکی از بهترین CMS ها در حال حاضر، وردپرس است که برای انجام کارهای سئو نیز بهتر از سایر سیستم ها، می باشد و اگر امکانی نداشته باشد با نصب افزونه قابلیت آن رت به سایت می توانیم اضافه کنیم.
اگرچه این مورد یک عامل رتبه بندی بسیار جزئی محسوب می شود، اما URL هنوز مهم است. اولین عنصر زمانی که Googlebot هنگام خزش به صفحه می رسد و بررسی می کند، URL است. به جز این مورد، URL های ضعیف، می توانند برای کاربران آزاردهنده باشند.
ایجاد URL های سئو پسند هیچ هزینه ای برای شما ندارد، اما سایت شما مطمئنا از بهترین شیوه های سئو برای URL ها سود خواهد برد.
برای اینکه URL ها مناسب سئو باشند:
برای بررسی و ردیابی ترافیک و عملکرد سایت باید سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را به سایت متصل کنید. در واقع، میتوانید از هر ابزار وبمستر دیگری که برای منطقه خود مرتبط میدانید استفاده کنید، به عنوان مثال، Bing Webmaster، Yahoo Webmaster Tools، Naver Webmaster Tools و غیره.
[wpdatatable id=18]
اگرچه استفاده و کاربرد کلمه کلیدی، مانند قبل نیست، اما تحقیق کلمات کلیدی برای داشتن یک استراتژی موثر سئو بسیار مهم است. کلمات کلیدی تمام فعالیتهای سئوی شما را تعیین میکنند – با استفاده از آنها می توان گفت که رتبه وبسایت شما چند است؟ الان وضعیت سایت چطور است و به کدام سمت رشد میکند.
فهرست زیر مراحل جهانی را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در هر جایگاه یا صنعتی نشان می دهد.
با ردیابی رتبه بندی ارگانیک کلمات کلیدی هدف خود، می توانید پیشرفت کلی خود را اندازه گیری کنید. برای شروع، دریابید که کدام کلمات کلیدی قبلاً برای سایت شما ترافیک ایجاد می کنند. بر اساس این شرایط، شما قادر خواهید بود عبارات بیشتری را برای بهینه سازی گسترش دهید و پیدا کنید.
در مرحله بعد، رقبای اصلی و ارگانیک خود را شناسایی کنید، استراتژی های سئوی آنها را بررسی کنید و ببینید چه کارهایی انجام داده اند و استراتژی های خود را بهبود بخشید. رقبای ارگانیک شما لزوماً رقبای آفلاین نیستند که محصول یا خدماتی مشابه شما ارائه می دهند. رقبای ارگانیک وب سایت هایی هستند که برای کلمات کلیدی و موضوعات مشابه شما رتبه بند دارند.
با تحقیق در مورد کلمات کلیدی جدید ، می توانید برای صفحات جدیدی که ترافیک ارگانیک را از گوگل جذب می کنند، ایده بگیرید. فراتر از توسعه محتوا، به کسب و کارها کمک می کند تا رشد وب سایت را برنامه ریزی کنند و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود را بهتر فرموله کنند.
چگونه لیست کلمات کلیدی خود را گسترش دهیم?
ابزارهای مختلفی برای یافتن ایده های کلیدواژه جدید وجود دارد، مانند تکمیل خودکار گوگل، برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل ادز، پیشنهادات کلمات کلیدی یوتیوب، تکمیل خودکار آمازون و غیره.
بعد از جمع آوری کلمات و ایده های جدید، باید کارآمدترین آنها را انتخاب کنید. بسته به رقابت، بهینه سازی برخی از کلمات کلیدی سخت تر است، در حالی که برخی دیگر بلافاصله پس از انتشار یک پست وبلاگ جدید شروع به ایجاد ترافیک می کنند. معمولاً کلمات کلیدی با حجم زیاد جستجو رقابتی تر هستند. این بدان معناست که برای دستیابی به نتایج بهتر برای چنین کلمات کلیدی، تلاش بیشتری لازم است.
اگر روی یک وبسایت جدید کار میکنید یا میخواهید تعامل را بهبود ببخشید، کلمات کلیدی طولانی منبع الهامبخشی برای ایدههای محتوا و ترافیک جذبشده هستند.
کلمات دم دراز، مشخصتر هستند، بنابراین مخاطب هدف آنها نیز مرتبط تر است. در نتیجه، این کاربر برای مدت طولانی تری در صفحه می ماند، اعتماد می کند و بخش های مختلف سایت را بازدید می کند. به احتمال زیاد این مخاطب نرخ تبدیل بهتری دارد، بهتر خرید می کند و یا مشترک می شود.
کاربر برای یک هدف، کلمه کلیدی را جستجو می کند و ارتباط صفحه برای رتبه بندی اهمیت زیادی دارد. گوگل سعی می کند صفحه ای را که بهتر هدف کاربر را برآورده می کند، به او نشان دهد.
ما 4 نوع کلمه کلیدی داریم که عبارتند از:
ما باید صفحه فرود را طوری بهینه سازی کنیم که به سوالات مخاطبین به بهترین شکل پاسخ دهد. براساس هدفی که پشت کلمه کلیدی قرار دارد، باید تصمیم بگیریم که چه نوع صفحه ای برای آن ایجاد کنیم.
نحوه بررسی هدف جستجو به گفته گوگل، برای تعریف هدف کلمه کلیدی، باید SERP را بررسی کنید و ببینید چه نوع صفحاتی و با چه محتوایی به کلمه کلیدی پاسخ می دهند.
گام بعدی شما در چک لیست سئو سازماندهی کلمات کلیدی است و ما باید یک استراتژی درست برای محتواهای سایت است.
نقشه کلمات کلیدی جدولی از کلمات کلیدی توزیع شده در صفحات فرود است که به سئوکاران اجازه می دهد پیشرفت بهینه سازی را پیگیری کنند. در نقشه کلمات کلیدی، کلمات کلیدی، صفحات فرود را توزیع می کنید و بعداً می بینید که آیا نتایجی حاصل شده است یا خیر. و شروع با نقشه برداری از محتوای با رتبه بندی خود آسان تر است.
[wpdatatable id=19]
محتوا برای موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارد و الگوریتم های گوگل به بهترین محتوا پاداش می دهند و آن را به رتبه های بالا می برند. سئوی داخلی یا درون صفحه یکی از قوی ترین عوامل رتبه بندی است. پیشنهاد میکنم گامهای کوچکتری برای بهبود محتوا و صفحه به صفحه بردارید. بطور مثال ابتدا متا تایتل ها را بهینه کنید و بعد محتوا را بروزرسانی نمایید. بتدریج، با بهینه سازی صفحات نتیجه را خواهید دید.
عنوان و توضیحات متا، عناصر اصلی روی صفحه هستند که بر نرخ کلیک ارگانیک صفحات شما تأثیر میگذارند. بنابراین، به لطف یک متای توضیحات بهینه، می توانید جذب را افزایش دهید و فرصت ها را برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر از دست ندهید. چون اگر شما توضیحات کامل و مناسب ننویسید، گوگل متن دیگری به کاربران نمایش می دهد و هیچکس تضمین نمی کند که عالی خواهد بود.
نحوه بهبود، متا تایتل و متا توضیحات
برای بهبود بخشهای جستجوی خود، اول از همه:
محتوا پادشاه است، محتوای عالی به خودی خود کمک بزرگی به سئوی وب سایت می کند. اما یک محتوای خوب و بهینه شده می تواند مزایای بسیار بیشتری به همراه داشته باشد.
درست مانند مخاطبین شما، موتورهای جستجو هم سعی می کنند موضوع اصلی و موضوعات فرعی مقاله را استخراج کنند، که کدام پاراگراف به سؤال جستجو شده پاسخ می دهد و غیره. بنابراین، مطمئن شوید که:
از تصاویر، ویدیو و صوت در محتوا استفاده کنید تا هم محتوایی متنوع داشته باشید و هم ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید. با اضافه کردن این موارد ، یک صفحه شانس نمایش در نتایج غنی مانند Google Images یا Google Videos را دارد. علاوه بر این، تصاویر به عنوان یک رسانه توضیحی عمل می کنند، بنابراین مطمئناً تعامل کاربر با محتوای شما را بهبود می بخشند.
در ضمن، توجه داشته باشید که تصاویر هم باید سئو شوند و برای جستجوی ارگانیک بهینه شده باشند . مطمئن شوید که تصاویر:
داده های ساختار یافته شانس شما را برای دریافت قطعه های غنی و چند ویژگی دیگر SERP افزایش می دهد که یک صفحه را در صفحه نتایج جستجو متمایز می کند.
یکی از راههای پیادهسازی دادههای ساختیافته، استفاده از نشانهگذاری Schema است که نشاندهنده برچسبهای استاندارد شده اضافه شده به کد HTML است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص دهند که صفحه حاوی انواعی از اطلاعات است، به عنوان مثال در مورد نویسنده، محصول، کسب و کار، پرسش های متداول و غیره.
ابزارهای رایگان زیادی برای اجرای طرحواره وجود دارد، به عنوان مثال، Google Structured Data Markup Helper. به خاطر داشته باشید که اجرای نادرست ممکن است منجر به جریمه های رتبه بندی و از دست دادن ترافیک شود. بنابراین، برای اطمینان از اینکه این کار را درست انجام میدهید، به راهنمای نشانهگذاری طرحی قطعی ما مراجعه کنید .
با کلمه کلیدی صفحه از مقالات دیگر و صفحات، لینک داخلی بدهید. از صفحات قدیمی که اعتبار بیشتر دارند به صفحه جدید لینک دادن، باعث می شود این صفحه نیز اعتبار پیدا کند و زودتر رتبه بگیرد. لینک سازی داخلی با انکر تکست کلمه کلیدی هدف باید باشد.
[wpdatatable id=20]
سلسله مراتب صفحات در یک وب سایت، برای رتبه بندی و سئو آن بسیار مهم است. ساختار واضح سایت باعث می شود تا کاربران به راحتی در آن حرکت کنند و صفحات را پیدا نمایند. و به خزندهها کمک میکند صفحات را سریعتر کشف و فهرستبندی کنند.
باید در هر مرحله از توسعه وب سایت، ساختار سایت را بررسی کنید و در آن تجدید نظر نمایید و آن را به طور کامل برنامه ریزی کنید. کاری که باید انجام دهید این است که ساختار وب سایت خود را شفاف و تمیز نگه دارید و مطمئن شوید که کاربران به راحتی می توانند به هر صفحه در وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.
مطمئن شوید که تمام صفحات مهم شما بیش از 2 تا 3 کلیک با صفحه اصلی فاصله نداشته باشند. یعنی عمق زیادی نداشته باشند. برای کنتر این موضوع می توانید از اسکریمینگ فراگ یا استفاده کنید.
لینک های داخلی اغلب دست کم گرفته می شوند و زیاد به آنها دقت نمی شود. لینک سازی داخلی در سئو اهمیت ویژه ای دارد و به افزایش تعامل کاربر، مدت زمان ماندن مخاطب در سایت و بازدید از صفحات دیگر کمک می کند و به جز این موارد، به بهینه شدن ساختار سایت هم کمک می کند.
برای بهبود پیوند داخلی سایت خود:
[wpdatatable id=21]
وقتی از سئو تکنیکال یا فنی نام می بریم، خیلی ها فکر می کنند که این مورد خیلی پیچیدگی دارد و سخت است. اما با نگاهی دقیق و بررسی عوامل مهم، می توانیم آن را بهینه کنیم.
اگر محتوا توسط خزنده های موتور جستجو، قابل دسترسی نباشد، در نتایج جستجو ظاهر نمی شود. بنابراین، باید چک کنید و ببینید که موتورهای جستجو چگونه وب سایت شما را می بینند.
اطمینان حاصل کنید که محتوای مهم توسط:
بسته نشده باشد، یعنی نوایندکس نشده باشد.
وقتی خزنده ها به یک صفحه شکسته یا لینک شکسته می رسند و نمی توانند منبع را پیدا کنند، ممکن است خزش را قطع کنند و به این نتیجه برسند که این سایت کیفیت پایینی دارد و کمتر به آن سر بزنند. به همین دلیل است که باید مشکلات زیر را برطرف کرده و از آن جلوگیری کنید:
نحوه بهبود خزیدن
جاوا اسکریپت ها و فریم ها این روزها کمتر مورد توجه هستند. با این حال، می توانید مطمئن شوید که موتورهای جستجو این عناصر را می بینند و مانع خزیدن وب سایت نمی شوند.
سرعت لود صفحه، یکی از فاکتورهای مهم گوگل در رتبه بندی است. برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه و کاهش زمان انتظار کاربر، موارد زیر را رعایت کنید تا سرعت بهتر داشته باشید، این موارد عبارتند از:
البته لازم به ذکر است که بارگذاری صفحات، بستگی به سرعت اینترنت، پهنای باند و غیره دارد و در بازه زمانی متفاوتی، سرعت هم متفاوت داشته باشد. بنابراین، منطقی است که شما به اندازه صفحه و سایر عوامل مرتبط نگاه کنید.
برای برسی سرعت سایت، می توانید از PageSpeed Insights گوگل برای URL های جداگانه استفاده کنید. علاوه بر این، در سرچ کنسول، بخش Experience را بررسی کنید و ببینید آیا مشکلی برای Page Experience و Core Web Vitals شناسایی شده است.
از سایت GTmetrix نیز می توانید سرعت لود سایت خود را کنترل کنید و خطاهایی که به شما نشان می دهد را رفع نمایید تا سرعت قابل قبولی داشته باشد.
فاکتور ریسپانسیو (سازگاری با موبایل) برای هر وب سایتی اهمیت زیادی دارد، زیرا بیشتر کاربران برای جستجوهای خود، از موبایل استفاده می کنند. شما نیز باید قابلیت استفاده در تلفن همراه را برای همه صفحات خود بررسی کنید. سایت خود را دقیق بازدید کنید و ببینید در موبایل چطوری عمل می کند و چطور نمایش داده می شود.
می توانیم از ابزار تست رایگان Mobile friendly گوگل استفاده کنید. توجه داشته باشید که گوگل قرار است این ابزار را همراه با گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه در سرچ کنسول، را از دسامبر 2023 قطع کند. البته گوگل می گوید: این عامل همچنان حیاتی است، البته برای تست این موضوع، ابزارهای قوی تری از گوگل هم وجود دارد، مانند Lighthouse برای کروم، که می توانید استفاده کنید.
[wpdatatable id=22]
گوگل باز هم تاکید کرد که برای سئو موفق و رسیدن به رتبه های بالا، اعتبار یک سایت بسیار تاثیر گذار است بخصوص در یک موضوع خاص. یعنی سایت در یک موضوع مرجع باشد. این موضوع برای سایت هایی که در زمینه اخبار، سلامت و تامین مالی کار می کنند (سایت های YMYL) حیاتی است.
اما منظور از اعتبار چیست؟ چطور اندازه گیری می شود؟
اعتبار سایت، نسبتا یک چیز مبهم است و ابزارهای مختلف آن را بطور میانگین اندازه گیری می کنند. اما برای اینکه از اعتبار نسبی یک سایت مطلع شوید و بدانید که آیا این سایت معتبر است یا نه، یا برای سایت خود در نظر بگیرید، موارد زیر را بررسی کنید تا به شما کمک کند.
اگر موتورهای جستجو، صفحات اسپم و هرزنامه شناسایی کنند، سایت را جریمه می کنند و آن سایت افت رتبه پیدا می کند. برای این موضوع ممکن است هم جریمه الگوریتم پنگوئن برای سایت اعمال شود و هم جریمه دستی گوگل صادر گردد. برای جلوگیری از جریمه های گوگل، مطمئن شوید در سایت از موارد زیر استفاده نمی کنید:
اما به جای این کارها که ریسک بالایی دارند، برای افزایش اعتبار کارهای زیر را انجام دهید:
یکی از فاکتورهای مهم که بر رتبه بندی سایت تاثیر مستقیم می گذارد، بک لینک است. به همین دلیل باید بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید. برسی و آنالیز بک لینک ها باید جزو استراتژی سئو شما باشد.
برای پیشگیری از مشکلات بک لینک های اسپم و لینک هرزنامه، باید مطمئن شوید هیچ لینک ورودی، اعتبار سایت شما را خراب نمی کند و از این بایت باید سایت را تمیز نگه دارید.
هنگامی که ربات های موتور جستجو لینک های سایت شما را تجزیه و تحلیل می کنند، ابتدا آنها را از نظر طبیعی بودن بررسی می کنند. اگر لینک های اسپم بیش از حد وجود دارد، آنها را حذف کنید. اگر به پیوند دادن اینطور لینک، ادامه می دهند، به موتورهای جستجو دستور دهید با استفاده از ابزار Google Disavow آنها را نادیده بگیرند.
در حال حاضر، گوگل میگوید که میتواند لینک های اسپم را تشخیص دهد و هنگام رتبهبندی یک وبسایت، به آن توجه نمی کند. به عبارت دیگر، لینک های اسپم هیچ سود یا ضرری برای وب سایت شما ندارند. با این حال، در برخی موارد، بهتر است احتیاط کنید و کاری کنید که سایت در سمت امن قرار گیرد.
برای بهبود و بالا بردن اعتبار سایت خود، سیگنال های E-A-T را اضافه کنید تا از نظر موتورهای جستجو و کاربران معتبر تر به نظر برسید. مواردی و عناصری که باید به سایت اضافه کنید عبارتند از:
اینکه چه داده هایی از کاربران ردیابی و ذخیره سازی می شود و چرا؟ را کوکی ها توصیف می کنند. خط مشی کوکی، بیانیه ای است که به کاربران شما می گوید چه کوکی هایی فعال است. رضایت کاربر برای پردازش و ذخیره سازی داده ها، نیاز اصلی بیشتر قوانین حفاظت از داده ها است.
[wpdatatable id=23]
سئوی خارج از سایت خودمان (Off Page SEO)، بخش مهمی از سئو کلی است، اما باید به یاد داشته باشید که اول از همه کیفیت لینک مهم است نه کمیت آن. بنابراین، چندین مرحله برای افزایش کارایی لینک سازی خارجی وجود دارد که در ادامه بررسی می کنیم.
به طور کلی، هر چه تعداد بک لینک بیشتری داشته باشید، بهتر است و اعتبار بالاتری پیدا می کنید. بنابراین یک سایت با کیفیت بالا پیدا کنید تا به شما لینک طبیعی بدهد.
روشهای آزمایش شده و قابل اعتماد زیادی وجود دارد تا سایت مناسب برای ایجاد لینک طبیعی پیدا کنید که اصلیترین آنها عبارتند از:
معمولاً با تجزیه و تحلیل بک لینک رقبای خود می توانید به راحتی منابع لینک عالی و جدید را برای سایت خود پیدا کنید. وبسایتهایی که به رقبا لینک دادند، اما به صفحات شما لینک ندادند. به احتمال زیاد، آنها در یک جایگاه عمل میکنند و به محتوای شما نیز لینک میدهند.
بعد از پیدا کردن سایت ها برای لینک سازی خارجی، آنها را لیست کنید و در یک فایل اکسل یا گوگل شیت بگذارید و به ترتیب با هماهنگی صاحبین سایت، کمپین خود را شروع کنید.
شبکه های اجتماعی نیروی محرکه وب هستند. این کمک می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری را به طور منظم به وب سایت خود بکشانید و یک تصویر مثبت از برند خودتان ایجاد کنید.
برای شروع، مشخص کنید که در چه پلتفرمی بیشتر فعالیت دارید و مخاطبین بیشتری شما را دنبال می کنند. سپس در مرحله بعد اقدامات زیر را انجام دهید:
[wpdatatable id=24]
اگر مکان برای کسب و کار خود دارید، مثل فروشگاه برای فروش محصولات فیزیکی و یا دفتر کار برای ارائه خدمات، باید از سئو محلی یا سئو مکانی (Local SEO) استفاده کنید تا در سرچ نقشه به کاربران اطراف محل بیزینس نمایش داده شوید.
برای سئو محلی، ابتدا در گوگل مپ، کسب و کار خود را ثبت کنید، آدرس و شماره تماس و ساعات کاری را بطور کامل پر کنید تا در جستجوهای محلی و Google Maps دیده شوید استفاده از این امکان گوگل کمک بزرگی به مشاغلی با موقعیت فیزیکی می کند. علاوه بر این، یک برنامه کاملا رایگان ولی مفید است.
اگر یک وبسایت جهانی را با هدف چندین مکان اجرا میکنید، مطمئن شوید که نسخه زبان مناسب را به کاربران ارائه میدهید. یکی از راه های پیاده سازی وب سایت های چند زبانه، استفاده از تگ های hreflang است.
برای موفقیت تجاری، باید در بزرگترین و قدرتمندترین کانال های رسانه ای محله خودتان حضور داشته باشید. پیوندهای محلی اغلب مرتبطترین و آسانترین هستند، و حتی بیشتر از آن، مشتریان واقعی را برای شما به ارمغان میآورند.
وقتی سایت شما پیشرفت کرد و در برخی کلمات کلیدی رتبه گرفت، بطور مرتب رتبه تمام کلمات کلیدی خود را روزانه چک کنید. اگر در کلمه ای نیاز به محتوای بیشتر یا بک لینک داشت خیلی زود متوجه می شوید و راحت از رقبا پیشی می گیرید.
با استفاده از این ابزار مهم و کلیدی، کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به ارمغان آورده اند و صفحاتی که بیشترین تبدیل را داشته اند، شناسایی کنید و بهبود دهید. با Google Analytics صفحاتی که نیاز به بهبود دارند را پیدا کنید. آنالیز رفتار کاربران در بهینه سازی صفحات کمک بزرگی می کند. اگر ایرادی در قسمتی از صفحه باشد می توانید زود آن را پیدا کره و برطرف کنید و این کار باعث رضایت کاربر و افزایش رتبه خواهد شد.
این چک لیست به شما کمک می کند در مسیر موفقیت قرار بگیرید با استفاده از راهنمایی های این چک لیست هر سایتی می تواند رشد داشته باشد و به رتبه های بالا برسد.
لازم به ذکر است در مراحل بعد باید از سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، سایت خود را تحلیل کنید و استراتژی های جدید بچینید تا همیشه در اوج باشید.
اما بنظر شما سئو در 2024 چقدر تغییر می کند؟ با توجه به ظهور هوش مصنوعی و فرگیر شدن آن باید انتظار تغییرات زیادی داشته باشیم یا نه؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.